Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: smelter min denon??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 August 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon cd-afspiller som står under min Rega Planar3, og oven på mine Rotel rb970 bx effektblokke - mit spørgsmål handler om temperaturen.
Det er jo ikke fordi de 2 Rotel'er afgir så meget varme, men det kan da helt sikkert mærkes uden berøring - og så er det jeg tænker

- "Kan min denon tag det?" -

Jeg har nemlig på fonemmelsen at denon'en bliver mere varm af at stå ovenpå de to end hvis den havde spillet non-stop i meget lang tid.
Jeg synes ikke at lyden lider under det overhovedet, men hva med på lang sigt?

PS - det gør ikke ondt at røre ved nogen af dem

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Så længe det ikke gør ondt at have hænderne på nogen af dem, så vil jeg ikke tro at der er nogen fare for "nedsmeltning", men du kan jo også kun berøre det yderste af kabinettet, da der af gode grunde er varmere nede på printbanerne og de forskellige komponenter, bare lyt efter fejl i lyden.!

Tror dog ikke du skal frygte noget :)

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 August 2004 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Du forkorter både forstærkerens og CD-afspillerens levetid ved din nuværende opstilling. Giv dine komponenter plads! Cd-afspilleren tager skade af varmen, og forstærkeren tager især skade af ikke at komme tilstrækkeligt af med varmen!

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Havde engang en Denon CD stående på en Thule effektblok... det virkede kun en go' time - så kunne Denon'en ikke læse cd'er mere.

Den virkede dog upåklageligt efter den var blevet kold igen.

Mit råd. Så længe du ikke har problemer med læsning af cd'er, skal du være mere bekymret for effektblokken end for cd'eren. Effektblokke bør have luft!

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Lidt ekstra info - Effektblokkene er ca. 10 år gamle - de er anskaffet fra forskellige steder og den ene har i hvert fald haft flere ejere. Denon'en er en DCD 635 - altså ikke noget vidunder - (400,- brugt) men jeg vil da gerne ha at den virker. En ting jeg osse frygter er cd'erne - hva sker der med dem. De virker ikke umiddelbart varmere når de kommer ud.

Der er 1-2 cm. fra hylden og til bunden af den nedereste blok - 1-2 cm. fra toppen af den nederste blok til bunden af den øverste blok - så er der 2-3 cm. mellem den øverste blok og Denon'en. Begge blokke har et par hunderede små "huller-linier-riller" ovenpå hvor den lune/halvvarme kommer ud. Begge har osse indbyggede kølegrille langs hele højre og venstre side - og der er hul til grillene i bunden. Så de er i sig selv sjovt nok ikke så varme - det er som om at blokkene er omgivet af varm luft, og det er måske bare den jeg kan mærke, men jeg kan som sagt ikke sige noget om komponenternes trivsel og temp. Men det virker umiddelbart som om at de godt kan komme af med varmen.

Effektblokkene har mere eller mindre altid stået i nærheden af hinanden og noget andet - så det frygter jeg ikke så meget lige nu.
Men jeg flytter inden for kort tid, så der vil jeg prøve at tage mere hensyn til pladsfordelingen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes