Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 00:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Endnu en underlig ide :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Tjah,

Så er det blevet tid til at lufte endnu en af mine "gode" ideer

Denne gang drejer det sig om mit Schneider 28" tv - vil man kunne udskifte enhederne i det med noget positivt resultat

Eller er forstærkeren (?) i tvet afpasset med enhederne ??

Eller sidder der bare en tumpe bag et skrivebord og slår op i det første katalog han kan finde og finder det billigste af det billigste i enheder ??

Mener bare, det er ikke ret tit at man hører sælgeren komme ind på lyden i tv'et

Ved godt at rigtig lyd kommer fra anlægget - men får aldrig tændt for det når man lige skal se lidt tv... (doven???)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror stort set at din beskrivelse af de indbyggede ht'er i TV'et er korrekt, Mirro. Hvis jeg ønskede at udnytte amp'en i TV'et til at trække et par andre højtalerenheder, ville jeg nok vælge at bygge et par små, gode bokse m. ditto enheder. Det kunne være et par rimelige bredbåndsenheder, eller man kunne lave en to-vejs boks . Så kunne man jo bare trække kablerne fra TV-amp'en hen til dem.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Lad dit anlæg stå tændt hele tiden. Så lyder det bedre, og du slipper for at bøvle med dit fjernsyn.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

hej

det er ikke sikker at du kan få plads til et at gode højttaler inde i det!! da kabinetet på fjernsynet er lavet så det lige passer til de små standart højttale'

så du bliver nok nød til at bygge et par, der kan stå uden for fjernsynet som mollecon siger!

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

TV lyd er ikke som i de gode gamle dage. Jeg havde faktisk et Phillips TV hvor lyden var så god, at jeg følte mig nødsaget til at save begge sider af TV'et, førend jeg smed det ud. Og jo, højttalerne ligger stadig på loftet et sted........

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

TV lyd er ikke som i de gode gamle dage. Jeg havde faktisk et Phillips TV hvor lyden var så god, at jeg følte mig nødsaget til at save begge sider af TV'et, førend jeg smed det ud. Og jo, højttalerne ligger stadig på loftet et sted........

Karsten

muhahahaa, savede du virkelig i dit tv?

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Nautilus skrev:
StudioSound skrev:

Karsten

muhahahaa, savede du virkelig i dit tv?

Jep, og det var et hestearbejde at komme igennem den tykke plast, uden at beskadige kabinetterne

Selve enhederne er nu ikke noget særligt, en gemen diskant og en oval bas. Der var bare en helt utrolig dybde og fylde i lyden.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Erase
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2003
Sendt: 29 Marts 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lidt teknisk minded, så byg en lille forstærker på måske 10W som du kan gemme inde i fjernsynet. Skift herefter enhederne ud med nogle bedre (mon ikke man kan finde noget ok enheder til billige penge når man kigger på bilstereo?).

Umiddelbart ville jeg ikke investere store summer i dette, men for små penge tror jeg også sagtens man kunne få en pæn opgradering - det er trods alt som nævnt noget værre bras der ofte sidder i billigere fjernsyn.

Fjernsynskabinettet vil sikkert også spille ind, så dette er endnu en grund til ikke at overdrive investeringen (ihvertfald hvis det skal være indbygget i fjernsynet).
Til top Vis Erase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erase

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

hvis du har en hovedtelefonudgang på fjerneren, kunne du købe et sæt computerhøjttalere. Altec Lansing ATP 3 til 460kr med fragt. De spiller forbløffende godt, er flotte nok til at kunne stå på tossen, fylder lidt, er magnetisk afskærmede og har forstærker i den lille sub. Har dem selv til PC'en og de rocker, hvis dit rum ikke er alt for stort. Har du line udgang, spiller de sandsynligvis endnu bedre.

her er et link til den billigste forhandler i Danmark:

http://www.hkautomation.dk/

Skal det være rigtigt vildt (festniveau med knald på) er der Altec Lansing 641- dem har to af mine venner.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=710098&am p;ref=edbpriser

Shark greetings

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

StudioSound, jeg kom osse til at tænke på Philips! De var nok nogen af de første (og eneste?) der prøvede at give deres TV-apparater en god lyd. For år tilbage blev et såmænd omtalt/anmeldt i "High Fidelity" - et mono-TV såmænd, med et tovejs basrefleks system .

Jeg tænkte osse på højtalere til bilstereo til det her formål. Men de er vel almindeligvis ikke afskærmede? Og det er de jo nødt til at være hvis de skal være tæt på TV'et. Der er gode løsningsforslag her, men jeg tror nu nok Mirro tænkte på en billig og simpel metode .

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:

Jeg tænkte osse på højtalere til bilstereo til det her formål. Men de er vel almindeligvis ikke afskærmede? Og det er de jo nødt til at være hvis de skal være tæt på TV'et. Der er gode løsningsforslag her, men jeg tror nu nok Mirro tænkte på en billig og simpel metode .

Jeg tror det er en død sild at prøve på at sætte bedre enheder i TV'et. Hvis ikke kabinettet er designet med henblik på at give god lyd, kan man givetvis kun opnå små forbedringer.

Som en anden nævnte, vil et par små PC højttalere med en lille sub, nok være en nem og god løsning.

Karsten

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke købe en MULTI-fjernbetjening med makro, hvorfra du så helt automatisk kan tænde både TV og anlæg..
Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Multifjernbetjening med makro?

Hvor pokker skal man lige finde sådan en

Det skal være en der kan bruges med: Schneider tv, sony dvd afspiller & jvc reciever.

Den skal, for at være interessant, kunne:

Tænde for anlægget, reciever og skifte til tvsound

Tænde for dvdafspiller, tv og reciever og sætte den til dvd

Kan det lade sig gøre

Ideen med et computersæt er ikke så interresant, omend det er godt forslag, men så kan jeg jo ligeså have anlægget tændt hele tiden

Og TROR da også mine ProAC spiller bedre end et computersæt (håber det da ihvertfald )

Mirro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hehe,

Google er en kanon side

Fandt lige den her fjernbetjening med makro:

http://www.koz.dk/product.asp?product=334&page=1 

Synes dog den er lidt dyr... hvad er det billigste man kan få en makro fjernbetjening til

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Der findes et UTAL af sådanne fjernbetjeninger.... NAD multi fra hifiklubben får meget ros for GOOD og simple use.... med min Harman Kardon forstærker fulgte der også én med, som jeg idag bruger med makro-forprogrammeret ON og OFF til både anlæg og fjernsyn... virker perfekt og du slipper for alle dine fjernbetjeninger, som med garanti IKKE pynter på stuebordet.. 

læs mere på:
http://www.remotecentral.com/files/index.html

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1066&KW =multi

Held og lykke!!

Mvh Martin

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes