Hej
Er der nogen, der kan sige noget om følgende byggesæt? http://www.diyhifisupply.com/diy_kits/the_ella.html
Jeg kender dem. Der er forskel på komponentkvaliteten fra Opera/consonance til Ella. Men ellers er kredsen og trafoer de samme, og de kommer fra samme fabrik.
Hvor kan det købes i DK? Til syneladende kan det fås hos Hifi-Analyse, men jeg har haft ringet dertil og Jan Hass, som åbenbart er ejeren/den man skal snakke med er først tilbage om en måned   
Jeg ved ikke om det er billigere at købe den som kit i DK, jeg har set at Hans Iversen af og til har dem billigt (Opera).
Ja, ligheden med Opera Consonance M100 (SE eller plussen?) er jo slående, der er så vidt jeg kan se kun følgende forskelle: Ella har kun én indgang, men en extern switchbox er jo intet problem. Ella konfigureres til enten 4 eller 8 ohm, men som selvbygger/samler burde det ikke være et problem selv at sætte en extra terminal på som på M100'eren, egentligt mærkeligt det ikke er der som standard. Endvidere kan Ella'en tage både EL34, 6550 samt KT88, det eneste der kræves er en bias-justering.
Forresten nogen der ved om Opera Consonance M100plus eller M100SE ligeledes kan tage 6550 og KT88? (den er jo ellers med EL34)
Jeps, det burde de kunne, muligvis med ganske få ændringer (grid leak modstande på udgangen, biasforsyningen skal kunne levere højere negativ spænding.
Det er gode forstærkere, og kvaliteten fejler ikke noget.
Tubeman
|