Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: S.A.T. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Bruger siden: 06 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Har lige købt S.A.T. Amplifix og Cd Fix og vil gerne høre om der er andre der har erfaring med hvor lang indbrændningstiden er på disse High End Produkter og ellers hvad folks mening generelt er om disse fremragende produkter. 

Venice   

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Hej

Hvad vil du bruge andres mening til - du har jo købt !?

Hilsen

Nørd

Til top Vis Nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nørd

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Ja det har du jo ret i men skulle hører bare høre andres meninger for det er ikke lige nogle produkter man hører så meget om - jeg synes de spiller kanon og at det er nogle fede produkter men de er en anelse lyse og analystiske indtil de er spillet til men skulle gerne høre om der var nogle her på dette forum der har  S.A.T. og om lyden ikke ændrer sig efter indbrændning       

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej

Hvad vil du bruge andres mening til - du har jo købt !?

Du er sgu' da for sur , lad da være med at svare hvis du ikke kan sige noget aligevel, dette er da et sted man KAN spørge, hvis der er noget man er i tvivl om...

Hilsen

Nørd

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Hej HenJ

Jeg ville bare høre om Venice ville bekræftes i sit valg - eller have en uforbeholden mening !?

Hilsen

Nørd

______

Sgu er jeg ej sur

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du har en uforbeholden mening, skulle du da give den. Det ligger da vist mellem linierne, selvom du ikke skriver mange af dem, at du selv synes, dit andet alternativ er ligegyldigt. Bob Dylan's udsagn: "If you cannot bring good news, then don't bring any.", gælder vist ikke lige i dette forum.

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej Donkeyshark

Endelig en, der kan læse mellem linierne - det sparer jo plads

Det kan jo være ligegyldig, at jeg mener SAT AmpFix er dette århundredes (okay der kan komme andre) svar på Audiolab 8000A - gabende kedelig

Og en CDfix - der er blevet tilspillet en million timer - spiller ca. lige op med en Pioneer til 3.500.

Det skal siges, at hvis man sidder og piller prutter, når man lytter (dvs. godt kan lide at kunne pille små detaljer ud af sammenhængen) så er de sikkert fine. Men til musik er de ringe.

En kammerat sagde - efter at have lånt en tilspillet CDFix i 14 dage - "den er jo desideret dynamisk modvillig !?" - og det rammer efter min mening ret godt.

Det med 200 timers tilspilling er kun en historie - så man sidder i håbet - mens returretten udløber.

Men det er jo kun min mening - som ikke er interessant når Venice har købt (med mindre returretten ikke er udløbet

Argghhhh - jeg glemte at komme sukker i kaffen - så er det derfor.....

HIlsen

Nørd

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hørte cdfix og ampfix på nogle audiovector 5, ufattelig kedeligt at høre på imo :o
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Nørd skrev:

Hej Donkeyshark

Endelig en, der kan læse mellem linierne - det sparer jo plads

Det kan jo være ligegyldig, at jeg mener SAT AmpFix er dette århundredes (okay der kan komme andre) svar på Audiolab 8000A - gabende kedelig

Og en CDfix - der er blevet tilspillet en million timer - spiller ca. lige op med en Pioneer til 3.500.

Det skal siges, at hvis man sidder og piller prutter, når man lytter (dvs. godt kan lide at kunne pille små detaljer ud af sammenhængen) så er de sikkert fine. Men til musik er de ringe.

En kammerat sagde - efter at have lånt en tilspillet CDFix i 14 dage - "den er jo desideret dynamisk modvillig !?" - og det rammer efter min mening ret godt.

Det med 200 timers tilspilling er kun en historie - så man sidder i håbet - mens returretten udløber.

Men det er jo kun min mening - som ikke er interessant når Venice har købt (med mindre returretten ikke er udløbet

Argghhhh - jeg glemte at komme sukker i kaffen - så er det derfor.....

HIlsen

Nørd

Hej Nørd,

Jamen jeg synes, du er alt for beskeden, når du siger, at det er jo bare din mening, og den er ligegyldig. Sådan som du beskriver maskinen, vil man da kunne få en be- eller afkræftelse af, hvad man selv sidder og hører med bævrende hjerte efter købet. Det kan da være guld værd, især hvis andre også gider give deres besyv med. Ofte sidder folk jo desværre med alt for mange variabler, fordi de ikke stoler på, at deres afspilningskæde fortæller det "rigtige" om det nye produkt, hvis du forstår. Men det er jo en helt anden historie, man kunne skrive mange spændende ting om.

Og venlig hilsen forresten.

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Ja for det første blev jeg trist over at blive stemplet som sur og negativ hvilket jeg ikke er men jeg skulle bare høre andres mening om disse produkter that's all men undskyld jeg lød " sur og negativ"  

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2004 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

Hej Venice

Det var sgu mig, der var en sur stodder  - så er man da noget

Hilsen

Nørd

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hmm,

Jeg har selv SAT sættet og er godt tilfreds. Det er naturligvis ikke det bedste man kan få, men ej heller det dyreste.

Det er min klare overbevisning af CD-spillen er væsentligt bedre end forstærkeren - den spiller ifølge min vurdering op med meget af det bedste i prisklassen.

Hvad angår Nørd's kommentarer, så er alle jo velkomne til at have deres mening. Og hvis man ikke kan li den stil som Bladelius produkter har ... lettere kølig klangbalance, så skal man naturligvis ikke købe produktet.

Denne klangbalacne betyder også at man skal passe lidt på hvad man sætter det sammen med. Ikke lystklingende højttalere og kabler ...

Håber ud bliver godt tilfreds med dit SAT udstyr.

SATMIT

SATMIT 

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Hej Venice

Så er det vist tid til en seriøs tilkendegivelse af om S.A.T. er noget der er værd at lytte til og selvfølgelig er det det, til prisen er det genialt og det er jo designet af den store Svenske High End konstruktør Mike Bladelius, så hvad Nørd og andre mener er totalt irelevant. Bladelius produkter kan godt synes lidt lyst klingende men jeg hælder mere til den teori at det er fordi der bare er styr på forvrængningen (kører jo med ultra korte signalveje) men giv dem noget kvali. kobberkabel eller noget Bertram sølvkabel så skal du bare se.

S.A.T. er godt, så start du bare indbrændingen og vær glad for at du har fået så meget HIFI for så forholdsvis små penge.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

venice
Branchemedlem
Branchemedlem
Calamus DK

Sendt: 11 Maj 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Lasse & SATMIT. Tak for jeres kommentar, det varmede - troede det var mig der havde begået en fejl !!         Kører med Transparent kabler på både højttaler og på CDFIX og har et sæt Infinity Renassiance 80 højttaler og det lyder kanon. Bunden er godt nok ikke det dybeste man kan få men køber inden så længe et sæt Martin logan Clarity som jeg har haft før og jeg ved ,at dette sæt vil passer perfekt sammen. Jeg synes at jeg har fået High End til menneske penge så tak for jeres svar !!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Venice,

Så længe du selv er tilfreds (ligesom mig sagde hunden) så er alt jo godt. De kan sagtens spille bas, selvom den ikke er både afgrundsdyb og magtfuld.

Spiller selv på Proac 3.8 og der er Amplifix'en lige i underkanten, men fin til alm. brug. Men når man virkelig vil fyre den af ... så ville det være fedt med noget mere power.

Lasse, jeg vil ikke kalde dem lystklingende, men snarere lidt slanke ... hvor man så ahr noget mere "fedt og kød" på lyden, hvis man bruger en rør-slæde. Men det er lang fra ekstremt - og ja ... de spiller musik på mit anlæg.

SATMIT

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan heller ikke genkende den beskrivelse af S.A.T, som Nørd kommer med. Efter min mening er der tale om en fantastisk lydkvalitet, og jeg havde hans produkter under kraftig overvejelse, da jeg købte grej. Er du til engelsk grej Nørd ?
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Jeg kan heller ikke genkende den beskrivelse af S.A.T, som Nørd kommer med. Efter min mening er der tale om en fantastisk lydkvalitet, og jeg havde hans produkter under kraftig overvejelse, da jeg købte grej. Er du til engelsk grej Nørd ?

Jeg er personligt til den amerkanske lyd, hvilket nok er skyld i at jeg syntes der mangler ufattelig meget bund i en S.A.T. i forhold til HK og de andre amerikanske, men sådan er der jo så meget. :)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

SATMIT: Ja, jeg vil give dig ret lettere slank lyd, men som jeg skrev så tror jeg det har med deres korte signalveje at gøre, der er ligesom ikke den loudness effekt som meget andet udstyr giver, sikkert på grund af en eller anden form for forvrængning. Jeg spiller selv på Advantage som også er fra Hr. Bladelius' hånd og her er det også et lidt slankt lydbillede men er der basinformation på programmaterialet så sparkes der igennem, på meget andet udstyr lyder det som om at der er en vedvarende betoning af nedre mellemtone og bas.
Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 Maj 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

lars37 skrev:

Jeg er personligt til den amerkanske lyd, hvilket nok er skyld i at jeg syntes der mangler ufattelig meget bund i en S.A.T. i forhold til HK og de andre amerikanske, men sådan er der jo så meget. :)

Lyder HK ikke mere som en riskoger ?

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Hej Lars

Nu ved jeg ikke hvad du mener med engelsk ???

Som jeg opfatter moderne engelsk lyd - så er der meget fokus på mellemtonen - gerne lidt på bekostning af yderenderne - dvs. lidt afrundet top og slank bund (så behøver man jo heller ikke en stor strømforsyning .

(Lad nu være at komme med et indlæg om - "at jeg har en xxxx og den er ikke sådan" - det er bare en forenkling)

Hvis det er engelsk lyd - så nej - jeg er ikke til engelsk lyd.

Men jeg er til dynamisk lyd - med en bas som den lyder i virkeligheden.
Dvs. stram og kort, når den skal være det - og stor og "syngende", når det er det der er på pladen (åhh - nej hvorfor skrev jeg det)

Jeg har haft rør - men de rørslæder jeg har råd til er alt for ustabile.
En sjov myte - der er svær at slå ihjel - er at rørforstærkere er store og bløde i bunden. De rigtige gode (og dyre ) har fuldstændig samme klang som store transistorforstærkere - men toppen er bare bedre (ikke dæmpet).

Men prøv at læs de overstående indlæg - de snakker alle om "lidt lys" eller "ikke lys, men slank" - derfor kan jeg ikke lide SAT (jeg bliver hele tiden trukket tilbage til virkeligheden - og græsset, der skal slås ) - og så har jeg endda ikke snakket om de dynamiske egenskaber. 

Venice: Det farligste man kan er at sidde og lytte uden at have et alternativ - så tag ud og lån en forstærker i samme prisklasse - eller bare en NAD C320BEE.
Og det mener jeg seriøst !

Hilsen

Nørd

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum