Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: hjælp til valg af enheder til selvbyg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lahn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

hej jeg går på efterskole og skal lave nogen højtaler jeg har ca 2-3000 kroner til delefilere, enheder, terminaler osv. jeg skal ikk betale for træet.

jeg har et anlæg http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=HTS 3377W/12&scy=dk&slg=da som de godt må spille højere og bedere end der.

det skal bruge til privat fester, forsjov dj og musikken bliver mest hardstyle hardcore osv.

jeg skal burge 2 15 tommer bass enheder, 2 diskander, og måske også 2 mellemtoner

men jeg kan ikk finde det jeg vil have hjælp tak på forhånd

Til top Vis Lahn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahn

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Er budgettet til begge højttalere eller kun den ene? Hvis du vil have en 15" bas, kommer du nok ikke udenom en mellemtone,
da bassen og diskenten nok vil få svært ved at nå hinandens frekvensgang.

Jeg synes du skal kigge på hvad de har her: http://www.hoejttalerbutikken.dk
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

Lahn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

jeg har være rundt og kigge så det er ikk det men jeg er bare ikk så god til hvad der er godt og hvad der kan spille bedere en mit anlæg jeg har kigget i 2 uger og har ikk kunne finde noget :(

Lahn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

og det er for 2 højtaere

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Til en dedikeret semi-professionel højtaler, som skal kunne give noget lydtryk, går en 15" bas/mellem enhed sammen med et højtonehorn fint. Det bliver ikke delikat hifi-lyd, men ved festlige lejligheder er det osse ret ligegyldigt. Rigtig hifi-lyd + mulighed for højt lydtryk ligger noget over budgetgrænsen . Du må altså til at prioritere.

Jeg kender ikke det anlæg, du linker til - men højtalerne i de fleste af disse alt-i-en-pakke anlæg er oftest ret elendige. Selv mange billige PA-type højtalere vil ofte kunne udkonkurrere dem.

Du må ud at søge på nettet for at finde enheder + eventuelle filtre til den rigtige pris - jeg tror det findes.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Peter X
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hej, du har spurgt om det samme tidligere, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=85321

Jeg tror at du skal kigge efter noget der ligner en PA højttaler el. PA HØJTALER el. PA Det er typisk en hornladet diskant og en relativt stor bas enhed. Du skal kigge efter høj "følsomhed" som den vigtigste parameter, du kan nok komme over 96dB pr watt i 1 meters afstand.

Tidligere havde du en en "horn diskant" sammen med en "bil bas" med et begrænset frekvens område. Bassens frekvens område opad kunne øges ved at bruge en enhed med dobbelt membran, den kan anvendes enten alene eller sammen med en Piezo diskant. det er nok den billigste løsning der kan findes. Men lyd kvalitet kan nok kritiseres.

Nu hvor du har gratis kabinet materiale så overvej et bagladet horn til basenheden, det fylder mere men følsomheden kan øges, og du sparer forstærker kræfter. Til en 15" bliver hornet nok ca. 100x60x60cm

Det bedste råd er nok at du skal finde et færdigt Kit, Rock 300 giver faktisk meget for pengene.

Til top Vis Peter X's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter X

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes