| Sendt: 15 Juni 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er igang med at bygge nogle højtalere fra et kit købt hos IPL Acoustics, men er rendt ind i et problem.
Kabinetter er samlet og slebet, spartlet, slebet, spartlet, slebet i en uendelighed og alle samlinger er skjult og det ligner en million - der selvfølgelig lige skal forbi en maler :)
Men da jeg kommer hjem efter en weekend med familien ser jeg til min gru, at MDF'en er "svulmet op" og man igen kan se samlinger og skruehuller.
Jovist har det da været regnvejr og højere luftfugtighed end da jeg samlede det, men kan det virkelig passe at MDF er så følsomt overfor fugt i luften?
Og er der noget man kan gøre for at afhjælpe det fremover, så jeg ikke igen skal spilde 1alt for mange timers arbejde?
Overvejer at plaske hele l**tet til med to-komponent plastisk træk og så slibe det plant, men er der en nemmere løsning? Tænker om man eventuelt kan "mætte" overflade på MDF'en med grunder, så den ikke suger mere til sig fra luften?
Til de nysgerrige er det disse jeg er ved at lave :) http://www.iplacoustics.co.uk/SM2%20Studio%20Monitor.htm
Mvh
Martin
|