| Forfatter |
|
MARVIL Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt et par b&w 802 er der nogen der ved noget om di kan modificeres måske bedre kondensatorer i delefiltre eventuelt bedre diskanter
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er store forskelle på de forskellige 802er. De nyere serie 2 og serie 3 har gode kondensatorer og kan næppe gøres ret meget bedre. Prøv..
De gamle 802 har nogle frygtelige filtre, og kun rigtige mænd vil overveje, at kaste deres kærlighed på, at gøre disse bedre. Det er imidlertid ret let at få mere hul igennem. Forkablingen internt er noget skid, hoved sidder monteres med spiralkabel, som ikke ligefrem giver mere diskant.
Mit råd er, lad være, det er det rene pandoras æske, og i sidste end der ingen top komponenter i dem. Enheder og filter er ikke noget værd. De spiller ok, men kan bringes til at spille bedre. Men undervejs vil man opdage så mange mangler og "ommer". Når der kommer bedre kondensatorer, så vil diskanten stikke lidt af, og måske dæmpes. Så er der hele måden de har lavet filteret. Det bliver lidt selvmål at dæmpe diskanten uden flere komponenter.
Hvis du alligevel forsætter, så kan der være svært at finde en diskant som opfylder mål og data.
Good luck!
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
DYILars Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Marvil. Tillykke med dine nye højttalere. De er rigtig fede! Jeg tror ikke du kan gøre noget galt, ved at skifte kondensatorerne og modstande i diskantfiltret til en bedre kvalitet fra f.eks. Jantzen Audio. "Dårlige" spoler i basfiltret er derimod vanskeligere at have med at gøre, fordi bedre typer vil ændre den vægt du oplever i bassen. Skulle der være en spiralledning til mellemtone/diskantkabinettet, kan du jo altid prøve at skifte til noget andet. Du kan jo altid skifte tilbage, hvis det forringer det totale lydbillede. Frem med loddekolben og god lytning med dine fremragende vintage højttalere!
__________________ Den må godt brænde, bare den ikke ryger hele tiden!
|
| Til top |
|
| |
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
MARVIL skrev:
jeg har købt et par b&w 802 er der nogen der ved noget om di kan modificeres måske bedre
kondensatorer i delefiltre eventuelt bedre diskanter
|
|
|
Som Bradman siger, er det serie -80, serie 2 eller serie 3.
Der er en verden til forskel, og DYILars kender vidst ikke forskellen, så mit råd er at lytte til Bradman. __________________ Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
MARVIL Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan altid bare skifte terminalerne og måske kablerne inden i og så stoppe ved det marvil
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9408
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MARVIL skrev:
jeg kan altid bare skifte terminalerne og måske kablerne inden i og så stoppe ved det marvil
|
|
|
Medmindre kabler er decideret defekte, tror jeg ikke du vil opleve den helt store effekt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9408
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har lidt effektforstærkere til rådighed, kunne du hive delefilteret ud og prøve aktiv drift.
Jeg er tilhænger af MiniDSP, men Behringer laver også færdige billige digitale filtre.
MiniDSP
http://www.minidsp.com/index.php
Gode kondensatorer, spoler og modstande kommer hurtigt deropad prismæssigt og gode forstærkermoduler koster ikke meget i disse dage.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nøjes med interne kabler og spiral kablet, måske nye terminaler. Resten ville jeg lade være. Måske kunne man skifte de vigtigste kondensatorer i diskant filteret til samme kvalitet som nu, men bare det de er friske, kunne gøre noget uden at skulle dæmpe yderligere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MARVIL Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går lige og summer over det er også ved at bygge nogle holfi sonari elegance om det var som dag og nat
|
| Til top |
|
| |