Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 18:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Effektforstærker med iskraft (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rosvall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Har fået to styk icepower 250A op under neglene, så der skal selvfølgelig bygges noget effektforstærker, men der er dog en del ting jeg gerne vil have styr på...
Vil det kunne betale sig at bygge den som 2 monoblokke, altså med separate strømforsyninger osv.?

Jeg har ladet mig fortælle at man brænder icepowermodulerne af ved at ramme stel med enten den positive og negative udgang, da de begge er varme, så hvilken slags idiotsikker udgangsterminal skal jeg bruge for at være på den sikre side? Speakon, sikkerhedsbananer eller kan jeg nøjes med noget mere "standard"?
Til top Vis rosvall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosvall

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej Torben,

Du kan sagtens bruge standard terminaler, blot du har styr på ledningsføringen ud til dem, så du ikke "steller" den ene af dem til chassiet. (Eller andet som har fat i noget i dit kredsløb..)

Omkring strømforsyningen, så er en mono opbygning selvfølgelig ideel, men hvis du blot sikrer en go dæmpning (elektrolyt kapasitet), og stivhed, så kan din hovedforsyning godt deles, det er jo her det koster pengene. Jeg ville blot sikre mig at de 2 12v forsyninger er adskilte. De kan godt komme fra samme transformator, så ville jeg bot sikre mig ved at bruge dobbelt lokale reguleringer, 7812 og 7912, og så sørge for at afkoble disse godt.

Go fornøjelse!

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

rosvall
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jo tak, men jeg hedder nu ikke Torben

Anyways, jeg havde nu også under alle omstændigheder tænkt mig at dele 12V forsyningerne helt, men er 78- og 7912 gode nok eller findes der noget hørbart bedre?
Og med hensyn til 48V forsyningen, hvad gør jeg der? Hvis jeg nu bruger en 48V trafo, så vil jeg jo være et godt stykke over de, for modulerne, dødbringende 55V, men hvis jeg bruger en f.x. 35V trafo vil jeg vel kun kunne få sidstnævnte spænding ved heftig belastning, og dermed en noget dårligere ydelse, eller handler det bare om at overdimensionere strømforsyningen?

Jeg ved godt jeg er lidt begynder og beklager de dumme spørgsmål
Til top Vis rosvall's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosvall

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes