Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg sad lige og kiggede i et katalog, da jeg lagde mærke til hdcd logoet:
der stod Microsoft med små bitte bogstaver ovenover.
hvad er nu det for noget?
skal vores cd afspillere nu også være notorisk ustabile og dø langsomt mens man sidder og kigger og intet kan gøre?
vil vores cd blive ædt af afspilleren og spyttet ud igen totalt ulæselige?
skal jeg hen og skrotte min egen hdcd afspiller og den ene hdcd cd jeg har.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig softwarets skyld at ens computer opfører sig underligt, det er altid brugerens! Så du må have håndteret computeren uprofessionelt siden du oplever problemer, for jeg oplever ingen og har ikke gjort det i rigtig lang tid!
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har vist ikke set videoen hvor Bill Gates presenterer XP for verdenspressen..... Stor indledende salgstale, så startes vidunderet op........og hvad viser sig på skærmen........ Blå skærm, og Hr. Gates bliver helt rød i knolden....  Jeg var færdig af grin da jeg så det. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
#2 - Det er der er så bare SÅ løgn, men hva - uvidenhed avler dumhed :P __________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg ved sagde han også at "det er derfor den stadig er i udviklings stadiet"... det gjorde han i hvert fald med et eller andet MS produkt.
Hvorom alting er så er der kommet mange opdateringer siden dengang og jeg har installeret langt de fleste og oplever ingen problemer.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har leget med computere siden jeg var ti, og arbejder lidt med det også, har kørt med linux siden 98, så jeg ved udemærket hvad man ikke må med en windows compuer....
men nu var det ikke rigtigt det der var spørgsmålet.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
#2 - Det er der er så bare SÅ løgn, men hva - uvidenhed avler dumhed :P |
|
|
Prøv lige at holde kammertonen mester, de der tilsvininger er der ingen grund til bare fordi vi er uenige!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL.. Synes nu ik det er hans tone der fejler noget..
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil i ikke være søde at holde kammertonen i min tråd tak.
tilbage til det egentlige spørgsmål:
hvad har Bill Gates lige med hdcd at gøre? jeg har en af de tidligere hdcd afspillere og der står absolut intet om microsoft nogen steder, ej heller i manualen __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
HDCD technology was originally developed by Keith Johnson and Pflash Pflaumer, two preeminent technologists in the audio arena. In 1996, they founded Pacific Microsonics, Inc. (PMI), a California-based audio technology licensing company, in order to improve the quality of digital audio recordings and playback while remaining compatible with established digital formats.
In September 2000, Microsoft Corporation acquired PMI. Microsoft continues to incorporate PMI's pioneering technology into offerings for the PC. This technology brings to Microsoft unique strengths in digital audio signal processing that are increasingly important as digital media becomes a primary source of entertainment.
http://www.hdcd.com/about/index.html
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.hdcd.com skrev:
HDCD technology was originally developed by Keith Johnson and Pflash Pflaumer, two preeminent technologists in the audio arena. In 1996, they founded Pacific Microsonics, Inc. (PMI), a California-based audio technology licensing company, in order to improve the quality of digital audio recordings and playback while remaining compatible with established digital formats.
In September 2000, Microsoft Corporation acquired PMI. Microsoft continues to incorporate PMI's pioneering technology into offerings for the PC. This technology brings to Microsoft unique strengths in digital audio signal processing that are increasingly important as digital media becomes a primary source of entertainment.
|
|
|
Det kunne virke som om Microsoft overtog rettighederne til HDCD fra sep 2000. Hvis din "gamle" HDCD er fra før den dato kan det være forklaringen på fraværet af MS-logo.
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
HAHA - Arj for helvede!! - Bare fordi man lige skulle se et par angreb i fjernsynet inden man fik trykket send!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
Det er aldrig softwarets skyld at ens computer opfører sig underligt, det er altid brugerens! Så du må have håndteret computeren uprofessionelt siden du oplever problemer, for jeg oplever ingen og har ikke gjort det i rigtig lang tid!
|
|
|
Det er det værste vrøvl jeg længe har læst. Hvis du ikke har oplevet software lave problemer på noget tidspunkt er du vist en af de eneste i verden. Der vil altid, på tidspunkter, opstå problemer når så meget skal proppes ind og køre på så lidt.
Software med fejl, manglende kompatibilitet osv. - det er der så absolut INTET galt i, bortset fra at det teoretisk burde virke!
Og desuden var det ikke det trådens spørgsmål omhandlede! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg sad lige og kiggede i et katalog, da jeg lagde mærke til hdcd logoet:
der stod Microsoft med små bitte bogstaver ovenover.
hvad er nu det for noget?
skal vores cd afspillere nu også være notorisk ustabile og dø langsomt mens man sidder og kigger og intet kan gøre?
vil vores cd blive ædt af afspilleren og spyttet ud igen totalt ulæselige?
skal jeg hen og skrotte min egen hdcd afspiller og den ene hdcd cd jeg har....
|
|
|
Det er ved at være et godt stykke tid siden at Microsoft købte Pacific Microsonics, og derved kom til at eje rettighederne til HDCD.
Som sådan tror jeg dog ikke at det ændrer meget, bortset fra at det er blevet billigere og derfor vil kunne ses i væsentligt flere apparater!
Edit : og jeg var også for sløv  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
OT (sorry kim, men skal lige give svar på tiltale)
Sezuan skrev:
Såvidt jeg ved sagde han også at "det er derfor den stadig er i udviklings stadiet"... det gjorde han i hvert fald med et eller andet MS produkt.
Så er man godt nok naiv hvis man tror på det. Når manden har taget mod til sig og samlet hele den internationale presse, så tror manden på sit produkt. Mon ikke det var den eneste undskyldning han på stående fod kunne komme på !
Hvorom alting er så er der kommet mange opdateringer siden dengang og jeg har installeret langt de fleste og oplever ingen problemer. |
|
|
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er en hel verden af beta testere
Blue-Screen-Service am Flughafen Heathrow, Bild: Alan Cox
|
Til top |
|
|
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
printf("Hello cruel world");
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
fair nok, nu har jeg fået svar på det jeg ville, mange tak til dem der gad ofre ti minutter på det. nu kan dem der har lyst til det bare skrive løs.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Sezuan skrev:
|
|
|
Det er det værste vrøvl jeg længe har læst. Hvis du ikke har oplevet software lave problemer på noget tidspunkt er du vist en af de eneste i verden. Der vil altid, på tidspunkter, opstå problemer når så meget skal proppes ind og køre på så lidt.
Software med fejl, manglende kompatibilitet osv. - det er der så absolut INTET galt i, bortset fra at det teoretisk burde virke!
Og desuden var det ikke det trådens spørgsmål omhandlede!
|
|
|
Selvfølgelige har jeg ligesom alle andre oplevet at computeren og at diverse programmer har opført sig underligt. Men det er min erfaring at i 95% af tilfældene er det brugerens egen skyld at computeren rapporterer fejl. Som f.eks når brugere håndterer programmet forkert eller hvis software mangler nogle filer, som brugeren ubevidst har kommet til at slette af den ene eller den anden grund!
De sidste 5% af software fejl er typisk grundet inkompabilitet eller dårlig kodning.
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan skrev:
Ronin skrev:
Sezuan skrev:
|
|
|
Og desuden var det ikke det trådens spørgsmål omhandlede!
|
|
|
Selvfølgelige har jeg ligesom alle andre oplevet at computeren og diverse software har opført sig underligt. Men det er min erfaring at i 95% af tilfældene er det brugerens skyld at et computeren rapporterer fejl.
De sidste 5% af software fejl er typisk grundet inkompabilitet eller dårlig kodning.
|
|
|
Helt enig! Men det er jo meget forskelligt fra producent til producent, hvor godt softwaren er skrevet. Men hvis vi nu snakker Mikerowsoft så er de blevet rigtig gode, og Windows XP køre klippe stabilt, hvis man ellers ikke smidder en masse andet l**te software i hovedet på det...
|
Til top |
|
|