Forfatter |
|
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en dda s series monitor 32/8/2 mikserpult ,den er modulopbygget med channelstrips ,der er mulighed for at sætte
trafoer i den ,der er plads på printet ,kan nogen hjælpe mig med at finde de korrekte værdier på trafoerne
c1ogc2 er 100pf ved jeg værdien på trafoen og l1 og l2 er ukendt
jeg vedhæfter lige diaframmet på input delen
og her er lidt mere info
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ,jeg har kigget på både jensen ,sowter og lundal ,som mulige trafoer ,da kvaliteten ser ud til at være iorden ,ved bare ikke
hvilken type trafo jeg skal bruge ,der er flere mic input trafoer med forskelige specs ,sc har 3 stk forskelige mic input trafoer
fra lundal ,så det er lige spørgsmålet om hvilken der passer til mit kredsløb
om den passer på printet betyder ikke noget ,varmelim og strips kan også gøre det
mikseren er nyrenoveret med nye elektrolytter ,nu mangler der bare input trafoer
da jeg skal bruge mange trafoer ,er lundal og de andre gode tafoer måske for dyrt fra nye af
og jeg skal finde nogle bedre brugte
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
dda er klark teknik ,nu hedder det midas ,jeg har kontaktet dem ,flere gange for specs uden svar
kredsløbteknikken er meget ens med de fleste engelske pulte fra 80'erne ,tl07x og 5532opamps
s series og q series er helt ens
så q series monitor brochure gælder også for min mikser
her er et link til dda
http://www.ddaconsoles.com
link til brochure
http://www.ddaconsoles.com/pdf/brochure/q-series&moniter-bro chure.pdf
link til shcematics
input delen for mikrofon preamp ,line ,rev,low cut,eq er ens med mit kredsløb
http://www.ddaconsoles.com/pdf/schematics/s-series-schematic s.pdf
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har set der er en diagramfejl i MIC indgangen ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydfrede: Siden transformeren er optional og den kan erstattes af to kondensatorer, så må det være en 1:1 transformer du skal bruge, f.eks 600ohm-600ohm. Men hvis du vil have lidt 'gratis' gain ( mindre sus, men mere transformer-sound) så kan du gdt vælge f.eks. 1:2 eller 1:10 transformator. Men uanset hvad så sørg blot for at den er optimeret til mic brug og ikke linie niveau. Lunddahl og Sowter er nr. 1 men billigerer mærker vil jeg ikke kunne råde fra eller til på.
Jan: Jeg tror godt jeg ved hvor du tror der er fejl diagrammet - men de to udtag mellem R15 og R16 og P501 skal ikke til ground men til henholdsvis -volt og +volt.
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
p 501 er trimmeren til common mode rejektion
jeg har kigget på trafoer og lundahl 1527 ser ud til at være den trafo jeg skal bruge
http://www.canford.co.uk/Products/21354/23-101_LUNDAHL-LL152 7-TRANSFORMER-Analogue-audio-PCB-microphone-input
http://www.canford.co.uk/LUNDAHL-ANALOGUE-AUDIO-TRANSFORMERS
prisen er til at leve med ,hvis man kan få en fornuftig mængde rabbat hos dem
ellers må jeg få mig et moms nummer og købe direkte hos lundahl
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine evner inden for diagrammer og kredsløbteknik ,er ikke de store ,da jeg ingen teoretisk bagrund har ,inden for
elektronik som uddannet kok ,men man læser en masse her og der og har efterhånden forstået en del ,men har mange
store huller i min viden
jeg kan lodde og udlodde ,og har selv renoveret og justeret mikseren
jeg har opgivet at få hjælp på pro forummer ,da pro folket virker ret ligeglade med lydkvaliteten
jeg syntes bare ikke det er ok med billige allround elektrolytter i signalvejen og 5532 kredse
når der nu findes bedre komponenter på markedet
jeg er blevet advaret flere gange at nu skal jeg passe på der ikke går hifi i den
men den lyd jeg optager og producerer skal gengives af et hifi anlæg
jeg kan ikke se problemet i at optagelserne får en højere kvalitet
og monitoreringen bliver optimeret ,med højere opløsning
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lydfrede: jeg er hifi-selvbygger og har også lidt erfaring i at bygge til profolk. Det er ikke fordi at de ikke går op i lydkvaliteten - DET gør de, men de er ikke så bange for at der er lidt farvning, for det kan de bare equalize og compresse sig ud af.
Faktisk ønsker de nogengange lidt 'karakter' på tingene, især i forbindelse med transformatorer. En transformator giver subjektivt lyden lidt mere substans og vægt, og kører man samtidig en klasse A strøm igennem ( Neve) og/eller overstyrer lidt, så får man en meget karakteristisk varm lyd. Men herregud - det er jo i musik-skabelsen at det sker, altså i den proces hvor man netop prøver at bearbejde lyden for at opnå den 'sound' man ønsker.
Og jeg har også prøvet at prædike neutralitet for en pro-gut igennem 10 år da han var min meget tætte kollega, men han gik altid tilbage til de ting der bare 'lød godt'. Nå men derudover er en transformator helt genial til at sikre mod brum i en mikrofon indgang, og netop en af Rupert Neve's kæpheste.
At det så er umuligt / ubetaleligt at skaffe originale Neve transformatorer, og det stadigvæk ikke er lykkedes nogen at kopiere dem så de lød godt nok, det gør jo at man må ty til Lunddahls måske i virkeligheden mere neutrale trafoer, eller Brian Sowter's som vist nok arbejdede for Marinair eller Carnhill som har lavet trafoer til Neve.
Opret du blot "LydFredes ProService I/S" for sådan nogle håndviklede Lunddahl'er kommer nok aldrig på rigtigt mængde-tilbud.
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå jeg fik en sending opa627au færdigloddet på brown dog konvertere ,14 dual opamps og 4 single opamps ,i sidste uge ,og
har haft dem i mikseren hvor de performer monster godt ,de sidder i 2 kanaler + master ,så jeg har en signalvej kun med
opa627au ,jeg sætter dem i resten af mikseren før jeg sætter trafoer i ,jeg havde den ude og optage i weekenden og den
forbløffede alle med sin lave støj ,høje opløsning og musikalitet ,vi fik virkelig nogle gode optagelser i kassen
|
Til top |
|
|