| Forfatter |
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går fik jeg den bedste gåsehud ved at rocke til David Bowies "Pretty Things Are Going To Hell". Gengivet over en tarvelig autoradio  Det kunne min gåsehud jo ikke vide  __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
gør jeg tit , det er fordi du lytter til musikken og ikke det der spiller det
|
| Til top |
|
| |
chrhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men man kunne nok ikke nøjes med en auto radio der hjemme... __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan nøjes med hvad som helst, bare man kan lytte!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes !
Lad dig ikke mislede, men hold fast i den måde at høre musik på, så når du langt !  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan er det når man ikke har forventninger om noget stort, måske er det mange gange vores forventninger der spænder ben for store musikalske oplevelser. Som chrhansen der lystigt kører derudaf med vinduet rullet ned og autoradioen på fulde gardiner, uden forventning om noget, så lusker der sig pludselig en melodi ind i øret der helt uforvarende rammer underbevistheden med den helt katastrofale virkning at man sagtens kan få myrerpatter på et anlæg jeg ville kalde uden for katagori. Når vi sætter os for at høre musik på vores Alfa-anlæg så er forventningerne pumpet op og der skal næsten ingenting til at ødelægge en ellers stor og god musikalsk oplevelse, såmænd bare en halv døv lurendrejer af en knappeartist og vores harme får frit løb og skuffelsen er total. Det at høre gengivet musik er abstraktionskunst af kolosale dimensioner, vi hører noget vi ikke kan se, vi skal forestille os at vi er tilskuer til begivenheden uden at vores sanser er blevet fodret med de indtryk som kunne forventes i en sådan situation. Måske skulle vi bare holde op mae at forvente noget som helst og så bare nyde denne herlige fornemmelse af gang på gang at blive taget, om man så må sige, "med bukserne nede", musik er musik og kan på trods af dårlig teknik levere store oplevelser hvis vi bare giver os selv lov til at opleve det.
|
| Til top |
|
| |
chrhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i til rock musik, så prøv lige at fyre den omtalte Bowie sang af. Nummeret er at finde på "Hours" albumet. __________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
| Til top |
|
| |
Phat Simon Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 383
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil til hver en tid heller lytte til "go" musik på et "dårligt" setup - end skod musik på et super setup. Men man går jo efter at begge dele skal være bedst mulig.  __________________ The freaks come out at 9 - and its
20 to 10
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Phat Simon skrev:
Jeg vil til hver en tid heller lytte til "go" musik på et "dårligt" setup - end skod musik på et super setup.Men man går jo efter at begge dele skal være bedst mulig.  |
|
|
Klart, selvfølgelig, ingen tvivl, er 100% foran dig. 
Nogle gange er det dog så pardoksalt at den gode musik på det gode anlæg viser sin tekniske uformåenhed og vi kan så sidde og høre god musik men samtidig giver det totalt hængemule at vi kan høre den dårlige optagelse. Livet er ikke nemt og ligetil men komplekst og kringlet, sådan er det bare 
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, jeg har det også sådan at det ikke altid betyder så meget hvad det er for et "fint" anlæg men mere stemningen der kommer ud af det hele.
Noget af det bedste jeg ved når festen ikke er helt ny mere er at sætte min Queen "Live At Wembley" dvd på og så skal jeg ellers love for at der bliver hygget.
Noget for både øjet og øret! __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 13 August 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
chrhansen skrev:
|
Er i til rock musik, så prøv lige at fyre den omtalte Bowie sang af. Nummeret er at finde på "Hours" albumet.
|
|
|
David Bowie! Min absolutte yndlingskunstner - den mand får min respekt. Jeg har da også måtte grave et gammelt pladecover frem til min avatar 
|
| Til top |
|
| |