| Forfatter |
|
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har lagt alle mine cd'ere ind som MP3 på comp. og har nu brug for et godt program til at holde styr på sagerne til fest, baggrundsmusik osv. (self. ikke til seriøs lytning - kun sjov!). Efter lang tids forgæves søgning er det endnu ikke lykkes mig at finde et program der kan opfylde nedenstående kriterier:
1. Inddele musik i flere genrer på samme tid - dvs. at et nr. f.eks. både kan høre under kategorier så som "Rock" og "Fest musik" på samme tid, uden at jeg behøver at have 2 udgaver af det samme nr.
2. - et andet eks. kunne være at programmet er i stand til at organisere filerne så de både ligger under kunstnerens navn, under albums og i en mappe, inddelt efter genre, f.eks. "Rock".
3. Mulighed for selv at "opfinde" en ny genre f.eks. "Musik til arbejde"
4. Indholde en ok søgefunktion.
(5. Afspille musik efter playlists osv.)
De sidste fire burde være lette nok, men det vigtigste, punkt nr. 1 har jeg endnu ikke fundet nogle programmer der er i stand til Har set på http://www.mediamonkey.com/, men er i tvivl om den er stand til ovenstående - nogen der har prøvet?
På forhånd tak!
Mvh KRIKSTAR
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm bruger kun Winamp og det funker fint her, der laver man jo "bare" et mediabibliotek og derfra kan man nemt søge, og mener også du kan ligge dem ind som forskellige genre (alt+3 på et nummer) men aner ikke om det kan bruges til noget!!  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Prøv eventuelt http://www.collectorz.com/ MP3 collector. Har selv haft Music Collector i flere år, god support med regelmæssige opdates.
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK så er vi kommet frem til disse 3:
MediaMonkey
Apple iTunes
MP3 Collector
Jeg vil meget gerne høre om der er andre der har prøvet disse, eller flere af disse? Fordele, ulemper ved det ene program fremfor det andet etc.
Edit: Jeg har heller ikke kunnet finde ud af om disse promgrammer også virker som afspiller, eller om man stadig skal overføre dem til Winamp eller... for at kunne høre dem? - Ja computere er ikke min stærke side, så jeg håber i kan bære over med det og hjælpe mig lidt på vej!
Mvh Krikstar
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Come on people!
"Throw me a friggin' bone here. I'm the boss...need the info!"
- fra gæt selv hvilken film...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har windows har du også windows media player, ellers kan du hente den på nettet. Den kan alt det du eftersøger.
Apple Itunes kender jeg også. Den kan jeg bedre lide end Media Playeren. Mest pga. det grafiske, her er Itunes noget lyserer i farverne, hvilket tiltaler mig.
Tror dog ikke du kan få Itunes gratis til PC.
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale dig MusicMatch den koster godt nok penge hvis man vil have alle funktionerne, men den har en masse gode ting til blandt andet genre opdeling samt ID3 tags med moods (flere forskelige opdelinger i stemnings genre) samt album art, nem brænder software, og playlist funktioner er også gode.
Alternativt har Bang & Olufsen lavet deres BeoPlayer som kan hentes på www.beoplayer.com gratis den er men og simpel.
Du kan også prøve at kikke på www.download.com og se om der skulle være en player du kan bruge.
Mvh. Crede
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret
|
|