| Sendt: 09 September 2013 kl. 02:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Lad mig starte med at sige, at jeg er helt grøn med hensyn til lyd, og ved ikke helt hvor jeg skal starte og slutte, men jeg har længe gået og drømt om at bygge en "soundbar" lidt ala B&O´s som fint spiller selvstændig uden sub mv.
det jeg drømmer om, er ikke en diskotekshøjttaler eller en højttaler til den store hjemmebiograf, men en højttaler, som kan sættes op i bla. køkkenet, og give stille og rolig musik eller radio til madlavningen, ikke noget vild bas, men stadig med lidt dybde i, at bygge selve kabinettet er ikke det store problem for mig, har de fleste maskiner, og kan finde ud af at bruge dem, men jeg aner ikke hvad jeg skal bruge af enheder og hvor stort kabinettet skal være, jeg tænker at ca. 10 cm i højden, og ca. 15 i dybden vil være en fin størrelse, og så længden, kan tilpasses efter hvad der skal i, men 100cm i bredden vil ikke gøre noget, så vil det også ligne mere en "soundbar"
når jeg tænker på mine gamle Logitech computer højttalere, som består af en subkasse og to satelitter, hvor der i hver sidder to små højttalere på 1,5-2" så må jeg jo også kunne få mit projekt her til at lykkedes.
og med mine 10cm i højden, så burde jeg jo også kunne få plads til en 3-4" enhed i kassen, men hvad skal jeg vælge? jeg burde vel kunne nøjes med en enkelt højttaler til diskant og mellemtone, og så en bas højttaler, jeg skal jo selvfølgelig have en diskant/mellemtone til både H og V og have kabinettet lukker af i midten, men skal jeg også have en bas til H og V, eller kan jeg nøjes med en ? skal jeg have bassen i samme rum som den anden højttaler, eller skal jeg lave flere små lukkede rum ? skal jeg have en lufthul til bassen ?
jeg har forsøgt at finde guider på nettet, men de går meget hurtigt over i et sprog jeg ikke forstår, og jeg håber meget på jeres hjælp, og skal nok supplere forumet med billeder af mit byggeri.
I vil sikkert spørge hvad der skal forsyne mit setup, og der regner jeg med at finde en lille forstærker, og så køre lyden ind via airplay, hvor man styrer volumen på klienten der streamer.
Håber meget på jeres hjælp, jeg beder ikke om en komplet tegning, og indkøbsliste, blot hjælp til hvordan jeg vælger de rette enheder, og finder ud af hvor stort kabinettet skal være
Mvh Brian
|