| Forfatter |
|
Sebastian L Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De her ligner meget godt
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Coach-Z Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 231
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 01 Februar 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, for kort tid siden skiftede jeg kabel på et sæt hovedtelefoner, der skulle trækkes 4 separate ledere. Jeg valgte at trække en kabelstrømpe udover for ikke at have de 4 ledere hængende frit.
Kablet er herunder

Dels holder det styr på dine enkeltledere, dels ser det (efter min mening) bedre ud end fire bare ledere.
Her valgte jeg rød, for som alle ved... "Red Go Faster"  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser meget rigtigt ud. Jeg glemte blot at nævne, at jeg ligesom McFrede skal bruge det til et hovedtlf.kabel på 3 meter. Og så skal man altså have nogle meeeget højskaftede støvler  . __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFredes røde flisesnor fra GF er faktisk rigtig fint. Købte 10 meter i går. Det fungerer fint, indersnoren er let at trække ud, kunne bare godt tænke mig noget sort strømpe pga den højere WAF - og om muligt endnu finere vævet.
__________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist for bredt til at kunne bruges til et enkelt kabel. Er beregnet til at samle flere kabler. Det har jeg selv tænkt på, men det er vist meget svært at trække selve strømpen af gummikablet der ligger indeni. Er der nogen der har prøvet det?
__________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian L skrev:
|
Det er vist for bredt til at kunne bruges til et enkelt kabel. Er beregnet til at samle flere kabler.
|
|
|
4 mm er da ikke særligt bredt
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er nemt at trække strømpen af ledningen fra Silvan, men det må bestemt kunne gøres.
Traditionel kabelstrømpe er temmelig tynd og jeg tror den vil give "mikrofon-effekt" (hedder det ikke det når lyd fra ledningen forplanter sig og bliver hørbar i hovedtelefonen?), nok endda mere end flisesnoren som heller ikke er helt lydløs på den konto. Det gør nu ikke så meget for mit projekt da jeg bruger hovedtelefonerne på jobbet og oftest sidder foran skærmen med dem på.
Jeg mistænker at det er fordi jeg trak snoren for stramt over ledningen, hvis jeg havde sat den løsere på tror jeg den havde været mere modstandsdygtig overfor "mikrofon-effekten".
Hvis det skal se ud af noget ville jeg nok overveje først at trække enten flisesnor eller snørebånd udover og så bagefter trække en sort flet-strømpe udover det hele for "TEH KILLER LOOKS"! 
Husk dog at "Red Go Faster"! __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
|
Traditionel kabelstrømpe er temmelig tynd og jeg tror den vil give "mikrofon-effekt" (hedder det ikke det når lyd fra ledningen forplanter sig og bliver hørbar i hovedtelefonen?), nok endda mere end flisesnoren som heller ikke er helt lydløs på den konto. Det gør nu ikke så meget for mit projekt da jeg bruger hovedtelefonerne på jobbet og oftest sidder foran skærmen med dem på.
Jeg mistænker at det er fordi jeg trak snoren for stramt over ledningen, hvis jeg havde sat den løsere på tror jeg den havde været mere modstandsdygtig overfor "mikrofon-effekten".
|
|
|
Der kan ikke forplante sig lyd fra en yderkappe, til en elektrisk leder. Kan du forklare dette fænomen nærmere?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Februar 2011 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh, og selvom jeg kun er maskin-ingeniør og ikke har megen forstand på lyds udbredning kan lyden vel strengt taget godt forplante sig til en elektrisk leder som vel kun dækker over et materiale der er elektrisk ledende. Vi kan dog nok enes om at der ikke er stor sandsynlighed for at noget elektrisk signal har en chance.
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
| Der kan ikke forplante sig lyd fra en yderkappe, til en elektrisk leder. Kan du forklare dette fænomen nærmere? |
|
|
Jeg har ikke nogen teknisk forklaring, men hvis jeg tager mine nye Beyer lyttebøffer på ørerne, med kablet hevet ud af forstærkeren og ingen lyd, så kan jeg tydeligt høre i lyttebøfferne hvis jeg kradser lidt på kablet 30-40 cm. fra tilslutningen til selve lyttebøfferne. Selv hvis jeg med den anden hånd holder kablet fast ind til brystkassen for at fjerne eventuelle vibrationer i isoleringen, så kan jeg stadig høre når jeg nuldrer/kradser kablet længere nede. Gør jeg det samme med mine AKG'er skal jeg kradse meget tættere på selve lyttebøffen før det kan høres, og laver jeg finten med at holde kablet mod brystkassen bliver det temmeligt svært at høre hvis jeg kradser på kablet længere nede. Måske er det lidt som at lægge øret til en togskinne for at høre om toget kommer, ikke noget elektrisk, men alligevel lyd der på en eller anden måde forplanter sig. Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er, at der er tydelig forskel på når jeg kradser på mit Beyer kabel og når jeg gør det på min AKG - om det så skyldes forskel i kabelmateriale eller om det bare er tydeligere fordi Beyer'ne er lukkede mens AKG'erne er åbne skal jeg ikke kunne sige.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Kjeldsen skrev:
| Der kan ikke forplante sig lyd fra en yderkappe, til en elektrisk leder. Kan du forklare dette fænomen nærmere? |
|
|
Jeg har ikke nogen teknisk forklaring, men hvis jeg tager mine nye Beyer lyttebøffer på ørerne, med kablet hevet ud af forstærkeren og ingen lyd, så kan jeg tydeligt høre i lyttebøfferne hvis jeg kradser lidt på kablet 30-40 cm. fra tilslutningen til selve lyttebøfferne. Selv hvis jeg med den anden hånd holder kablet fast ind til brystkassen for at fjerne eventuelle vibrationer i isoleringen, så kan jeg stadig høre når jeg nuldrer/kradser kablet længere nede.
Gør jeg det samme med mine AKG'er skal jeg kradse meget tættere på selve lyttebøffen før det kan høres, og laver jeg finten med at holde kablet mod brystkassen bliver det temmeligt svært at høre hvis jeg kradser på kablet længere nede.
Måske er det lidt som at lægge øret til en togskinne for at høre om toget kommer, ikke noget elektrisk, men alligevel lyd der på en eller anden måde forplanter sig. Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er, at der er tydelig forskel på når jeg kradser på mit Beyer kabel og når jeg gør det på min AKG - om det så skyldes forskel i kabelmateriale eller om det bare er tydeligere fordi Beyer'ne er lukkede mens AKG'erne er åbne skal jeg ikke kunne sige.
|
|
|
Det giver mere mening, og så er det mekanisk overført støj. At mekanisk støj kan komme via kablet og ind på ledet, kan simpelthen ikke lade sig gøre.
Det giver også mening at der er mere støj i en lukket hovedtelefon, da den kommer til at virke som membran for den mekanisk overførte støj. Mikrofoni kaldes også akustisk feedback, og kræver en mikrofon virkning. Det ses blandt andet på pladespillere, men jeg kan ikke se hvor det skal kunne opstå i en hovedtelefon.
|
| Til top |
|
| |
Sebastian L Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strandvaskeren skrev:
Jeg har ikke nogen teknisk forklaring, men hvis jeg tager mine nye Beyer lyttebøffer på ørerne, med kablet hevet ud af forstærkeren og ingen lyd, så kan jeg tydeligt høre i lyttebøfferne hvis jeg kradser lidt på kablet 30-40 cm. fra tilslutningen til selve lyttebøfferne. Selv hvis jeg med den anden hånd holder kablet fast ind til brystkassen for at fjerne eventuelle vibrationer i isoleringen, så kan jeg stadig høre når jeg nuldrer/kradser kablet længere nede.
|
|
|
Det er PRÆCIS derfor jeg ønsker at få fat i den omtalte strømpe fra mit første indlæg. Fænomenet hedder resonans og er yderst generende. Jeg har et hundedyrt sølvkabel termineret efter alle kunstens regler med Furutech jack stik og hvad ved jeg. Problemet er bare, at det er beklædt med en groft vævet nylon, som resonerer helt vildt ved den mindste berøring. Jeg ved dog godt hvor man kan få fat i lige præcis den strømpe jeg gerne vil have. Det er et amerikansk firma og de 10 fod (3 meter) jeg skal bruge koster ca. 135 dkr. inkl. forsendelse. Så ryger der bare dansk told og moms på, og - allerværst - fortoldingsgebyr på 160.- kr, og så nærmer vi os 300 kr. for en yderstrømpe :( http://doublehelixcables.com/store/index.php?main_page=produ ct_info&cPath=4&products_id=28 __________________ Sebastian L
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med det her kan det bruges www.svalander.se/shoppen/kabelmaterial/bomullsisolering __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du burde næsten få en flaske vin fra alle head-fi nørderne for dette glimrende link
|
| Til top |
|
| |
Holm26 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Februar 2011 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Du burde næsten få en flaske vin fra alle head-fi nørderne for dette glimrende link |
|
|
Det kan jeg da ikke sige nej til  Hehe er bare glad for at det kunne bruges... __________________ Surround i Slyngelstuen
|
| Til top |
|
| |