Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Forst.modul til biamp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

jeg har tænkt mig at biampe mine jbl 4412a ,har kigget lidt rundt på nettet ,efter moduler

er faldet over dem fra groundsound ,hypex

som der gode ud

havde tænkt mig 100watt til diskant og mellemtone

og 200watt til basserne ,jeg har en crown powertech 2,1 jeg vil bruge til mine jbl 2235h subber

dvs 6 moduler ialt

jeg har kabbinet ,8 stk store køleplader ,4 stk trafoer ,2stk 2x33v 650va 2stk 2x48v 500va

ser ud til at være brugbart med groundsound ,men ikke med hypex der kræver trafoer med højere spænding

jeg har 32 shotzky dioder ,og 8 dioderbroer,24 stk 3500uf 63v dublier kondensatorer,8 stk 2,2uf polypropylene folie

så jeg er dækket ind med psu

kan nogen give et indspark med anbefalinger af moduler ,gerne af andre fabrikatter

de skal helst kunne køre på den nævnte trafo spænding

2x33vac og 2x48vac ,og kunne købes i en butik eller webshop i eu

Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt pjattet med ILP modulerne :)

Migo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Dine 33v trafoer er perfekt til Ucd180 modulerne(Perfekt med 49v, dine giver 46v), og dine 48v er perfekt til Ucd400
moduler(perfekt med 67v, dine giver 67,2v), så der er bare med at komme i krig
Til top Vis Migo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Migo

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

jeg har mailet lidt med robert fra ground sound ,min ide med flere amp på jbl erne er nok ikke en go ide ,med passivt filter ,jeg kommer til at bruge en l-pad løsning ,jeg har et thel saw 30 delefilter ,som er ok ,men det imponerer ikke ,jeg kan ikke med elektronisk deling ,og slet ikke med digital

måske jeg kan bruge thel filteret til at dele mellem subber og basser ,og så trække toppen uden om delefilteret ,med 3 trin ialt ,så har jeg kun problemmet med udgang til et delefilter og en amp ,forforstærkeren skal slås med ,rent impedans mæssigt ,her er det min viden ikke rækker

hypex er spændende til subs ,jeg tror jeg er mest lun på groundsound til resten af frekvens området

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Oktober 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

valget står mellem hypex ucd400hg med hxr og ground sound pa3cc og ilp

jeg hælder pt mest til hypex ,er noget i tvivl med ground sound ,har nogen lyttet til nogen af disse trin ,og kan give et indspark

jeg skal jo ud og købe amp ,uden mulighed for at afprøve den først

så man nages af tvivl

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2012 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

det blev ground sound pa3cc

hvert modul har en 48v 500va trafo og 4stk 15000uf 80v terra øldåselytter afkoblet med 2,2uf m-cap ,dobbelt diodebro ,og en jensen kobberfolie i indgangen parralet over den wima mks6,8uf der sidder monteret fra ground sounds side

alle forstærkere jeg har kigget på har en dc blokker i indgangen i form af en kondensator

hypex er næsten de værste med deres lm kreds i indgangen ,lynx havde også en opamp i indgngen ,ilp opgav jeg da det vart umuligt at få reele specs

eneste modkandidat var reelt thels accusound

ground sound trak det længste strå ,fordi hele designet er totalt low rider ,der stikker ikke mange komponenter op der kan indfange støj ,og smd udlægget i gode smd komponenter giver den korteste signaglvej

det første lytteindtryk på den nye amp ,der lige skal have 100 timers drift for at være spillet til

i forhold til min crown powertech 2,1 ,så trrækker den her baby kraftigt fra ,den gør bare alting meget meget bedre end crown ,nul støj ,der forsvandt hvad der svarer til et par gardiner foran højtalerne ,voldsom detalje rigdom ,luft i toppen ,meget mere dynamik ,lilletrommeslag lyder helt rigtigt på mine 4412a-1 nu

jeg er mere end tilfreds ,og kan sagtens leve med de 100watt mindre jeg har på udgangene

hvilket også udligner sig selv når systemmet er færdigt ,med 6x pa3cc moduler ,til 4412a-1 og 2x pa6cc til 2235h subberne ,elektronisk delt ,nok med hjemme konstreret aktivt analogt filter

det filter fra thel jeg har prøvet som skulle være det bedste ,påvirker lyden ,og degraderer ydelsen ,så det filter jeg skal bruge ,kan sikkert købes for en bondegård et eller andet sted

da jeg ikke har en bondegård ,må jeg som nøgen kvinde lære at spinde selv

godt man har et par venner med go indsigt ,og cad på arbekdet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes