Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: piger og hifi..nej vel?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Er jeg den eneste der har tænkt mig om en ekstra gang da jeg læste overskriften på anmeldelsen af bryston 4B SST og BP-25

der står:" Hvad siger du til et forstærkersæt, der spiller bukserne af pigerne, har 20 års garanti og ikke æder hele magnetbelægningen på dit Dankort ? Hils på Bryston !!

der er en ting galt med den og det er piger kan IKKE li’ store stereo anlæg!! Desværre

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

denon avr-1804 skrev:

der er en ting galt med den og det er piger kan IKKE li’ store stereo anlæg!! Desværre

Joo.. der findes da piger der er vilde med store anlæg. det har set flere eksempler på.. men jeg vil give dig ret i, at der ikke er for mange af den slags tøser.. desværre

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

denon avr-1804 skrev:

Er jeg den eneste der har tænkt mig om en ekstra gang da jeg læste overskriften på anmeldelsen af bryston 4B SST og BP-25

der står:" Hvad siger du til et forstærkersæt, der spiller bukserne af pigerne, har 20 års garanti og ikke æder hele magnetbelægningen på dit Dankort ? Hils på Bryston !!

Nogle er der, men desværre alt for få!!!!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Jako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kender kun én... og hun er lige blevet gift... 
Til top Vis Jako's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jako

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ja jeg tilhører jo den heldige del af den mandlige befolkning - min kæreste går efterhånden rimelig meget op i hvad der står i stuen, hvad lydkvaliteten angår! Der er næsten 'carte blanche' til indkøb, medmindre grejet ser FULDSTÆNDIG sindssygt ud.

Vi står for at skulle flytte sammen, og hun er derfor med på råd. Indtil videre er hun mindst lige så forelsket i mine VA Beethoven, som jeg selv (Hvilket jo også skal tilskrives den suveræne lyd!!!) - SKØNT!!

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Puha det må være dyrt at være to til hifi  
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 18 Juli 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

eneste problem jeg har er, at sort åbenbart ikke er moderne og dermed er grimt...

hvordan forklarer man lige at der kun findes den variant i den farve? det er lidt svært med den farvelade det meste anden forbrugerteknik fås i...

men et godt modargument er; "jeg blander mig ikke i dit valg og indkøb af sko/tøj".....

men der er da en del der går op i lyden, at man så skal diskusterer design, og den dermed forhøjede pris, det er så en anden sag

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Puha det må være dyrt at være to til hifi  

Vi er heldigvis så glade for hinanden, at vi lytter til det samme anlæg

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 03:18 | IP-adresse registreret  

Citat:"Joo.. der findes da piger der er vilde med store anlæg. det har set flere eksempler på.. men jeg vil give dig ret i, at der ikke er for mange af den slags tøser.. desværre".

Witzel, den slags udsagn bør i det mindste bakkes op med en liste med tlf.numre, og eventuelt billeder... .

Kim, hva' med at give de der sorte tingester en omgang maling? Sort er for øvrigt forbandet upraktisk mht. støv .

Jeg tror (men måske er jeg urimeligt optimistisk), at flere og flere kvinder vil lære at sætte pris på god lyd og acceptere de møbleringsmæssige konsekvenser - jeg tror osse at man tildels vil kunne takke surround for den udvikling, + det faktum at fyre nok i højere grad insisterer på deres ret til at sætte deres præg på hjemmet...

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Nu hører jeg heldigvis til (åbenbart én af de få) der har en kæreste der går mindst lige så meget op i hifi som jeg gør.

Jeg må med skam meddele at hun ofte er langt hurtigere til at afsløre svagheder i et givent setup end jeg er, så hun er faktisk RIGTIG god at have med når der skal lyttes efter nyt grej. At hun så yderligere er langt mere følelsesmæssigt forbundet til den lyd der gengives (eks kan en skinger diskant gøre hende aggresiv... ) betyder bare at der må RIGTIG god lyd med hjem til stuen...

Har forresten hørt at ovenstående er rimeligt generelt for kvinder (de HAR sgu en mere detaljeret hørelse gutter...), så det gælder vel bare om at få 'tøserne' engageret....

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

kan du bakke det op videnskabeligt?

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
kan du bakke det op videnskabeligt?

Desværre... Løse rygter... Har dog hørt samme påstand mere end 1 gang .

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

brian
Branchemedlem
Branchemedlem
Odyssey Audio Danmark

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Har forresten hørt at ovenstående er rimeligt generelt for kvinder (de HAR sgu en mere detaljeret hørelse gutter...), så det gælder vel bare om at få 'tøserne' engageret....

Fordi jeg nogengange ikke hører hvad hun siger, behøver det ikke betyde at jeg ikke kan høre hvad mit anlæg spiller. Det handler om interesse.......

Til top Vis brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian Besøg brian's Websted

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt at kvinder er i besiddelse af en bedre hørelse end mænd, hvilket jo så burde resultere i flere hifi-interesserede tøser, men det gør det ikke. Men jeg er lykkeligt gift med en af slagsen, som dog foretrækker rør-forstærkerne inde i 'dameværelset' frem for thule/audiovectorerne inde i stuen. Hun bruger det til John Lee Hooker, Neil Young o.a. hvilket jeg nok må gå til erkendelse og sige nok passer sig bedst til de små glødende rør....
Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

brian skrev:
Fordi jeg nogengange ikke hører hvad hun siger, behøver det ikke betyde at jeg ikke kan høre hvad mit anlæg spiller. Det handler om interesse.......

Jeps... Men at en rigtig godt gengivet gang intim jazz kan få smilet helt op til ørerne på hende burde måske vække din interesse... Det kan hurtigt betale sig.

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har i forbindelse med mit studie læst flere socio-biologiske videnskabelige artikler, der hævder, at en forskel på mænd og kvinder er, at mænd tænker systematisk/logisk, hvorimod kvinder oftere tænker empatisk/følelsesmæssigt. Noget der blandt andet hænger sammen med testosteron niveauet.

Det kunne måske bidrage til forklaring af den kraftige overrepræsentation af hankønsvæsener i hifi-miljøer - og stort set alle andre 'teknikprægede' interesser. Derimod ses kvinder/piger oftere i selskab med heste, hvilket formodentligt kræver mere empati/indføling end det at pleje omgang med et stereoanlæg  Eller hvad.

Dette er selvfølgelig kun en statistisk tendens - om end signifikant - så derfor forekommer undtagelser selvsagt.

'I'm Lester the Nightfly,..'
Til top Vis Night fly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Night fly

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Til det forgående kan jeg tilføje, at min nu eks-kæreste, på det nærmeste mener min interesse for hi-fi er sygelig

Idet vi - i fraværet af mere kvalificerede bud - antager at min interesse er omtrent gennemsnitlig for dette forum, tror jeg bare ikke hun og hendes medsøstre er indrette til at forstå og værdsætte hifi.

Lige som det måske er de færreste af os - kære brødre - der ville kunne se i en hests blik, om den har lyst til en gulerod eller hellere vil strigles  Eller hvad?

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Den køber jeg! At hun så (ud fra hendes tidligere erfaringer) har lært at sige 'bvadr' når ordene 'metaldome' og 'alu-membraner' nævnes for hende må vel så gøre hende til en hybrid?  Hun kan forresten godt lide heste alligevel (men det skal sgu være dansk varmblod!!!).

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Night fly skrev:
Lige som det måske er de færreste af os - kære brødre - der ville kunne se i en hests blik, om den har lyst til en gulerod eller hellere vil strigles  Eller hvad?

Heste er OK... Så længe jeg har en STOR skovl i hånden til at jage dem væk med...

Night fly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Til alle os med uforstående kærester:

Gælder det i øvrigt ikke, at tolerance er lettere hvis man forstår andres bevæggrunde?

Der er altså basis for fredeligt samliv med både kæreste og hifi, hvis vi erkender at de bare ikke forstår grundlaget for vores interesse. Og måske i manges tilfælde slet ikke KAN fascineres på samme måde.

Derfor handler det vel om at acceptere at piger ikke gider høre om hifi, ligesom vi ofte ikke gider at høre deres 'realtime' gengivelser af samtaler med veninder, og selvinducerede småintriger i venindekredsen, som piger nu engang synes er vigtige. Måske er mænd og kvinder således ofte bare forskellige hvad angår HiFi?

Det kræver tolerance, balancekunst, og gensidig respekt.

Til de få af jer med forstående kærester:

'You lucky bxxxxxxx!'

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum