Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 23:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Rør, byggesæt, Consonance Ella (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 April 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der nogen, der kan sige noget om følgende byggesæt?
http://www.diyhifisupply.com/diy_kits/the_ella.html

Hvor kan det købes i DK?
Til syneladende kan det fås hos Hifi-Analyse, men jeg har haft ringet dertil og Jan Hass, som åbenbart er ejeren/den man skal snakke med er først tilbage om en måned

Ja, ligheden med Opera Consonance M100 (SE eller plussen?) er jo slående, der er så vidt jeg kan se kun følgende forskelle: Ella har kun én indgang, men en extern switchbox er jo intet problem. Ella konfigureres til enten 4 eller 8 ohm, men som selvbygger/samler burde det ikke være et problem selv at sætte en extra terminal på som på M100'eren, egentligt mærkeligt det ikke er der som standard. Endvidere kan Ella'en tage både EL34, 6550 samt KT88, det eneste der kræves er en bias-justering.

Forresten nogen der ved om Opera Consonance M100plus eller M100SE ligeledes kan tage 6550 og KT88? (den er jo ellers med EL34)

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der kender noget til dette byggesæt???

Tubeman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

McAllan skrev:
Hej

Er der nogen, der kan sige noget om følgende byggesæt?
http://www.diyhifisupply.com/diy_kits/the_ella.html

Jeg kender dem. Der er forskel på komponentkvaliteten fra Opera/consonance til Ella. Men ellers er kredsen og trafoer de samme, og de kommer fra samme fabrik.

Hvor kan det købes i DK?
Til syneladende kan det fås hos Hifi-Analyse, men jeg har haft ringet dertil og Jan Hass, som åbenbart er ejeren/den man skal snakke med er først tilbage om en måned

Jeg ved ikke om det er billigere at købe den som kit i DK, jeg har set at Hans Iversen af og til har dem billigt (Opera).

Ja, ligheden med Opera Consonance M100 (SE eller plussen?) er jo slående, der er så vidt jeg kan se kun følgende forskelle: Ella har kun én indgang, men en extern switchbox er jo intet problem. Ella konfigureres til enten 4 eller 8 ohm, men som selvbygger/samler burde det ikke være et problem selv at sætte en extra terminal på som på M100'eren, egentligt mærkeligt det ikke er der som standard. Endvidere kan Ella'en tage både EL34, 6550 samt KT88, det eneste der kræves er en bias-justering.

Forresten nogen der ved om Opera Consonance M100plus eller M100SE ligeledes kan tage 6550 og KT88? (den er jo ellers med EL34)

Jeps, det burde de kunne, muligvis med ganske få ændringer (grid leak modstande på udgangen, biasforsyningen skal kunne levere højere negativ spænding.

Det er gode forstærkere, og kvaliteten fejler ikke noget.

Tubeman

Til top Vis Tubeman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubeman

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hej Tubeman

Tubeman skrev:

Jeg kender dem. Der er forskel på komponentkvaliteten fra Opera/consonance til Ella. Men ellers er kredsen og trafoer de samme, og de kommer fra samme fabrik.

Kan du uddybe nærmere? Hvilken mener du skulle være bedst - og hvad er de største forskelle?
Nu har jeg jo kun set billeder indvendigt fra Ella, så det kan man jo ikke konkludere noget ud fra. I hvert fald ikke en sammenligning.

Ganske vist kunne M100 godt se lidt bedre ud udefra, men derfor behøver det jo ikke afspejle noget på indmaden. Faktisk giver den lidt basic finish på Ella'en jo bedre mulighed for selv at kunne give den en stil. Personligt kunne jeg godt forestille mig trafohuse og drejeknap (evt. dreje én selv hvis den medfølgende er i plastic) blive forkromet, frontpladen skiftet ud med olieret ahorn el. lign. og kabinettet sprøjtelakeret i "british racing green"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes