Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvem læser mit indlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes at hifi4all er et sjovt, og godt forum at kikke på..! og der er en del indlæg som er ret interessante at kikke på, og nogle gange komme med en kommentar til.

Med det sagt syntes JEG..! at nogle gange kan jeg gå helt kold på en tråd! Da nogle simpelthen bare fyre deres meninger af i en lind strøm, som så ender med at jeg simpelt hen ikke gidder at se flere indlæg på en ellers god tråd.

Jeg tror at det jeg prøver at sige.!?  Til eks. De gamle vikinger holdte tit råd, hvor alle ”store som små, kvinder som børn” måtte få ordet... Dog var det sådan at hvis man bad om ordet en gang til! Så skulle man stå på et ben når man talte, for så havde man ikke rigtigt tænkt sig om første gang.

Ikke at det skal blive sådan, men nogle burde måske lige tænke sig om før de trykker på send knappen!? Fik de skrevet deres mening. ”eller vil de bare være lidt smarteCool

Og hvis hifi4all ikke for nye tilkommende skal ligne en gang indspist ævl, hvor de nye som er inde og kikke, mere ser huggeri frem og tilbage, end at få en oplevelse og et svar.

Min ex. var herinde for at kikke ”hun var inde for se nogle eksempler på hvordan folk havde stillet deres anlæg op ”mit anlæg” Da hun selv står for at skifte og syntes simpelt hen at der altid var for mange kommentar, og gik kold. ”og måske har hun lidt ret”

Så alt hvad jeg syntes er!! Nogle gange skal man lige tænke lidt på om ens bidrag er noget andre får noget ud af. Eller man blot er inde for at forsvare, noget fordi man ikke lige fik underbygget ens indlæg ordentligt første gang, eller havde noget at komme med.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Har du medvirket som tekstforfatter på nogle af de satiriske TV programmer der var for nogle år siden? Der hvor man bl.a. ser en flok "besserwisser" stå og kloge sig og moralisere over andres adfærd? "Jeg synes det er for DÅRLIGT.." og "..jeg synes godt folk kunne tænke sig lidt bedre om inden de..." og så videre i den dur.

At du og en veninde "går kold" eller ikke gider læse visse kommentarer, er da en kritik der skyder en del ved siden af trådenes idé. De tråde du ser herinde er (jo) ikke skabt som serviceprodukter for dig eller andre. Derfor kan man ikke stille krav om deres stil og anvendelighed.Trådene har liv fordi de netop ikke ligger udner for (golde) ensretninger i sporg og tone og en uudtalt idé om bred enighed. Uenighed skaber ofte flere gode ting end det modsatte.

Hvad har du iøvrigt bidraget med, ud over dette mavesure opstød? 

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Ja, det er jo et problem, vi vil have en diskusion men vi vil ikke læse debatten der fører frem til en konklusion.. Selvfølgelig er det irriterende at læse 30 sider når det interessante kan koges ned til fem.. især hvis man ikke deltager.. Vi er 4500 medlemmer herinde, nogen mere aktive end andre, ville være utopi at tro vi alle læser en tråd ens og har de samme ideer til hvor den skal hen.. samtidig med vi efterhånden har et privat kendskab til hinanden herinde så lidt personlige kommentare kommer os ofte med.. sådan er livet take it or leave it

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Har du medvirket som tekstforfatter på nogle af de satiriske TV programmer der var for nogle år siden? Der hvor man bl.a. ser en flok "besserwisser" stå og kloge sig og moralisere over andres adfærd? "Jeg synes det er for DÅRLIGT.." og "..jeg synes godt folk kunne tænke sig lidt bedre om inden de..." og så videre i den dur.

At du og en veninde "går kold" eller ikke gider læse visse kommentarer, er da en kritik der skyder en del ved siden af trådenes idé. De tråde du ser herinde er (jo) ikke skabt som serviceprodukter for dig eller andre. Derfor kan man ikke stille krav om deres stil og anvendelighed.Trådene har liv fordi de netop ikke ligger udner for (golde) ensretninger i sporg og tone og en uudtalt idé om bred enighed. Uenighed skaber ofte flere gode ting end det modsatte.

Min mening et IKKE at være besserwissen. ”det er ikke et angreb” Tvært imod, alt hvad jeg prøver et at give min kommentar til, hvad jeg nogle gange ser.

Jeg syntes at der findes mange folk herinde der har gode og seriøse indlæg, hvor man virkelig får noget ud af deres indlæg ”her taler jeg ikke kun om dem hvor det er lange afhandlinger”

Det ikke en kritik, men mere et lille opråb! Til at nogle gange skal folk træde et skridt tilbage og kikke i spejlet.

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Prøv så lige selv at læse det du har skrevet, een gang til.

Du kritiserer direkte andre for at komme med indspist ævl, mundhuggeri, smartness, etc.

Du kan ikke kritisere, for så når du bliver angrebet for at kritiser, at gå over til at sige du ikke kritiserer, men "bare" kommer med et lille opråb. Stå dog ved det du mener og skrev første gang.

Se på det denne vej: en del herinde og derude i det store samfund, har det man kan kalde en lang sprogstil. De pointer de vil have frem, går ad lange )sving)veje og omveje. Og rigtig mange har gode følere ude når det gælder at høre om andre driller en. Og der er endda nogle som bevidst kører på andre med vilje, for at se om de kan køre en (drille)stemning op.

Ganske som livet i folkeskolen, ethvert dansk hjem, en arbejdsplads, etc.

HIFI4all ligner det samfund som omgiver siden, på godt og knapt så sjovt, sådan er det, sådan er livet, som Live21 også skriver. Tag det, brug det, lev med det eller forlad det.

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Dige skriver:

Derfor kan man ikke stille krav om deres stil og anvendelighed.Trådene har liv fordi de netop ikke ligger under for (golde) ensretninger i sprog og tone og en uudtalt idé om bred enighed. Uenighed skaber ofte flere gode ting end det modsatte.

Det syntes jeg er fint skrevet, en god liberal og åben holdning!
Der er bare synd for Dige, at han plumper i med begge ben, idet han
afslutter sit indlæg med at kalde CPH-R's indlæg for et mavesurt opstød!!!!

Det er vel lidt af et paradoks!!

Iøvrigt et fint indlæg fra CPH-R.

Med venlig hilsen

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

undskyld mig dige, men hvem har p***et på din sukkermad ?

Jeg har det f.eks på samme måde om Peter (en anden peter end jeg selv ) når jeg prøver  at komme ind, eller læser en "ny" tråd. så stopper jeg når jeg har set 5 indlæg på mindre end 10 ord. det betyder som regl, at de 5 andre sider er spild af tid. sjældent indholder andet end mudderkast, og kort punch lines, der prøver at jorde andre. dem for jeg (eller andre) vel næppe meget ud af

men de tråde hvor der er ren humor, der er det for fedt.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Til Absalon; du kan da vist ikke læse?

Du citerer mig NETOP for at skrive man ikke kan stille krav om anvendelighed OG STIL. Eller ensretninger i sprog og tone..

Når det er skrevet kan jeg af selvsamme grunde udmærket kalde CHP-Rs indlæg for et mavesurt opstød!

Comprende?

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Til 3DX

Du kunne stille samme spørgsmål til dig selv.

Hvad er der iøvrigt egentlig af anvendelighed i dit indlæg?

Gør du selv anderledes end dem du kritiserer?

Smileys gør det ikke ud for indhold, de dækker vel nærmere over en ikke sproglig formuleret følelse eller oplevelse.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Hehe.. ironi på højt plan.. netop dette cph-R ville undgå
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Til 3DX

Du kunne stille samme spørgsmål til dig selv.

Hvad er der iøvrigt egentlig af anvendelighed i dit indlæg?

ikke andet, end jeg tror mange andre har det som Peter

Gør du selv anderledes end dem du kritiserer?

jeg prøver, men der er jo ingen der ikke fra tid til anden "må" kommer med et surt opstød 

Smileys gør det ikke ud for indhold, de dækker vel nærmere over en ikke sproglig formuleret følelse eller oplevelse.

ok

god weekend og op med humøret  (nu var der en til ) 2....

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jeg mener, at man kunne forbedre kommunikationen på dette forum betragteligt, hvis man forbød brug af smileys og den endeløse række af udråbstegn og spørgsmålstegn, som alle folk plastrer hver en sætning ind i.

Det tager dobbelt så lang tid at læse igennem den slags indlæg, så hvis folk bare skrev ordentligt, ville CPH-Rs kritik være imødekommet.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

D-FENS
Lukket konto
Lukket konto

Luket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 31 August 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu godt se hvad CPH-R mener.  Et eksempel på en lang tråd som ikke druknede i ligegyldigheder er f.eks. "Ups...plasma (Powerplasma)" på nu 24 sider, mens f.eks. "Ingeniørens biokælder projekt" (på nu 14 sider) består af rigeligt mange one-liners i stil med "nøøj, hvor er den flot". Det er selvfølgelig rart for ophavsmanden at få ros, men man har indtryk af at mange af posterne blot poster for postningens skyld (f.eks. indlæg i stil med "Det er vel nok flot" efterfulgt af ny post fra samme poster "Kablerne er også flotte", efterfulgt af "Bare det var min" etc. etc.) Det er ikke faktiske indlæg, men 'you get the point'...

Jeg har sådan set accepteret at sådan er det, men det tager godt nok sin tid at læse det igennem, og nogen gange føler jeg mig som CPH-Rs avatar

dige skriver:

"Uenighed skaber ofte flere gode ting end det modsatte."

Ja, enig, men da jeg 'formastede' mig til at poste et indlæg i "Ingeniørens biokælder projekt" (hvor jeg selv syntes jeg kom med konstruktiv kritik i et sobert sprog, og ment som en opmuntring), gik der ikke mange minutter før det blev besvaret af en poster med "så kan du squ bare lave det bedre selv". Herefter fortsatte rækken af 'rygklap one-liners'...

Jeg har også set indlæg i stil med:

Poster 1: "Jeg ser du har en XX forstærker koblet til et par YY højttalere. Hvordan lyder det egentlig?"

Poster 2: "Jeg synes det lyder ret godt"

Poster 1: "Nå, OK"

Indlæg af den type får jeg nu heller ikke meget ud af...

/D-FENS

Til top Vis D-FENS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D-FENS

dige
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Helt enig, D-fens, her er det med dine eksempler tydeligt at de som skriver oneliners, ikke formsmæssigt skelner mellem om de er på en chatside eller på en mere konventionel side, hvor man form(!)ulerer et indlæg, der i sin form skal være mere helstøbt, kan stå for sig selv.

Chatroom kommentarer er kendetegnet ved de skal ses i sammenhæng med de svar og spørgsmål de retter sig mod.

Så vidt jeg kan se er vi derhenne hvor vi kan formulere en henstilling til alle om at "tænke rundt" om sit indlæg inden det postets; hvad er det jeg vil sige, er jeg tydelig, har jeg en pointe, har jeg stavet bare nogenlunde korrekt, skal mit indlæg ligne en tegneserie med Smileys, har jeg styret mig så jeg ikke med vilje forulemper andre, kan mit indlæg bruges som udspringsvippe for andre, etc.

Absalon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Dige skrev:

Se på det denne vej: en del herinde og derude i det store samfund, har det man kan kalde en lang sprogstil. De pointer de vil have frem, går ad lange )sving)veje og omveje. Og rigtig mange har gode følere ude når det gælder at høre om andre driller en. Og der er endda nogle som bevidst kører på andre med vilje, for at se om de kan køre en (drille)stemning op.

Du har ret, jeg kan ikke læse, og jeg forstår heller ikke! No comprende.

Til 3DX: Du har fuldstændig ret, der er alt for lidt humor her og i det store
samfund.

Til CPH-R: Jeg er enig med dig, jeg går også kold en gang imellem, fordi
mange her og i det store samfund, ikke er kommet længere end til sandkasse niveauet.

Til Live21: Ironi på højt plan, er en mangelvare. Som regel ligger planet ganske lavt.

Med venlig hilsen

Til top Vis Absalon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Absalon

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Så så dige.

Tør øjnene, og snup en kiks.

Det er kun hifi og meninger. Ikke dit liv, og jordens undergang.

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Rolig nu, drenge - tråden skal IKKE udvikle sig til en omgang mudderkastning. Lad os holde emnet interessant.....

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Ja jeg fristes til at sige at I er jo flere der har ret.

Det er et forum og ikke et chat-rum. Men humor er godt og beskrivelse af følelser og stemniger (vha. smileys) er med til gøre det hele mere personligt=vedkommende og levende. Det skal jo ikke være tørt og kedeligt men derimod hyggeligt og lærerigt. Men for mange unødvendige one-liners er ofte skadelige for debatten og dermed for tråden.

Tak fordi i lyttede - Roger Over

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

der er to ting jeg gerne vil indføje....

A. der er en knap der hedder "Ret". den bruger jeg selv, især hvis jeg har skrevet et indlæg der er lidt kort for hovedet, eller smækfyldt med stavefejl.

B. brugen af smileys fremmer humoren, og tager spidsen af broden på de indlæg der egentlig er en kritik, men hvor det skal forstås på en venlig og kammeratlig måde. de små smileys erstatter det virkelige livs tonefald.

jeg kan godt se pointen i flere af indlæggene, men de indlæg der hører chatten til, har også den funktion at bekræfte folk. jeg kan da selv finde på at bruge et rosende udtryk der maks fylder en linje. at jeg så 5 sider senere måske har et spørgsmål til hvordan kablerne er muret ind i væggen mener jeg ikke at man bør klandre folk for.

husk, uanset skrivestil og sprog, så skal der være plads til os alle. 

Nick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 22 Oktober 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig enig med CPH-R.

Visse personer skriver i gennemsnit op mod 6 indlæg om dagen!
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes