| Forfatter |
|
Jespertheil Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med alt respekt for dem i dette forum der måtte være en sådan.. 
Her er hvad der skete idag... Jeg bor med min kæreste i i lejlighed tilknyttet en bolig forening. Vinduerne i alle lejlighederne er under udskiftning og idag kom turen til vores lejlighed.. Vi havde fået brev om at der skulle være ryddet 1,5m fra vinduerne og ud og tv og lign. i nærheden skulle dækkes af.
Jeg tog min mine Amadeus Sub 100 ind i arbejdsværelset og stillede dem i den ende som er længst væk fra det vindue der skulle skiftes og uden for deres rækkevidde. I stuen trak jeg original poserne over mine SA1750 og dækkede anlæg og tv af.
Mens jeg var på arbejde gik håndværkerne igang derhjemme. Min kæreste havde fri og var i lejligheden det meste af tiden. På et tidstpunkt kommer hun forbi arbejdsværelset og ser en af håndværkerne er igang med at rejse min splinternye MTB til 43.000 op som han har væltet! (Første DØ!!) hun siger til ham at han godt lige må passe lidt på for det er en ret dyr cykel. Hun får at vide at det kunne han godt se... Hvad hun ikke lagde mærke til og som han heller ikke lige nævnte (Andet DØ) for hende var at FJOLSET havde væltet den lige over i den ene af mine piano lak autolakerede Sub100, givet den et ordentligt hak og en kæmpe ridse!!!!!!!! (tredie DØ)
Først om aftenen da jeg kommer hjem og kigger mig rundt ser jeg til min rædsel hvad de ådsler har udrettet.. Jeg har ringet til dem der står for det og de vil kigge på det imorgen. Han sagde at det havde hans folk godt nok ikke sagt noget om.. NEJ for de er sgu HÅNDVÆRKERE med stort H !!!!!!!!
Endnu engang al respekt for dem der er herinde som er håndværkere, men mit blodtryk er langt over hvad godt er lige nu.... Jeg så det for 2 timer siden og er først nu ved at få den normale farve i hovedet igen....
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror ikke det er generelt for håndværkere, at de ikke tør stå inde for de skader de har lavet..
MEN, det er utroligt at man ikke kan stole på, at folk tager bare LIDT hensyn til de ting der er i ANDRE FOLKS lejligheder. det er mangel på respekt. Jeg ville nødig være den mand, der kommer ud til dig imorgen for at inspicere skaderne.. Så må de jo betale hvad det koster, at få omlakeret subben m.v.
Sæt dig ned i din bedste stol, sæt din bedste cd/lp på anlægget, og slap af.. forsøg, om muligt, at lade være med at tænke på skaderne.. og lad så være med at slå håndværkerne ned imorgen.. det hjælper alligevel ikke.
(følg endelig op på hvad der sker imorgen..)
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder måske tomt, men jeg har så ufatteligt ondt af dig at jeg er ved at blive helt dårligt, på samme måde som ham der fik hele sit liv (læs: anlæg) stjålet....
noget lign skete med min sub (dog min egen skyld, og knapt så dyr), og nej, man ka ikke tilgive.... det er noget gud/guder gør, ikke hifi folk. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt råd, tag billeder, mange billeder, og få en skriftlig aftale om det i nu måtte blive enige om imorgen. Få også navnet på hans forsikringsselskab, de skal have an ansvarforsikring. Du kan så hvis der går hårdknude i det, pudse dit forsikringsselskab på hans og lade dem om kampen.
Hvis han nægter at de er årsag til skaderne så har du et problem. Rent juridisk er det nemlig påstand mod påstand når din kæreste ikke så da skaden skete. Omvendt kan hun også bekræfte at der ikke var skader på dit indbo inden håndværkerne kom. Så du står da rimeligt.
Min erfaring er at man skal tælle til 100 inden man snakker med folk. Det har dit blodtryk også bedst af. Og du skal ikke nævne hvad værdien er på tingene, blot få ham til at tage ansvar for skaden og så bede om hans forsikringsselskab og bede dem sende en kurator ud. Så er der gode chancer for at det løses.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mørklæg hele huset før de kommer, lad døren stå åben og fyr op for anlægget
I got my black shirt on. I got my black gloves on. I got my ski mask on. This sh*t's been too long. I got my twelve gauge sawed off. I got my headlights turned off. I'm 'bout to bust some shots off. I'm 'bout to dust some cops off.
I got my brain on hype. Tonight'll be your night. I got this long-assed knife. and your neck looks just right. My adrenaline's pumpin'. I got my stereo bumpin'. I'm 'bout to kill me somethin'. A pig stopped me for nuthin'!
DIE, DIE, DIE PIG, DIE! For inspiration til hvad der derefter skal ske, kunne texas chainsaw massacre gennemses et par genge 
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Mørklæg hele huset før de kommer, lad døren stå åben og fyr op for anlægget
I got my black shirt on. I got my black gloves on. I got my ski mask on. This sh*t's been too long. I got my twelve gauge sawed off. I got my headlights turned off. I'm 'bout to bust some shots off. I'm 'bout to dust some cops off.
For inspiration til hvad der derefter skal ske, kunne texas chainsaw massacre gennemses et par genge 
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det gjorde helt ondt at læse dit indlæg!
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en håndværker der skulle skifte et toilet. Lige inden han gik igang med arbejdet kom han ud med spejlet og mumlede noget med at det nok var det sikreste. Et øjeblik efter kom han ud igen og fortalte at han skyldte mig en ny håndvask
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jespertheil skrev:
|
Her er hvad der skete idag... Jeg bor med min kæreste i i lejlighed tilknyttet en bolig forening. Vinduerne i alle lejlighederne er under udskiftning og idag kom turen til vores lejlighed.. Vi havde fået brev om at der skulle være ryddet 1,5m fra vinduerne og ud og tv og lign. i nærheden skulle dækkes af.
Jeg tog min mine Amadeus Sub 100 ind i arbejdsværelset og stillede dem i den ende som er længst væk fra det vindue der skulle skiftes og uden for deres rækkevidde. I stuen trak jeg original poserne over mine SA1750 og dækkede anlæg og tv af.
Mens jeg var på arbejde gik håndværkerne igang derhjemme. Min kæreste havde fri og var i lejligheden det meste af tiden. På et tidstpunkt kommer hun forbi arbejdsværelset og ser en af håndværkerne er igang med at rejse min splinternye MTB til 43.000 op som han har væltet! (Første DØ!!) hun siger til ham at han godt lige må passe lidt på for det er en ret dyr cykel. Hun får at vide at det kunne han godt se... Hvad hun ikke lagde mærke til og som han heller ikke lige nævnte (Andet DØ) for hende var at FJOLSET havde væltet den lige over i den ene af mine piano lak autolakerede Sub100, givet den et ordentligt hak og en kæmpe ridse!!!!!!!! (tredie DØ)
Først om aftenen da jeg kommer hjem og kigger mig rundt ser jeg til min rædsel hvad de ådsler har udrettet.. Jeg har ringet til dem der står for det og de vil kigge på det imorgen. Han sagde at det havde hans folk godt nok ikke sagt noget om.. NEJ for de er sgu HÅNDVÆRKERE med stort H !!!!!!!!
Endnu engang al respekt for dem der er herinde som er håndværkere, men mit blodtryk er langt over hvad godt er lige nu.... Jeg så det for 2 timer siden og er først nu ved at få den normale farve i hovedet igen....
|
|
|
det har jo ganske vist ikke så meget med hifi at gøre... men jeg fatter ikke hvad han lavede inde i arbejdsværelset, hvis det var i et andet rum han skiftede vinduer. 
men jeg tror du skal være glad for at han to skylden på sig. Normalt har håndværkere intet med noget at gøre andet end sende en regning.
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
Jespertheil skrev:
|
|
|
|
det har jo ganske vist ikke så meget med hifi at gøre... men jeg fatter ikke hvad han lavede inde i arbejdsværelset, hvis det var i et andet rum han skiftede vinduer. 
men jeg tror du skal være glad for at han to skylden på sig. Normalt har håndværkere intet med noget at gøre andet end sende en regning.
|
|
|
Han tog ikke skylden, han havde ikke engang sagt det hvis ikke min kæreste lige var kommet forbi... Men jeg ringede til ejeren af firmaet med det samme jeg opdagede det og han ville undersøge det idag.
De var i alle rum, alle vinduer skulle skiftes..
|
| Til top |
|
| |
stjalke Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spar din energi til imorgen, og giv ham spaden som kommer ud og vurderer skader, ALT HVA DEN f**kING KA TRÆKKE!
Jeg ville være SÅ PISSED hvis jeg stod i din situation!
|
| Til top |
|
| |
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
Jeg havde en håndværker der skulle skifte et toilet. Lige inden han gik igang med arbejdet kom han ud med spejlet og mumlede noget med at det nok var det sikreste.Et øjeblik efter kom han ud igen og fortalte at han skyldte mig en ny håndvask |
|
|
ROTFL __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
stjalke skrev:
|
Spar din energi til imorgen, og giv ham spaden som kommer ud og vurderer skader, ALT HVA DEN f**kING KA TRÆKKE!
Jeg ville være SÅ PISSED hvis jeg stod i din situation!
|
|
|
Fusk med skadesanmeldelser har taget et sådant omfang at forsikringsselskaberne har iført sig aut. krigsmaling.
Førsøg på fusk bliver belønnet med en politianmeldelse
Waal
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jespertheil skrev:
Peter skrev:
Jespertheil skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Han tog ikke skylden, han havde ikke engang sagt det hvis ikke min kæreste lige var kommet forbi... Men jeg ringede til ejeren af firmaet med det samme jeg opdagede det og han ville undersøge det idag.
De var i alle rum, alle vinduer skulle skiftes..
|
|
|
Kontakt dit forsikringselskab og forhør dig. De kan helt sikkert hjælpe med det videre forløb. Den der laver skader er erstatningspligtig! Håber at chefen sætter den ansatte på plads så han indrømmer. Men husk på at chefen også har en økonomisk interesse i at sige "det kender vi ikke noget til". Der er ofte stor selvrisiko på skader ved indbo for håndværkere. Men igen kontakt dit forsikringsselskab, måske finder I en løsning der hedder at du selv er kommet til at lave skaden ved flytning, men check lige forinden at sådanne skader er dækket af din indbosforsikring. Det skal ren juridisk være uagtsomt og uheldig adfærd, at man f.eks. mister balancen, får hold i ryggen eller andet uforudsigeligt. Jeg opfordrer for en god ordens skyld ikke til forsikringssnyd!
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige snakket med ejeren igen. Han sagde at han havde snakket med den pågældende håndværker. Han havde sagt at det var rigtigt nok at han havde væltet min cykel, men at der ikke stod nogle højttalere i værelset men at cyklen var væltet ned over hans støvsuger! Det ville de sige til deres forsikring fik jeg at vide. Fik deres police nummer og diverse..
Jeg blev pisse sur og sagde at han jo kunne kigge forbi i aften når jeg kom hjem, for det hele står stadig som da de var der. Hvordan i hede hule helved kan man undgå at se en Sub på størrelse med en vindmølle fabrik!!! Jeg går totalt grønlænder hvis ikke de dækker! Stjæler deres stillads og stiller en wiener stige istedet! Sætter sprinkler dyserne på deres teleskop læsser indvendig så de får det i øjnene! Jeg er så øm over mine ting og så kommer sådan et udskud og leger elefant i en glas forretning! STUD!!!!
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontakt din forsikring - spørg dem hvad du skal gøre!
Alternativt kontakt politiet - få dem ud!
Nogen gange er det nok at true med panserne for at få kvajpanderne til at se lidt seriøst på de skader du har udrettet!
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jespertheil skrev:
|
Har lige snakket med ejeren igen. Han sagde at han havde snakket med den pågældende håndværker. Han havde sagt at det var rigtigt nok at han havde væltet min cykel, men at der ikke stod nogle højttalere i værelset men at cyklen var væltet ned over hans støvsuger! Det ville de sige til deres forsikring fik jeg at vide. Fik deres police nummer og diverse..
Jeg blev pisse sur og sagde at han jo kunne kigge forbi i aften når jeg kom hjem, for det hele står stadig som da de var der. Hvordan i hede hule helved kan man undgå at se en Sub på størrelse med en vindmølle fabrik!!! Jeg går totalt grønlænder hvis ikke de dækker! Stjæler deres stillads og stiller en wiener stige istedet! Sætter sprinkler dyserne på deres teleskop læsser indvendig så de får det i øjnene! Jeg er så øm over mine ting og så kommer sådan et udskud og leger elefant i en glas forretning! STUD!!!!
|
|
|
løsn et par skruer på deres stillads.. og ring til arbejdstilsynet .. nej gas, som ctacta skriver, så kontakt dit eget forsikringsselskab, tag billeder (MANGE) og bliv ved med at insistere på at få den ejer ud og se på skaderne..
|
| Til top |
|
| |
Jespertheil Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har heldigvis masser af closeups af det hele, både før og efter! Har lige snakket med f.selskabet og de kunne ikke rigtig sige eller gøre noget andet end sende mig en skadesanmeldelse.. Har kigget på cyklen, den har fået en ordentlig skramme på stellet. Skal lige siges at det er af titanium og kostede 11.000  Hele cyklen er håndbygget og det har taget over et år at få samlet og importeret alle tingene til den.. Så kommer sådan et kvaj og laver skår i glæden.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|