Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Strømforsyning til NLE 11/12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Juni 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej,

I een af mine rodekasser ligger der ALT (lige med undtagelse af indgangsvælgeren), hvad der skal bruges til at få lyd igennem en NLE 11/12-kombi - elektronik såvel som mekanik. Konstruktionen er nok "forældet", men den er vel næppe kommet til at lyde dårligere end den gjorde, da den blev anmeldt i High Fidelity i sin tid? Hvis projektet kommer videre, kan jeg jo altid eksperimentere med andre OP'er, lytter osv. - mon ikke Niels Larsen er villig til at afsløre OP'ernes identitet nu, hvor forbrydelsen er for gammel til retsforfølgelse?

De strømforsyninger jeg har er dog en ultraforældet konstruktion fra High Fidelity - vi snakker 19nogenogfirs!

Jeg har kigget lidt på LC Audio's Low Noise Regulator, der kan levere +/- 13V, 0,67 A (svarer dette ikke til godt 17 W?). Hvis jeg spørger LC A, siger han måske den kan bruges, hvis jeg spørger NLE siger han måske, at det kan den ikke. Men hvad siger det uvildige panel her på HIFI4ALL?

Forslag til andre strømforsyninger i prisklassen under DKK 1000,- er naturligt nok også meget velkomne!

Til top Vis DIYLars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIYLars

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juni 2012 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hej Lars,

I følge manualen kan NLE 12 køre på alt fra +/- 5 til 100V. Optimalt anbefales +/-17-100V.
Strømtrækket er ca 8 mA pr kanal. Dvs at LC Audios regulator bør fungere, men har en lidt lavere spænding end det
anbefalede.

Som alternativ kan jeg anbefale et kit fra analog metric:
LV30-B Udgangsspændingen på disse kan indstilles, maks
forskel er 29 V fra indgangsspænding.
Jeg har lige købt og bygget 2 stk til min NLE 17. Det kostede lige godt 500 kr leveret, inklusive told osv. Trafoer har jeg købt
hos RS online, til 76 kr stk, plus moms (varenummer 6718928).
Jeg har ikke fået målt på dem med oscilloskop endnu, men DC spændingen er i orden. De kan nok ikke hamle op med LCs low
noise regulator, men NLE 12 har også dobbelte reguleringer indbygget, så jeg ved ikke hvor meget det betyder.

Håber du kan bruge det til noget, ellers hjælper jeg gerne ved spørgsmål. Jeg bor i øvrigt også i Vestsjællandsområdet.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2012 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej Præst,

De ser også fine ud, de Analog Metric - ikke mindst til prisen!!! Da HF i sin tid testede NLE 11's efterfølger NLE 19, lød de bedre med blybatterier end med alm. strømforsyning, så jeg tænker at en så støjsvag og hurtig forsyning som muligt, vil være befordrende for lyden... Har også læst et eller andet sted at den interne spændingsregulering fungerede bedst ved spændinger over 17 V. Hvis dette ikke var relevant for lyden, var der vel næppe nogen, der havde besværet sig med at skrive det. Gad hvide hvad der betyder mest? Korrekt fødespænding og dermed bedste interne regulering eller støjsvag strømforsyning med lav udgangsimpedans? Well NLE 11/12 er ikke længere state of the art og LC Audio-forsyningen er kompakt, sædvanligvis god kvalitet og den er en lille smule mere dansk, så jeg hælder måske mest til den.

Mvh.

Lars

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juni 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Så ville jeg lige til at putte sådan en LC Audio-strømforsyning i kurv. Men søreme om ikke den danske version af hjemmesiden er lukket??? Jeg må prøve at ringe i morgen - så får vi se, om det kan lade sig gøre på den måde...

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2012 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det var så kun en server der var nede - ikke LC Audio! Strømforsyninger (dual mono) er på vej...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes