Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Samme mærke ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Hej - når I køber / ser på nyt anlæg. Går I så efter de enkelte dele skal være af samme mærke (CDafspiller/forstærker) eller går I efter de bedste enkelte dele og så sammensætter anlægget ud fra det.

Der er selvfølgelig de designmæssige forskelle, som kan være ret store. Men hvad med lyden ? Når man nogen gange ser test kan man møde udtrykket "at de spiller godt sammen" Vil man kunne ødelægge noget af "harmonien" hvis man i et givet mærke nøjes med at købe forstærkeren for at kombinere den med en cdspiller fra et andet mærke ? Det er selvfølgelig bare bagateller eller hvad ?

mvh.

Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Da jeg købte min cdafspiller, var årsagen primært at designet var samme som min forstærker (h/k).. nu er jeg næsten ligeglad, lyden er vigtigst og om der står Denon, H/K, Sony, ?? på eller om den sort, guld, sølv eller en anden farve er stortset ligegyldigt.. bare det er godt, og det ikke er direkte grimt og umuligt at vende sig til..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med en blanding af 2xRotel effekt, Cyrus pre, Sony CD, Micromega DAC og har siden skiftet rundt med forskellige produkter (Doxa, Luxmann, Rotel Pre, Rør osv.).

Men for et par år siden begyndte jeg at blive ved Cyrus. Dels fordi størrelsen er ret attraktiv, og så kunne jeg nøjes med én fjernbetjening til det hele.

Lydmæssigt gik jeg før hen efter det bedste til prisen, men når nu pladsen, udseendet og systemfjernbetjening begynder at blande sig, så holder jeg mig til ét mærke.

Jeg mener ikke du "ødelægger" noget med at blande i et anlæg. Nogle vælger bevidst en neutral CD og en røramp, netop for at få den rørlyd de lige vil have.

Så længe man lytter før man køber, så kan man vel ikke "ødelægge" noget, vel !?
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Hifi og Elektronik lavede engang en test hvor man tog 4 komplette anlæg og testede de forskellige kombinationsmuligheder. Konklusionen blev at det besdte resultat fåes ved at holde sig til samme producent.

Tror dog ikke det holder hvis man kommer langt op i Hi-End klassen. Her vil man opleve at nogle producenter er gode til CD-afspiller, mens andre er gode til forstærkere osv.

Langt de fleste vil altså have fordel af at holde sig fra at blande producenter sammen... jeg selv har ikke to apperater fra samme producent

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

altså jeg har tuner/cd/for i denon gold og det er da meget pænt men nu er

jeg efterhånden blevet så kritisk at næste køb(forstærker inden længe)

ihvertfald ikke bliver hverken gold eller denon.jo mere man investerer ,jo

mere kræver man så er det svært med alt i samme mærke/design,så går

der jo også lidt sport i at finde lige det der passer til mig/dig(og anlæget)

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vover pelsen.

For og eff. fra samme leverandør, så passer de nemlig sammen også impedeansmæssigt.

Andre komponenter fra den bedste leverandør, hvem siger at et godt mærke i forstærkere laver gode cd'er eller tunere  ??

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

"hvem siger at et godt mærke i forstærkere laver gode cd'er eller tunere ??"

Lige præcis!
Til top Vis daniels's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daniels

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Maj 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:
"hvem siger at et godt mærke i forstærkere laver gode cd'er eller tunere ??"

Lige præcis!

næ men det ser da pænere ud hvis man da er til det 

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

JensH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Når man køber appperater fra forskellige mærker, skal man ikke bare tro det er helt problemfrit. Går man efter lutter "value for money" produkter er det ikke sikkert de spiller optimalt sammen. Det er vigtigt at man prøver produkterne hjemme inden køb. Selv om f.eks. en forforstærker spiller hilmmelsk nede i forretningen er det ikke sikkert at det er tilfældet hjemme i ens eget anlæg. Man ender nemt i en blindgyde.

Der er større chance for at opnå et tilfredsstillende resultat ved at købe produkter fra samme producent. Her skinner producentens lydfilosofi ( forhåbentlig) igennem i alle produkter.

Men det er da sjovere at eksperimentere og finde netop de produkter som giver en den lydoplevelse man drømmer om. Hvis man giver sig tid til at teste forskellige apperater hjemme, kan man af den vej få mest lyd for pengene, istedet for at købe en stak apperater fra samme producent. Det kræver selvfølgelig også en tålmodig forhandler ( eller flere tålmodige forhandlere)

Hilsen Jens

Til top Vis JensH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensH

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Man kan være heldig med såvel kominationer fra samme mærke, som kombinationer der består af "en kælling fra hver by"

Det er tæller er bare at finde det der går op i en højere enhed for en selv - i mit tilfælde er det en blandet landhandel.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Man kan fint sammensætte sit anlæg af forskellige mærker, men man skal på den anden side vide, hvad man gør. hifi-produkter kan lyde meget forskelligt ud fra producenternes forskellige lydfilosofier (måske er en holfi forstærker ikke optimal med en denon cd - hvad ved jeg...) Det er sjovt at eksperimentere mellem mærkerne - udvalget bliver jo også en del større, når man ikke fra starten lægger sig fast på ét bestemt mærke.

/M

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har generelt gode erfaringer / bedste erfaringer med at eks. holde for og effekttrin af samme mærke..

Hvad angår signalkilde er det ikke ubetinget nogen fordel at købe samme mærke.. ( det kan dog være ) da ikke alle laver alt lige godt..

Nogle laver fine cd. afspillere andre fine forstærkere.. men ikke alle laver begge dele lige vellykket..

Efter min personlige mening kan jeg her give nogle eks.

Gode cd. maskiner  men mindre gode forstærkere.

Denon.

Sony.

Pioneer.

Gode forstærkere men ringe eller mindre gode cd, ( set i forhold til forstærkerens ydelse )

Holfi.

LcAudio.

Marklevinson

Begge dele lige godt..

Classe.

Accuphase.

Primare.

Advantage.

NAD.

Cayin.

Linn.

Dette blot for at vise eks. ( som er efter mine øre og så subjektiv som dette nu engang er!!)

generelt er der ret frit valg når vi taler om signalkilde..

Forstærker grej, er mange gange optimeret til at fungere sammen og giver her bedste ydelse.. ( synergi effekt )

Denne synergi effekt kan dog sagtens opleves med signal kilden af samme mærke også, men knap så ofte og udpræget som med forstærker grej..

Som sagt fordi mange lver enten det ene eller det andet godt / optimalt men ikke altid begge dele..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Til Mike

Hvorfor kan du ikke lide ML Når vi taler cd mediet, i mine øre er de noget mere neutrale og nøgternt spillene end så meget andet pynteudstyr..Men det måske den ærlige lyd du ikke kan med.?

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke noget mod ML 390S.. ( eller andre af deres digitale apperater) sådan skel det ikke forstås!!..

de er da ganske fremragende! MEN IKKE ! PÅ HØJDE MED DERES FORSTÆRKERES LYDKVALITET!..

Her ville jeg klart vælge andet mærke! også selv om jeg skulle have ML for og effekttrin...  for således ville man få en bedre ydelse / lyd, end med "blot" en ML cd. ovnen i også!..  også selv om den da er ganse fornuftig spillende!..

ML390S er ganske neutral men mangler lidt liv og glød ( sjæl ) i forhold til andre af mine referancer.. eks Accuphase DP 77 & 85 - dCS samt Linn cd12.... ( og ikke mindst min gode gamle DCD3560 "modified" )

Men skulle der ligge en under jule træet næste jul ville jeg da ikke brokke mig!!!!!!!  så værre er det dog ikke!!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har ikke noget mod ML 390S.. ( eller andre af deres digitale apperater) sådan skel det ikke forstås!!..

de er da ganske fremragende! MEN IKKE ! PÅ HØJDE MED DERES FORSTÆRKERES LYDKVALITET!..

Her ville jeg klart vælge andet mærke! også selv om jeg skulle have ML for og effekttrin...  for således ville man få en bedre ydelse / lyd, end med "blot" en ML cd. ovnen i også!..  også selv om den da er ganse fornuftig spillende!..

ML390S er ganske neutral men mangler lidt liv og glød ( sjæl ) i forhold til andre af mine referancer.. eks Accuphase DP 77 & 85 - dCS samt Linn cd12.... ( og ikke mindst min gode gamle DCD3560 "modified" )

Men skulle der ligge en under jule træet næste jul ville jeg da ikke brokke mig!!!!!!!  så værre er det dog ikke!!!

mvh.

Du kan godt have ret i at der magler lidt sjæl i ML´s cd maskiner. Dette får du dog sjovt nok i Deres Proceed produkter, derfor valgte jeg Proceed som digital formidler.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Miiju,

Nu er der jo også forskel på deres forstærkere, hvor ikke alle falder heldigt ud. Så måske skulle man holde sig til, at ikke alt deres udstyr holder samme høje klasse.

I min bog er deres CD'er f.eks. 390S væsentligt bedre end deres ringeste effektforstærkere!

Nu har jeg aldrig hørt den to-delte topmodel, eller medie-dyret No40 som DAC, men jeg vil næsten gætte på at de holder et højere niveau end f.eks. 331 effekten!

SATMIT

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Miiju,

Nu er der jo også forskel på deres forstærkere, hvor ikke alle falder heldigt ud. Så måske skulle man holde sig til, at ikke alt deres udstyr holder samme høje klasse.

I min bog er deres CD'er f.eks. 390S væsentligt bedre end deres ringeste effektforstærkere!

Nu har jeg aldrig hørt den to-delte topmodel, eller medie-dyret No40 som DAC, men jeg vil næsten gætte på at de holder et højere niveau end f.eks. 331 effekten!

SATMIT

Tjaa,,nu er jeg een af dem der foretrækker en 331 fremfor en 332 feks. Men smag og behag.

Men iøvrigt kan man da heller ikke sammenligne cd maskiner med forstærkere, men generelt får man vel lidt mere af det hele jo mere man giver for skidtet. En 390s spiller vel også bedre end en no. 36 dac der kun koster halvdelen.

Sådan er det jo hele vejen.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Ja ... men det jeg mener er at 390S nok er tættere på referencen end 331 og 332. Der er f.eks. et stort spring op til 33H og sikkert også til No33. Det var ikke for at hænge 331 ud.

Men jeg synes da at ML CD'er ligger pænt til i forhold til referencen/de bedste, ligesom i øvrigt deres forstærkere gør det.

SATMIT

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

Ja ... men det jeg mener er at 390S nok er tættere på referencen end 331 og 332. Der er f.eks. et stort spring op til 33H og sikkert også til No33. Det var ikke for at hænge 331 ud.

Men jeg synes da at ML CD'er ligger pænt til i forhold til referencen/de bedste, ligesom i øvrigt deres forstærkere gør det.

SATMIT

jeg ved godt hvad du mener, ku bare ikke lade væ´r. Du har da iøvrigt ret, bare synd de er stoppe med Proceed for her fik  du lyd for hver en øre du lagde.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes