| Sendt: 23 Juli 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ved at se en ende på min sommeferie da der for mit vedkommende er skolestart på mandag. Jeg venter på svar om optagelse på Kolding Designskole, brevet skulle komme d. 28 Juli og er ved at finde min første lejlighed. Det medfører jo at der en hel del der skal sættes i sving. Så der sker da noget omkring mig.
Men her til morgen da jeg vågnede op og så mit anlæg ved siden af sengen blev jeg enormt glad. Så efter at have slukket det irriterende vækkeur rakte jeg hånden ud og tændte for forstærkeren så den kunne blive varm mens jeg gjorde mig klar. Dog tvang en masse pligter mig væk fra at høre musik så det var først her til aften jeg kunne sætte et par plader på. Det var på en måde dejligt men på den anden måde forfærdeligt. At høre musikken stå skarpt og tydeligt og leve sig ind i sangene var enormt lækkert. Men jeg er efterhånden begyndt at stille større og større krav til lyden. Og det er helt tydeligt at jeg mangler en subwoofer til at fylde rummet med lidt mere varme og flere vibrationer.
Men som dagene er gået siden jeg købte mit nuværende anlæg er jeg blevet mere og mere glad for det. Jeg nyder at høre cd-trayet's elegante lyd når den åbner og lukker lige præcis med den tyngde så man ved der er gods i apperatet. Jeg elsker at køre hånden henover de forskellige linier, materialer og knapper hver i sær efterlader de en følelse i mine hænder og mit hoved. Vedmodigt er der også at se de blå lys fade ud når jeg slukker for anlæget som har givet mig så meget i løbet af dagen. Når jeg vågner i morgen vil jeg sætte Simon and Garfuncle på så jeg rammer stemningen når jeg om aftenen drager til storbyen for at høre de to herre spille i Parken - håber de har lånt troldmanden fra Rolling Stones koncerten for han kunne virkelig få udstyret til at yde sit optimale. En tak skal der også lyde fra mig til alle jer der har hjulpet med gode råd, vejledninger og sjove historier. Det har sammen med min egen nysgerrighed (og pengepung) ført mig til der hvor jeg er i dag. Og det er en sjov del af verdenen at slå nogle af sine folder i. Så jeg tror bare jeg vil holde fast i jer og mit anlæg nogle år endnu.
Venlig hilsen Mir
Musik lyttet til:
Kim Larsen - Guld og grønne skove Oasis - (What's the story) Morning glory?
Anlæg: Opera-Consonance Reference CD-2.2 eAR Pre Two eAR LE 2 B&W CDM 1NT
Kabler: Taralabs Omni og Nexa, bi-wiret Taralabs prism 200i Artsound sølv XLR/RCA __________________ The good news is that we're quick, but the bad news is that we're worried about the brakes.
|