Jeg kender desværre ikke noget til i2s,men der har været mange diskussioner på diyaudio.
I2S er det format som konverteren ummidelbart forstår. det består af Data, L/R, og clock så vidt jeg husker.
Jeg synes det lyder som en oplagt projekt, der ikke kan koste mange basører, og det er jo en kanon kvalitet. Jeg har et 16.9344 mhz krystal liggende fra Neist som jeg ikke får brugt, måske passer det ?
Nej det dyreste er nok kablerne og connectorerne, især hvis jeg vælger SMA løsningen.. Hvis jeg kan bruge krystallet vender jeg lige tilbage..
De få ting du skal være opmærksom på er de kritiske komponenter efter konverteren, her ville jeg ikke spare da der er tale om ganske få, og så ville jeg trække lidt på de erfaringer jeg har lavet med hastighed til strømmen - fra optimer artiklen.
Lige præcis. Jeg regner med at kan få fat i signalet så tidligt som muligt, og så evt. indsætte en hurtig logikkreds istedet for den gamle der sidder i drevet.. Drevet er vist ca. fra 1993 så der er jo sket noget på hastigheden siden da.
Evt. kunne jeg køre PECL logik mellem drev og konverter.. så vil ethernet forbindelsen være optimal fordi den også kører balanceret...
Senere kan du udbygge til 1541, transformer og rør :)
Ja Ja.... jeg har faktisk tænkt mig at bygge konverteren ind i min Tiny tube Riaa, så rør muligheden ligger lige for hånden... Men jeg må nok skuffe dig, jeg forventer at køre strømforstærkende bipolart trin i klasseA..
RETTET: Jeg vil gerne køre helt uden modkobling også lokalt, så jeg satser på at lave et trin med termisk modkobling istedet.. Så burde de kære transistorer få optimale arbejdsbetingelser .
Men i første omgang bliver det nok en simpel I/V med en modstand...
Du skal ikke bruge g-dis, du skal bygge selv ! go
Ja der er mange muligheder så G-dis må jeg bruge hvis alt andet fejler  |