Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I tegnet nogle ekstra forsikringer for jeres isenkræm eller er I dækket ind under den almindelige indboforsikring??
De fleste af os har jo udstyr for nogle tusinde kroner...
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
min almindelige indboforsikring dækker også "særligt elektronisk udstyr" og den flinke dame, sagde at mit anlæg var dækket ind under det. også efter jeg fortalte hende hvad det har kostet.
mit indbo er dækket med op til 180.000kr, det må jo lige kunne slå til 
|
Til top |
|
|
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tegnet af speciel hvidevare-elektronik forsikring, der dækker ved kortslutning osv., det gjorde min normale indbo ikke, men det tillæg koster ikke særlig meget
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da egentligt et godt spørgsmål.....om ens HIFI er under den "normale" indboforsikring __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
Jeg har tegnet af speciel hvidevare-elektronik forsikring, der dækker ved kortslutning osv., det gjorde min normale indbo ikke, men det tillæg koster ikke særlig meget |
|
|
ok.. hvilket selskab har du?
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
Jeg har tegnet af speciel hvidevare-elektronik forsikring, der dækker ved kortslutning osv., det gjorde min normale indbo ikke, men det tillæg koster ikke særlig meget |
|
|
Ja, tænkte om man kunne få sin almindelige inbo tilrettet, hvis man lige fortæller lidt om sit isenkræm! Ved ikke lige hvad sådan noget skulle hedde, men en hvidevare-elektronik forsikring lyder da fornuftig.
|
Til top |
|
|
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har gf-forsikring, de har så'n en ungdomsting til 1000kr, tillægget koster så 100kr eller lign..
Såvidt jeg forsåtr dækker en lam indbo ikke kortslutninger og lign., der skal altid en tillægforsikring til, den hedder de fleste steder en el-skadeforsikring og dækker:
El-skadeforsikring, som giver dig erstatning, hvis dine elektriske apparater bliver skadet ved for eksempel kortslutning __________________
|
Til top |
|
|
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg spurgte Tryg da jeg købte mit anlæg og fik at vide at det er dækket af min indboforsikring, så det var ikke nødvendigt med en særlig forsikring på det.
Mvh __________________ Mvh.
Hede
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Kig lige lidt på afskrivningsreglerne. Efter få år får du ikke meget for det.
|
Til top |
|
|
phoegh Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2004
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel
Det er helt forkert at tro du er dækket ind med 180.000.
Du har med garanti værdier for mere end 180.000 i indbo - møbler, gulvtæpper, tallerkener, sko, tøj, håndklæder mv. Og hvis du har det så er du underforsikret, og så sker der fradrag i din forsikringssum hvis det hele brænder eller alt eller det meste bliver stjålet.
DVS du får kun udbetalt en procentdel af din forsikringsum i forhold til den reelle værdi. Hvis du har HiFi for mere end 50.000 - hvad noget kunne tyde på med alle dine plader og cd'er, så er der ikke meget tilbage til resten, og som sagt hvis du f. ex har for 500.000 får du kun 180/500 af 180.000 kr i erstatning!!
Så pas meget på.
Det andre taler om med kortslutning er nogle gange inkluderet andre gange ikke så undersøg også det, så I ikke blver skuffet når det store anlæg til 100.000 futter af:-)
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoegh skrev:
Hej Witzel
Det er helt forkert at tro du er dækket ind med 180.000.
Du har med garanti værdier for mere end 180.000 i indbo - møbler, gulvtæpper, tallerkener, sko, tøj, håndklæder mv. Og hvis du har det så er du underforsikret, og så sker der fradrag i din forsikringssum hvis det hele brænder eller alt eller det meste bliver stjålet.
DVS du får kun udbetalt en procentdel af din forsikringsum i forhold til den reelle værdi. Hvis du har HiFi for mere end 50.000 - hvad noget kunne tyde på med alle dine plader og cd'er, så er der ikke meget tilbage til resten, og som sagt hvis du f. ex har for 500.000 får du kun 180/500 af 180.000 kr i erstatning!!
Så pas meget på.
Det andre taler om med kortslutning er nogle gange inkluderet andre gange ikke så undersøg også det, så I ikke blver skuffet når det store anlæg til 100.000 futter af:-)
|
|
|
nja.. tror nu at 180.000 passer meget godt med min nuværende situation.. bor på kollegie.. jeg ved godt man skal indregne møbler, tøj, tæpper etc i værdien.. det skal nok også forhøjes når jeg flytter om en lille måneds tid..
Kubik: afskrivninger? hmm.. jeg skal vidst liige kigge de papirer igennem.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
øjeg har en forsikring hos YC, min fagforening, den dækker alt (og jeg mener alt) op til 200.000 for 620 kr om året. jeg har regnet lidt på det, og jeg er meget godt dækket ind. hvad angår afskrivninger går det nok, da det nogenlunde går lige op med den rabat jeg har fået på systemet som de enkelte dele.
men den eneste forsikring er vel i realiteten Fabio-modellen, sørg for at skidtet er så tungt at man ikke kan løbe med det  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
øjeg har en forsikring hos YC, min fagforening, den dækker alt (og jeg mener alt) op til 200.000 for 620 kr om året. jeg har regnet lidt på det, og jeg er meget godt dækket ind. hvad angår afskrivninger går det nok, da det nogenlunde går lige op med den rabat jeg har fået på systemet som de enkelte dele. |
|
|
tja.. så heldig tror jeg ikke du skal regne med at være.. jo måske nu, men indenfor et par år kan afskrivningen være stor.. dog kender jeg ikke YC's afskrivningsregler, og vi hifinørder har det jo med at skifte anlægget ud ret ofte..
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja min indboforsikring dækker op til 500.000 og det anlæg jeg har koster altså ikke mere end knap 70.000 så jeg mener jeg er godt dækket ind i gf,nå ja tv og surround er vel ca 25k så 180.000 eller 200.000 kan hurtigt få ben at gå på
|
Til top |
|
|
phoegh Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Afskrivningen står i jeres policer eller de vilkår som policen henviser til - ligesom hvis det havde været en cykel som I vist alle har prøvet at få stjålet. Men udgangspunktet er at forsikringen er til fuld og nyværdi - derfor også reglen om underforsikring.
De af jer som har anlæg til mange tusinde kroner - 50-100.000 skal bestemt kigge en ekstra gang på forsikringsdækningen!
|
Til top |
|
|
cj10 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for en ordens skyld:
Jeg har for 6 mdr. siden haft indbrud og mistede udstyr for over 100.000 kr. Det var hovedsageligt stereoanlægget der røg.
Min indboforsikring udgør 870.000 kr.
Jeg fik 62.000 kr. på en check!
Så kontakt jeres forsikringsselskab hurtigst muligt - jeg er bange for at mange af jer er underforsikrede.
Generelt dækker de med 10% ved tyveri.
Hilsen CJ
|
Til top |
|
|
phoegh Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uddrag fra min police vedr.kortslutningsskader i uddrag:
Radio, tv og video bånd og pladespillere erstattes ved kortslutningsskader, når de er købt som nye inde for de første 2 år med genanskaffelsesværdien for tilsvarende nye genstande uden fradrag(nyværdi)
I de følgende 4 år nedsættes erstatningen med 20 % af genanskaffelsessummen pr. påbegyndt år. Genstande der er mere end 6 år gamle erstattes ikke!!!
Ved underforsikring erstattes kun forholdsmæssigt!
Ved simpelt tyveri dækkes kun højst 10 % af forsikringssummen. Forholdsmæssigt ved underforsikring
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 17 December 2004 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige checket policen,de dækker sgu kun 15% af indboforsikringen sådan noget svindel og humbug,nå men det er da altid noget man bliver gjort opmærksom på det herinde men jeg syntes nu at forsikrings selskaberne er temmeligt lumske!
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 17 December 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er forsikret gennem IDA og Tryg, med en indboforsikring på ca. 500.000. Det fine ved denne forsikring er, at elektronik-dækningen, eller hvad man nu skal sige, er "sumløs". I de andre forsikringer jeg så på, var der en maks grænse for elektronik, feks 50.000. Men det er lang tid siden jeg har kigget på den, man bør nok lige granske den en ekstra gang 
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 17 December 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ ikke en skid .
min dækker alt op til 1,5 mill om det er hifi eller andet l**t .
|
Til top |
|
|