Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Mest TROVÆRDIGE lyd? ( hifi ) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 12 August 2003 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Efter en del debateren her frem og tilbage om hvad der er den mest "rigtige" lyd og hvad der er mest hifi vil jeg da lige opsumere lidt og få nogle ting på plads..

Så som jeg ser det og det jeg argumentere for er at begrebet hifi er subjektivt grundet at hifi i sig selv betyder høj troværdighed.

Og hvad der er troværdigt eller mest troværdigt er ganske subjektivt, hvad JEG! tror på og hvad en anden tror på og tredie part igen tror på eller finder troværdigt eller endda mest troværdigt kan variere meget og være meget individuelt.

Hvornår den enkelte opfatter noget som værende troværdigt bestemmes netop af opfattelse og hukommelse af referancer, oplevelser viden og erfaringer samt for nogen ikke mindst tro...

Vores hukommelse af erfaringer og referancer samt oplevelser der danner grundlag for den opfattelse vi nu har af hvordan noget skal lyde, farves endda af underbevistheden og følelser.

Når vi høre noget IRL. spiller tid og sted og omstændigheder meget in!..  vores sindstilstand og humør samt forudtagenhed og forventninger samt utallige andre faktore spiller meget ind på hvordan nogetopleves og opfattes samt der igennem huskes..

Når vi atter konfronteres med det oplevede via gengivelse spiller alt dette ind og har betydning for hvordan vi genkender det.

Når man genser steder ( det visuelle ) og høre musik ( det audio betonede )man for længesiden har besøgt og eller hørt vil det mange gange opleves ganske anderledes, selv om man da straks genkender det men så eller hørte, men detaljerne virker ganske nye og anderledse end det man huskede.

Når så en musik optagelse endda i sig selv bliver farvet fra det øjeblik lydbølgerne rammer microfonen og hele vejen ud til den endlige cd. ( eller hvilket medie man nu anvender og fortrækker!?) så vil det næsten være umuligt at 100% sige om det man høre nu også er helt i overensstemmelse med IRL. ( hvilket det jo bestemt ikke er! da dette er umuligt at opnå af samme grund før omtalt! ALT teknisk indfangen, bearbejdning og lagreing af musikken farver!)

Så sidder vi tilbage med at skulle genskabe eller få genskabt / gengivet  noget der ikke længere eksistere, og det er virkligheden!.. altså lyden / musikken som den VAR! da den blev afspillet og der hvor den blev afspillet, dette udfra en hukommelse af hvordan det nu var farvet af vores følelser og opfattelse..

Så kan man gå ud fra at prøve at få en højtaler + div udstyr at gengive et optaget instrument på en cd ( eller andet medie ) der IKKE! lyder som det gjorde i virkligheden når det gengives efter at have været optaget da dette ikke er muligt rent teknisk!.. ( da alt teknik farver!!) som man ville høre det IRL. altså uden hensyntagen til hvordan det nu er på pladen!..  udstyret skal altså farve det der er på pladen!.. på en måde så det igen lyder som IRL. 

Hvordan gør man det??  afspiller eks. en violin og eller en guitar og så spiller det samme på en rigtig?? og ser om klang og alt er den samme??

Vis så!??  så er der et problem! for det der er optaget er jo optaget i et rum og afspillet af en bestemt person.. alt noget der sætter sit præg.. altså man må optage og afspille i samme rum og afspilningen må fortages af den der har indspillet!!..  hvor realistisk er det???

En udøvende kunstner vil også udføre samme stykke lidt forskelligt ra gang til gang!.. så her har vi også en farvning..  det indspillede er det samme HVER GANG!!..    så en ren 100% sammenligning er ikke mulig eller realistisk!..

Hvad har vi så??  jo så må vi gå udfra genkendelsen!..  lyder det nogenlunde som en violin eller guitar gør??  HOV!!! ja man så er vi jo ude i det med hukommelsen igen!!..  og de problemer denne har og de puds denne spiller os alle!.. 

Så kan man sige at der skal gengives DET! der er på pladen / cd`n!!  og dette helt som det nu ligger på denne og så farvet i forhold til IRL. det nu er!..

MEN!! hvad er det der er på pladen og hvordan skal dette lyde!???  det ved nok kun den udøvende kunstner og den / de der har optaget det og masteret det!..  og de har hørt det over DERES!! udstyr der hvor dette nu er foregået!...  og den måde de syntes det skal lyde og har lavet det kan kun gengives sådan på DET! udstyr!.. så snart det afspilles på andet andet steds, er det allerede farvet og anderledse..  så HVORDAN SKAL DET DER ER PÅ PLADERNE LYDE??? det ved VI!! lyttere IKKE!! det ved kun dem der lavede pladerne!..

De kan genkende dette og vi kan også!, afspillet på alt udstyr!.. men igen!! genkendelse er præget af hukommelsen!.. og opfattelsen!.. og er ingen absolut!!!

Så at snakke om rigtig lyd er en illusion!... der FINDES!! ingen rigtig lyd!.. der findes noget vi tror skal lyde på en og anden måde udfra vores opfattelse og hukommelse, erfaringer og oplevelser mm. og alt dette er ganske subjektivt!..

Vi kan med få gode simple indspilninger lede efter noget der gengiver på en måde vi husker og genkender som tæt på hvordan vi opfatter og TROR! at det skal lyde IRL. men det er og bliver tro! og opfattelse...  og dette er ganske subjektivt!..

Så kan vi prøve at forholde os til kolde fakta og teknik!.. hvad vi kan måle, beregne og veje samt se og "føle" på!...

Vi kan prøve at lave noget der forvrænger mindst muligt, taber mindst mulig og er så liniært som muligt!.. 

Dette skulle så teoretisk nogenlunde sikre at der der "hældes" i også er det der kommer ud!..  MEN!! desverer er det ikke helt så enkelt!! da de tollersncer det teknisk er muligt at opnå i dag stadig levner en del spillerum for afvigelser og farvninger, i forhold til det helt rigtige.. samt der er flere faktore der spiller ind end netop teknik og målinger.. derfor findes det 100% neutrale og rigtig gengivende udstyr ikke!..    og hvad er det rigtige??  det må være gengivelse af det der er på pladen som det nu ligger på denne?? men dette ved vi heller ikke 100% så det er svært at vurdere.. hvis ikke umuligt!?? hvornår dette opnås eller man kommer nærmest til dette ( som er det bedste vi kan opnå i dag!)

Når så den enkeltes oplevelse og opfattelse samt hukommelse af hvordan noget skal gengives for at være det vi her diskutere nemelig TROVÆRDIGT!.. så går det helt galt!.. for når det uperfækte rent teknisk udstyr blandes med den subjektive opfattelse.. så kan de sagtens ske at det der gengiver teknisk mest rigtigt bestemt ikke lyder nær på den måde den enkelte opfatter som troværdigt!...

Og så er det INTET!! værd!.. andet end rent teoretisk!..

For at noget skal være troværdigt skal det stemme overens med det der opfattes som troværdigt!! hvis der er konflikt her! er det ikke troværdigt uanset hvor rigtigt det er rent teknisk og teoretisk mm.

Så er det IKKE! hifi ( høj troværdighed ) men høj virklighed eller høj sandhed..

Hvis man ikke opfatter realiteten som troværdig er det ingen nydelse eller opsitiv oplevelse at høre musikken!..  her spiller følelserne ind!...   syntes man ikke det lyder godt! og efter hvordan man opfatter at det skal lyde.. så er det ikke troværdigt!.. og herved ingen nydelse og så er det IKKE!! hifi! for den enkelte lytter!..

Så hifi ( høj troværdighed ) har intet med virkligheden at gøre!!... det har med følelser og opfattelse at gøre og smag!..  og er derfor ganske subjektivt!..

Hvad du opfatter som godt og rigtigt i forhold til din opfattelse og hukommelse, erfaringer, viden samt ikke mindst tro...  er mest troværdigt!!.. 

Og alt dette er gansk subjektivt!...

At prøve at indfange og gengive IRL & virkligheden er en illusion!.... det lader sig ikke gøre rent teknisk ej helre rent meneskeligt!..

Hifi er subjektivt!!..

Du har hifi når du TROR! på det!... UANSET HVAD DET ER!!

at så der kan være andre der IKKE! tror på det eller mener det samme er en helt anden ting!..  og for denenkelte faktsik ganske ligegyldigt! med mindre man køber udstyr og skal lave hifi for andre end en selv! og uafhængig af egen mening og opfattelse!..  hvem gør dog det???

Sandheden i hifi findes ikke!.. virkligheden findes!! men kan ikke gengives 100%  og alle forsøg ender i en illusion!..  det er kun hvor god denne er!?? og dette er også subjektivt!!..

High sandhed ( truth )  er en illusion!... 

Hifi ( høj troværdighed ) er subjektivt!.. og derfor gansk opnåligt på alle planer og niveauer og prisklasser, og med alle metoder og løsninger, det er op til den enkelte hvornår det opnås! og hvad og hvor meget der skal til!................

Og så kan man kun fremsige dette ønske for sin næste!.

Må du opnå ( opfatte ) hifi nemt!!!

mvh.

Til top Vis Mike-J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mike-J

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 August 2003 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

He he - det minder mig om den første gang, der blev afspillet en film i et teater i USA. Det var et damplokomotiv, der i ridset celluid og sort/hvis uden lyd kom kørende langsomt hen mod kameraet. Folk flygtede under stor panik ud af teatret !!!

Se det var HØJ TROVÆRDIGHED....

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2003 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at hele den gradbøjning af begrebt hifi er fuldstændigt ligegyldigt, jeg har det perfekte redskab til at vurder hvorvit det er naturligt eller ej, jeg bruger mine lyttelapper, det er nok for mig og så rager det mig en høstblomst hvad "eksperterne" og eksperterne mener, de har jo ikke min lyttelapper på hovedet.

Over and out om det emne.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

ekko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal tage Mikes udsagn for pålydende skulle signalet fra en Edison-fonograf være lige så meget "hifi" som signalet fra en DVD-A afspiller.

Den holder vist ikke helt. Selvfølgelig kan der være forskellige måder at opnå den bedste illusionen på - og "hifi" er kun en af vejene.

Tiny Tube RIAAen er f.eks. ikke ret liniær - ikke desto mindre er der mange der finder den mere vellydende end mange transistor-RIAAer. Og det til trods for at den ligger ret så langt fra det teoretisk ideelle og vel knap nok kan siges at være en komponent med "høj troværdighed".

But who cares? - bare det svinger...

Så drop ordkløveriet og fyr noget gammel blues-rille af i stedet. Det er det, der holder i længden.

Til top Vis ekko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ekko

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 August 2003 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

hehe M. Julin

du minder mig sgu om min 1. båndoptager, hver gang man lagde det samme bånd i, så var det samme plade, den spillede.

Jeg og mange herinde har sgu snart fattet, hvad du mener er

high-Fi

Misforstå mig ikke. Din mening er ligeså rigtig som alle andres, men nu har du snart lavet rigtigt mange indlæg, hvor du skriver stort set det samme.

Hvis du ikke har noget nyt at fortælle os, hvorfor så ikke tage en slapper et stykke tid. Jeg har ikke noget imod din person, da jeg ikke kender dig og du ikke kender mig, men du har sgu fået mit pis i kog desværre, så derfor mit noget negative indlæg.

Please, Don`t be mad!!!

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2003 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Til  : Jack!..  Dette her er faktisk ment som et for dette emne afsluttende indlæg!....   jeg har ikke meget andet at sige om dette!.. ( med mindre der kommer angreb mod den mening og holdning som jeg føler jeg MÅ! svare på!)  

And im. not mad!!...

Alex : jeg bruger mine lyttelapper, det er nok for mig og så rager det mig en høstblomst hvad "eksperterne" og eksperterne mener, de har jo ikke min lyttelapper på hovedet.  Over and out om det emne.

Mj :     Lige netop!!!...  du har pointen i det jeg siger!..

Ekko : Hvis man skal tage Mikes udsagn for pålydende skulle signalet fra en Edison-fonograf være lige så meget "hifi" som signalet fra en DVD-A afspiller.

MJ : Det er jo at sætte det lidt på "spidsen"!!  men ok!! hvis en og angen "gammel" svend skulle mene dette!?? så er det rigtignok mest hifi FOR HAM!! hvad vi andre så mener er noget helt andet!!!.. 

Men i realiteten kan vi jo alle eller de fleste af os godt blive enige om en hvis standard og ydelse fra noget udstyr før vi kan tale sammen om hifi eller ej mm.  men denne standard eller ydelse er der jo rigtig meget der lever op til, med mindre man udviser ganske ekstreme holdninger for alt andet end lige netop det man selv har eller roder med!.. men altså der er jo rigtig meget flot og godt spillende udstyr i mange pris klasser!..  hvad man så opfatter som mest rigtigt, bedst og mest troværdigt af dette er så åbent for debat...

Ekko : Tiny Tube RIAAen er f.eks. ikke ret liniær - ikke desto mindre er der mange der finder den mere vellydende end mange transistor-RIAAer. Og det til trods for at den ligger ret så langt fra det teoretisk ideelle og vel knap nok kan siges at være en komponent med "høj troværdighed".

But who cares? - bare det svinger...

Mj : NETOP!!!     lige DET!! jeg siger og mener!.....

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 13 August 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Til Mike Julin - UNDSKYLD

Jeg har læst mit indlæg igen og måske var jeg en kende grov. Dette er et forum, hvor alle må skrive lige så ofte de lyster. Og fortælle om hvad de har lyst til.

Kort og godt, vil jeg gerne sige undskyld for mit indlæg, fordi det var manden - ikke bolden, jeg gik efter og det er ikke sådan, jeg plejer at være.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 13 August 2003 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

Jeg vil da gerne være med her for det er jo her Mike-J vi to har diskuteret meget. Jeg har endda lært en del på det sidste jeg syntes jo mere man fordyber sig i HIFI'en jo flere nye spørgsmål kommer der og det er jo hele humlen og det sjove i dette enme.

Og hvad der er troværdigt eller mest troværdigt er ganske subjektivt, hvad JEG! tror på og hvad en anden tror på og tredie part igen tror på eller finder troværdigt eller endda mest troværdigt kan variere meget og være meget individuelt.

Jeg mener ikke at man kan blande tro ind i HIFI'en men mere sin smag. Jeg kender mange som ikke har sammen mål md musikken som mig men de ved hvad de vil have. Jeg kender en der vil have tilbage lænet amerikaner lyd da han finder det godt på Bluse pladerne han ejer, en anden har Bløde sonusfaber højtalere da han godt kan lide at alt er afrundet og behageligt at lytte til. Se her handler det ikke om rigtig og forkert her handler det om hvad disse folk kan lide og det er her jeg tror du blander tingene sammen. HIFI og smag er to forskellige ting. Jeg ser det således at der er 2 typer Musik elskende folk dem som vil have noget som er behageligt efter deres egen smag også uaset om det spiller på denne måde på alle pladerne for de er GLADE for denne lyd og dem som går efter at få det realistiske aspekter frem i musikken og jagter HIFI i sin ægte betydning. Man kan ikke sige at det ene er mere rigtigt end det andet men man kan sige at det ene er mere HIFI end det andet da de folk som farver musikken med egen smag jo på denne måde fravælger nogle aspekter i musikken og erstatter dem med egne regler og smag.

Hvornår den enkelte opfatter noget som værende troværdigt bestemmes netop af opfattelse og hukommelse af referancer, oplevelser viden og erfaringer samt for nogen ikke mindst tro...

Jeg tror ikke det er så komplekst hvis man laver test har jeg ALDRIG være udsat for at alle lyttere ikke høre det sammen, men forskellen ligger KUN i hvad i musikken de ligger vægt på.

Vores hukommelse af erfaringer og referancer samt oplevelser der danner grundlag for den opfattelse vi nu har af hvordan noget skal lyde, farves endda af underbevistheden og følelser.

Jeg vil have det lige omvendt jeg vil have at musikken ændre mine følelser og fortæller en historie. Mine følelser skal ikke farve mit anlæg. Men her tror jeg igen du blander noget sammen nemlig dette at man gennem valg af den musik type man vælger at spiller kan have noget med ens følelser at gøre. Før træning godt med hårt tekno elelr roch så man kan blive gejlet op til kamp. Rolig afslapningsmusik efter en lang arbejdsdag.

Når vi høre noget IRL. spiller tid og sted og omstændigheder meget in!..  vores sindstilstand og humør samt forudtagenhed og forventninger samt utallige andre faktore spiller meget ind på hvordan nogetopleves og opfattes samt der igennem huskes..

Når vi atter konfronteres med det oplevede via gengivelse spiller alt dette ind og har betydning for hvordan vi genkender det.

Når man genser steder ( det visuelle ) og høre musik ( det audio betonede )man for længesiden har besøgt og eller hørt vil det mange gange opleves ganske anderledes, selv om man da straks genkender det men så eller hørte, men detaljerne virker ganske nye og anderledse end det man huskede.

Når så en musik optagelse endda i sig selv bliver farvet fra det øjeblik lydbølgerne rammer microfonen og hele vejen ud til den endlige cd. ( eller hvilket medie man nu anvender og fortrækker!?) så vil det næsten være umuligt at 100% sige om det man høre nu også er helt i overensstemmelse med IRL. ( hvilket det jo bestemt ikke er! da dette er umuligt at opnå af samme grund før omtalt! ALT teknisk indfangen, bearbejdning og lagreing af musikken farver!)

Så sidder vi tilbage med at skulle genskabe eller få genskabt / gengivet  noget der ikke længere eksistere, og det er virkligheden!.. altså lyden / musikken som den VAR! da den blev afspillet og der hvor den blev afspillet, dette udfra en hukommelse af hvordan det nu var farvet af vores følelser og opfattelse..

Så kan man gå ud fra at prøve at få en højtaler + div udstyr at gengive et optaget instrument på en cd ( eller andet medie ) der IKKE! lyder som det gjorde i virkligheden når det gengives efter at have været optaget da dette ikke er muligt rent teknisk!.. ( da alt teknik farver!!) som man ville høre det IRL. altså uden hensyntagen til hvordan det nu er på pladen!..  udstyret skal altså farve det der er på pladen!.. på en måde så det igen lyder som IRL. 

Hvordan gør man det??  afspiller eks. en violin og eller en guitar og så spiller det samme på en rigtig?? og ser om klang og alt er den samme??

Brug pladen som udgangspunkt så undgår du alle dine bekrymringer du kan alligevel ikke lave om på det der er lavet på pladen uden at du farver musikken.

Vis så!??  så er der et problem! for det der er optaget er jo optaget i et rum og afspillet af en bestemt person.. alt noget der sætter sit præg.. altså man må optage og afspille i samme rum og afspilningen må fortages af den der har indspillet!!..  hvor realistisk er det???

En udøvende kunstner vil også udføre samme stykke lidt forskelligt ra gang til gang!.. så her har vi også en farvning..  det indspillede er det samme HVER GANG!!..    så en ren 100% sammenligning er ikke mulig eller realistisk!..

Hvad har vi så??  jo så må vi gå udfra genkendelsen!..  lyder det nogenlunde som en violin eller guitar gør??  HOV!!! ja man så er vi jo ude i det med hukommelsen igen!!..  og de problemer denne har og de puds denne spiller os alle!.. 

Så kan man sige at der skal gengives DET! der er på pladen / cd`n!!  og dette helt som det nu ligger på denne og så farvet i forhold til IRL. det nu er!..

MEN!! hvad er det der er på pladen og hvordan skal dette lyde!???  det ved nok kun den udøvende kunstner og den / de der har optaget det og masteret det!..  og de har hørt det over DERES!! udstyr der hvor dette nu er foregået!...  og den måde de syntes det skal lyde og har lavet det kan kun gengives sådan på DET! udstyr!.. så snart det afspilles på andet andet steds, er det allerede farvet og anderledse..  så HVORDAN SKAL DET DER ER PÅ PLADERNE LYDE??? det ved VI!! lyttere IKKE!! det ved kun dem der lavede pladerne!..

Dem der har lavet pladen ved det heller ikke og ja du her ret os lyttere har ikke en chance der er jo derfor jeg har pladen som udgangspunkt og mine kære forskelle.

De kan genkende dette og vi kan også!, afspillet på alt udstyr!.. men igen!! genkendelse er præget af hukommelsen!.. og opfattelsen!.. og er ingen absolut!!!

Så at snakke om rigtig lyd er en illusion!... der FINDES!! ingen rigtig lyd!.. der findes noget vi tror skal lyde på en og anden måde udfra vores opfattelse og hukommelse, erfaringer og oplevelser mm. og alt dette er ganske subjektivt!..

Nej jeg er bange for at du i dine metoder er alt for upræcis eller benytter en forkert fremgangsmåde for jagten på HIFI er kun valg mellem rigtig og forkert. Eller sagt på en ande måde sammenligner du 2 ting vil den ene ALTID spiller mere rigtigt end den anden med mindre de spiller ens. Hvilken der er den rigtige for dig beror på dine metoder og det er dem jeg tvivler stærkt på for jeg er ikke i tvivl om hvor du vil hen.

Vi kan med få gode simple indspilninger lede efter noget der gengiver på en måde vi husker og genkender som tæt på hvordan vi opfatter og TROR! at det skal lyde IRL. men det er og bliver tro! og opfattelse...  og dette er ganske subjektivt!..

Så kan vi prøve at forholde os til kolde fakta og teknik!.. hvad vi kan måle, beregne og veje samt se og "føle" på!...

Målinger kan du ikke bruge til en skid det er kun et hjælpe værktøj.

Vi kan prøve at lave noget der forvrænger mindst muligt, taber mindst mulig og er så liniært som muligt!.. 

Hvis det er dit mål så er det skam det du skal gøre.

Dette skulle så teoretisk nogenlunde sikre at der der "hældes" i også er det der kommer ud!..  MEN!! desverer er det ikke helt så enkelt!! da de tollersncer det teknisk er muligt at opnå i dag stadig levner en del spillerum for afvigelser og farvninger, i forhold til det helt rigtige.. samt der er flere faktore der spiller ind end netop teknik og målinger.. derfor findes det 100% neutrale og rigtig gengivende udstyr ikke!..    og hvad er det rigtige??  det må være gengivelse af det der er på pladen som det nu ligger på denne?? men dette ved vi heller ikke 100% så det er svært at vurdere.. hvis ikke umuligt!?? hvornår dette opnås eller man kommer nærmest til dette ( som er det bedste vi kan opnå i dag!)

Når så den enkeltes oplevelse og opfattelse samt hukommelse af hvordan noget skal gengives for at være det vi her diskutere nemelig TROVÆRDIGT!.. så går det helt galt!.. for når det uperfækte rent teknisk udstyr blandes med den subjektive opfattelse.. så kan de sagtens ske at det der gengiver teknisk mest rigtigt bestemt ikke lyder nær på den måde den enkelte opfatter som troværdigt!...

Og så er det INTET!! værd!.. andet end rent teoretisk!..

For at noget skal være troværdigt skal det stemme overens med det der opfattes som troværdigt!! hvis der er konflikt her! er det ikke troværdigt uanset hvor rigtigt det er rent teknisk og teoretisk mm.

Jeg kan godt se at jer Hjemme byggere som bruger jeres egen tilfældige smag kommer i klemme her for jeres metode bider sig selv i halen og i går i ring og kommer aldrig ud på HIFI-motorvejen.

Så er det IKKE! hifi ( høj troværdighed ) men høj virklighed eller høj sandhed..

Hvis man ikke opfatter realiteten som troværdig er det ingen nydelse eller opsitiv oplevelse at høre musikken!..  her spiller følelserne ind!...   syntes man ikke det lyder godt! og efter hvordan man opfatter at det skal lyde.. så er det ikke troværdigt!.. og herved ingen nydelse og så er det IKKE!! hifi! for den enkelte lytter!..

Så hifi ( høj troværdighed ) har intet med virkligheden at gøre!!... det har med følelser og opfattelse at gøre og smag!..  og er derfor ganske subjektivt!..

KUN hvis du benytter egen smag som du gør ;O)

Hvad du opfatter som godt og rigtigt i forhold til din opfattelse og hukommelse, erfaringer, viden samt ikke mindst tro...  er mest troværdigt!!.. 

Og alt dette er gansk subjektivt!...

At prøve at indfange og gengive IRL & virkligheden er en illusion!.... det lader sig ikke gøre rent teknisk ej helre rent meneskeligt!..

Hifi er subjektivt!!..

Det er den nemme løsning men gør den dig tilfreds så vær glad Mike-j men det er ikke HIFI af den grund alene at du er glad.

Jeg ved det er her jeg får skældud af mange her på nettet for i får mig aldrig til at indrømme at HIFI er en smagssag, men TRO mig dette er ikke det samme som jeg ikke respektere jeres meninger jeg vil blot noget andet end jer med musikken.

Jeg vil have HIFI og ikke tilsmudse alle mine plader med mig egen smag og farvning, i maler jo heller ikke om på jeres malerier i stuen så mit råd her er gør det sammen med musikken lad dog kunsteren bestemme indholdet og ikke farve det selv, ligesom i heller ikke gør med jeres malerier på væggen.

at så der kan være andre der IKKE! tror på det eller mener det samme er en helt anden ting!..  og for denenkelte faktsik ganske ligegyldigt! med mindre man køber udstyr og skal lave hifi for andre end en selv! og uafhængig af egen mening og opfattelse!..  hvem gør dog det???

Sandheden i hifi findes ikke!.. virkligheden findes!! men kan ikke gengives 100%  og alle forsøg ender i en illusion!..  det er kun hvor god denne er!?? og dette er også subjektivt!!..

High sandhed ( truth )  er en illusion!... 

Hifi ( høj troværdighed ) er subjektivt!.. og derfor gansk opnåligt på alle planer og niveauer og prisklasser, og med alle metoder og løsninger, det er op til den enkelte hvornår det opnås! og hvad og hvor meget der skal til!................

Og så kan man kun fremsige dette ønske for sin næste!.

Må du opnå ( opfatte ) hifi nemt!!!

mvh.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 August 2003 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jonas : Nej jeg er bange for at du i dine metoder er alt for upræcis eller benytter en forkert fremgangsmåde for jagten på HIFI er kun valg mellem rigtig og forkert. Eller sagt på en ande måde sammenligner du 2 ting vil den ene ALTID spiller mere rigtigt end den anden med mindre de spiller ens. Hvilken der er den rigtige for dig beror på dine metoder og det er dem jeg tvivler stærkt på for jeg er ikke i tvivl om hvor du vil hen.

MJ : Fint nok!! Jonas!! MEN!! hvad er det rigtige?? du har valgt noget Linn udstyr!.. jeg har valgt noget andet og andre vælger noget tredie, MarkLevinson, Classe, Electrocompaniet eller Audioreserch osv. osv. mon ikke alle har valgt udfra samme overbevisning som DIG! nemlig at NETOP DETTE!! er det der viser størst forskelle og er mest musikalsk og lyder mest troværdigt???

Hvem ved så bedst?? dig?? alle dem??de andre?? eller mig??..

Hvad vælger du hifi udfra??...  og kære jonas HVAD DU SÅ END SVARE!!?? så er der mange hvis ikke alle  der gør det samme og det med et andet resultat end det du kommer frem til!!..

Hvorfor mon det Jonas????

Jonas : Jeg kan godt se at jer Hjemme byggere som bruger jeres egen tilfældige smag kommer i klemme her for jeres metode bider sig selv i halen og i går i ring og kommer aldrig ud på HIFI-motorvejen.

Mj. : Sig du det til Sten D!!!!!  og jeg tror du får et og andet andet at vide!!!!

JA! jovist!! jeg er også selvbygger ( inden for højtalere, det andet har jeg ikke en skid forstand på andet end i store træk og til "hus behov" )

MEN!! det betyder sgu ikke at jeg bygger i blinde eller efter 100% min egen tro...  JEG HAR REFERANCER!!  måske nok ikke lige Linn!...   men andre velrenomerede højtalere som je nu mener og opfatter som lydende rigtigt og troværdigt mm. og disse forsøger jeg da så godt som nu muligt at følge og matche.. 

Det er dog sådan at få om nogen højtalere gør ALT! 100% efter hvordan man nu selv opfatter at det skal lyde!..  måske her en konstruktion helt den rette diskant gengivelse, men resten er der et og andet galt med!??  så er der en anden hvor mellemtonen bare rammer lige i "øjet2.. og en tredie hvor der er en bas der bare er SÅDAN!! som den SKAL!! være for at for dig være helt rigtig!..  

At finde en hvor alt går op i en højre enhed og bare er helt rigtig er faktisk ganske svært og de jeg har stødt på der gør"tricket" ( for der findes trods alt et par stykker efter min mening og opfattelse!.. ) da koster mere end jeg kan "bide over".. så jeg GØR DET SELV!!..  og har faktisk opnået et resultat der er så tæt på som det nu med de penge jeg har til rådighed tillader!.. 

Når jeg nu har "fusket" noget sammen der hjemme på "køkken" bordet!.. så er det altså ikke rebet ud af min egen fantasi!.. der ligger både målinger og meget teknisk og teoretisk i bag på samme måde som for alle andre konstruktøre, både af købe grej eller hjemmefusk!.. det er blot gjort med de resurser jeg har og med hjælp af de erfaringer og andet andre kan bidrage med.. her under andre færig konstruktioners løsninger!!

Og JO!!.. jeg har i mange år været på hifi " moteovejen"!! og e der stadig hvad angår meget andet grej!..  der er bare intet at hænte der hvad angår højtalere ( ikke for de penge jeg har tilrådighed  kontra de krav jeg stiller)... og Sten D vil nok sige at hvad hjælper hifi motorvejen hvis den føre i den gale retning!???  så`n vil jeg nu ikke se på det!.. men den har sgu mange afkørsler.. og DU HAR JO SELV VALGT EN AF DEM!!!  hvad og hvem siger at den er den rette??? andre end dig selv!?? ( og andre Linn indehavere ) 

Jonas : KUN hvis du benytter egen smag som du gør ;O)

MJ : Hvad andet er der?? hvad andet benyter du?? MÅLINGER??? næppe!! dem kan du jo ikke bruge til noget siger du! altså du anvender din opfattelse af hvornår noget viser størst forskelle og er mest musikalsk mm. MEN!! "kære" Jonas!! det er jo som sagt KUN!! og KUN!! DIN!!! opfattelse!... andre vælger andet udstyr end dig!..  og de der gør dette er mange!... (Linn indehavere er jo ikke noget kæmpe flertal her på jorden!)

Du har valgt noget udstyr der viser størst forskelle og mest rytme og timing og er mest musikalsk!...  EFTER DIN OVERBEVISNING, OPFATTELSE!!  dette baseret på de erfaringer og den viden DU har!..  og hvad er disse og er de bedre end alle andres?? div. musikere inkluderet??  er din opfattelse af hvornår noget er rigtigt mere rigtig end Sten D´s eller Min eller Sørens eller Alex´s eller eller eller... eller alle andre her inde og rundt omkring.. ( tag en kik under :  MIT UDSTYR. og hvad alle de mange folk her har!!) ved du bedre end alle de??

Og hvordan tror du de har valgt deres udstyr...  det der lyder mest forkere??? nej vel!! NÆPPE!!...  så klart DET DER FOR DEM LØD BEDST OG MEST TROVÆRDIGT AF DET DE HAR RÅD TIL!!...   og her ind under kommer DU SELV!! Jonas!!..

Jonas : Det er den nemme løsning men gør den dig tilfreds så vær glad Mike-j men det er ikke HIFI af den grund alene at du er glad.

MJ : Nej da!! men heller ikke hvis du syntes det!!.. og det er ikke mindre hifi hvis du kke syntes at det er!!... men hvis jeg IKKE!! er glad er det bestemt ikke hifi for MIG!! på amme måde som at maget andet heller ikke er hifi for dig hvis det ikke lyder som Linn...

Jonas : Jeg ved det er her jeg får skældud af mange her på nettet for i får mig aldrig til at indrømme at HIFI er en smagssag, men TRO mig dette er ikke det samme som jeg ikke respektere jeres meninger jeg vil blot noget andet end jer med musikken.

Jeg vil have HIFI og ikke tilsmudse alle mine plader med mig egen smag og farvning, i maler jo heller ikke om på jeres malerier i stuen så mit råd her er gør det sammen med musikken lad dog kunsteren bestemme indholdet og ikke farve det selv, ligesom i heller ikke gør med jeres malerier på væggen.

MJ : Det vil vi jo alle Jonas!!...   jeg vil heller ikke tilsmudst musikken med min smag... MEN!.. jeg vil heller ikke gøre det med andres?? og hvad gør jeg så???

Er det KUN! dig der ved hva er er mest ufarvet ?? er det kun inn der ikke farver og spiller mest rigtigt??... mon ikke der er andre der er af en anden meing??

Og hvem har så ret?? hvad afgør dette??

Du ommer ikke uden om at DU! vælger udfra DIN! opfattelse af hvad der giver dig netop det du beskriver!! det samme gør jeg... og vi når blot forskellige resultater!!...  hvorfor nu det???  jo fordi vi har forskellig opfattelse!..  og hvem har ret??  det kan jo lige så godt være at det er DIN!! opfattelse ogdit Linn der er det forkerte og farvde og at du kun tror at du får noget hvor smag ikke spiller ind!.....  mon ikke gode gamle Ivor har en smag og det faktisk er DEN! du så høre på... og her har du jo ret!... du er ikke gået efter DIN EGEN SMAG!!  nej... du har valgt en konstruktørs smag!!!.. og gjort denne til DIN!!..

Og det er jo faktisk det vi alle gør!...  undtagen nogen enkelte selvbyggere der kan vælge frit mellem flere konstruktøres smag og komme et skridt vidre!! og opnå noget helt nyt og andet...  og sådan er meget af det udstyr vi i dag køber opstået!!...  så bare fordi en konstruktør af hifi udstyr siger det er det så mere rigtigt??? 

Jeg siger at det blot er ET! af mange bud på en løsning på smame måde som Sten D´s teorier og holdninger er det!!..

DU!! besider ikke de vise sten kære Jonas!!.. det gør INGEN!!..

Det er et spørgsmål om opfattelse og derfor subjektivt!! også for DIG!!

mvh.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 22 August 2003 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

Sig du det til Sten D!!!!!

Så vit jeg har læst så går Steen ikke udfra en tilfældig smag han går frem efter fyskisk regler og faktas. men han kan vist bedst selv svare på dette.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Mike-J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2003 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Mike-J skrev:

Sig du det til Sten D!!!!!

Så vit jeg har læst så går Steen ikke udfra en tilfældig smag han går frem efter fyskisk regler og faktas. men han kan vist bedst selv svare på dette.

Det gør han!! og hans resultater ligger LANGT!! fra det du selv opfatter som godt , troværdigt og rigtigt nemelig Linn`s lyd!!...  ( og hvorfor mon det??)

Så du er der nogen der kommer ind under at vælge udfra egen opfattelse og smag så er det bestemt dig Jonas!!...  du har valgt Linn!!..

Jeg tror nok at Sten D vil rynke på næse af dette! Linn grej du har.... ( som han jo gør med ALT! andet...  så det skal du ikke være ked af!)

Så udfra hans synspunkt er din lyd filosofi og dit hifi valg baseret på din opfattelse af hvad der spiller mest rigtigt og troværdigt lige så forkert som mit valg og de felste andres!...

Hvad jeg ikke forstår er at du så skrå sikkert kan råbe op her inde om rigtig lyd og mest musikalitet som om du havde eneret på at vide hvad der giver dette!!??

Og herved sætte dig over og gøre dig klogere end folk med alt andet udstyr end Linn!..  efter din holdning så er Alex, Søren, Jensen , mig, Krly, nemo, mmf. helt galt på den med det udstyr vi har og ved ikke hvad musikalitet er og har ikke forskelle i vores udstyr!...  og derfor ikke ordentlig hifi i forhold til hvad du har!...

Kan du slet ikke selv se det absurde i dette???

Jonas B. har sandheden og lyset hjemme i sit lille "hummer"  det eneste der duer og det er LINN!!!...

MarkLevinson, Classe, Electrocompaniet, Audioreserch, Holfi, Thule, primare, Gryphon, Sony, Denon, Audionote, Krell, DynamicPressision, Sirius/ Gammut, Cambridge, Audiolab, treshold, Accuphase, LcAudio, Naim, Rega, Densen, ProAc, B&W, Sonusfaber, Wilson, JMLab, Martinligan,F-3Lyd, Avance, SystemAudio, PeakConsult, DAT, Snell, Dali, JBL, AudioData, QLN, Revel, Avelon, Mirage, Infinity. mmf. bare for at nævne nogle er alle Linn underlegene og kan ikke vise forskelle og sammenhænge og timing mm.

Er DET! ikke lidt langt ude???

Det er lidt som om du konstant vil gøre dette til en "pisse" konkurance mellem dig og dit Linn og andres udstyr, og fremføre at DIT!! viser støre forskelle og er mere musikalsk!!...

Det er som om du bare ikke kan fatte at jeg eks. syntes at det jeg nu har er som jeg nu vil have det og at det viser mig alle de forskelle jeg kan høre og ønsker at høre og som jeg nu opfatter at der er og skal være! og at jeg finder lyden både sammenhængende, dynamisk detaljeret, velopløst, og med god rytme og timing samt sammenhænge / homogenitet og ultimativt som følge her af også meget musikalsk i henhold til hvordan jeg opfatter musikalitet!!...

Og at jeg ikke lige tænder på Linn`s lyd! som mange andre heller ikke gør og derfor har noget andet stående!..  og at vi så ikke af den grund behøver at være lyttemæssigt dig underlegende!!..

Det er jo den holdning du lader skinne igennem i alt du skriver og som i den! grad pisser folk af og har gjort det tidligere både her i forummet og andre steder!!..  

Jeg fortrækker at lade mit sind være åbent og aceptere at der er en stor mangfoldighed i meninger og opfattelser af hvordan hifi skal og kan lyde for at være netop hifi! og at det er dette der giver grobund for interasant debat og samtale samt et stort spændende udvalg af udstyr og tilbehør!..  hvad der for mig og sikkert for mange andre er det der gør hifi interessen så spændende!!..  jeg kan personligt ikke gå forbi en hifi butik uanset hvad de sælger, uden at lige skulle kikke og lytte og det på alt i alle prisklasser!..  og glædes og forundres over hvor godt meget faktisk kan lyde, og det til trods for mine egne personlige lyd gengivelsels preferancer!..  disse sat til side så ser jeg ganske åbent på det.. og selv det Linn du har syntse jeg spiller ganske fremragende!..  ikke lige DET! jeg selv går efter!.. men godt og på sin vis ganske troværdigt!...  

Derfor vil jeg ikke i alvor nogensinde svine noget udstyr til eller nogens lyd smag / opfattelse!!... det kan være at jeg har ladet nogle svulstige bemærkninger falde ud, vedrørende noget af dit Linn udstyr nu og da!.. men reelt så mener jeg bestemt ikke dette særligt alvorligt!..  det er ganske glimrende udstyr og et fint bud på hvordan en gengivelse skal være for nogle skal opfette det som troværdigt og rigtigt! altså EN! af MANGE!! bud på en løsning og hifi!..  en løsning og et bud der er lige så godt som alt andet!!.. hverken værre eller bedre!..  kan man som dig! lide dette er det jo LIGE SAGEN!! og LØSNINGEN!! og her igennem sandheden!!  kan man ikke så er det noget andet der er det!...

Jeg har min løsning og du din andre deres!!..  som alt andet har det sin berettigelse så længe der er nogenm der kan lide det! og finder det rigtigt, rorværdigt og godt!.. på samme måde som med ALT!! andet!...

Det er på dette grundlag jeg hævder at hifi er subjektivt!!..

Sten D hævder at alt ikke fungere og alt er forkert!.. og at sandheden  er den eneste løsning og denne findes gennem videnskablige metoder og målinger mm.  her er ikke plads til følelser og subjektivitet!! ren og skær videnskab!! dette uden smålige hensyn til om den enkelte så kal lide hvad der kommer ud af det eller ej!! SÅDAN ER DET!! OG SÅDAN SKAL DET VÆRE!!  om du så kan lide det eller ej!...

Du har fundet en færdig pakket løsning, serveret frisk fra "Skotland" der hedder Linn...  og her er sandheden for dig Jonas!!...   Sten D ville brække sig over det!.. helt sikkert!!..    og jeg tvivler på at du vil finde meget trovæørdighed eller musik glæde i noget af det han har lavet!...     her har vi så beviset på at DU!! jonas så selv går lige efter det subjektive!!  altså hvad du selv opfatter som rigtigt og troværdigt!!..  dette for dig nemelig Linn!..

Andre mener så at andet udstyr gør det!!,..  om det så er ML. eller Lc. eller ARC eller eller eller....  er irelevent!... for de der har valgt dette mener at netop DET! er det rigtige og mest troværdige!!...  Sten D vil som sagt mene og hævde at det hele er forkert!!.. Søren vil hævde det samme på en lidt anden baggrund,  det grundet at det han har nu og som ikke kan fås mere! er det eneste der duer og nogensinde har duet!! og derfor stoppede udviklingen i en positiv og rigtig retning LIGE DER og den gang!!..  osv. osv... alle har deres meninger og holdninger..  stærkt divergerende!!..

Men lur mig om ikke de fleste nyder musik over det de nu har valgt og opfatter fin troværdighed og rigtighed med dette og derfor opnår en fin nydelse og oplevelse!?.. 

Hvem her så mest ret????

Jeg siger : who gives a sh*t!!!!...

mvh.

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2003 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Nogen gange spiller mit andlæg alt alt for fedt, og andre gange ærger jeg mig over at jeg købte lige precis de højttalere, eller lige precis den forstærker ...

- Thomas Angelbo
Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 August 2003 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

stjalke skrev:
Nogen gange spiller mit andlæg alt alt for fedt, og andre gange ærger jeg mig over at jeg købte lige precis de højttalere, eller lige precis den forstærker ...

- Thomas Angelbo

Jeg kender lidt det samme. Nogen gange lyder det bare alt for fedt! Mens andre gange, tja - jeg ærgrer mig ikke ligefrem men humøret har måske ændret sig

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

stjalke
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2003 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Kim:

Ja, måske var det oss at overdrive lidt - men musik-oplevelsen er meget afhængig af humøret og stemningen. Rigtig meget.

- Thomas Angelbo
Til top Vis stjalke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stjalke Besøg stjalke's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 August 2003 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Mike-J.

Hej Mike. Jeg forstår ikke helt hvorfor du er so afvisende overfør Steen D. højtalere.

Det er som om du har dømt dem til at mislykkedes inden projektet er færdigt. Som jeg ser det prøver Steen D. at komme op på et nyt lydgengivelse niveau som ingen højtalere har i dag.

Men hvorfor høj troværdighed og smag hænger sammen kan jeg ikke rigtigt se.

Jeg har med en Hifi klub været på besøg ved herlev Hifi klub hvor vi hørte nogle Steen D. højtalere.

Jeg tror det var ca. 5 år siden så der er sikkert sket meget siden da.

Men faktum var at alle var enige om at det var noget af det bedste, om ikke det bedste vi havde hørt. Så derfor tror jeg ikke på at hvores opfattelse af hvad der er troværdig lyd er så forskellig.

Mvh Lennart

Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 August 2003 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

LGrau: Der ER sket meget siden dengang

Nu har jeg været så heldig at høre på Modifix's Duelund højttaler og jeg må sige at det er de bedste højttalere jeg har hørt. Men der er sikkert nogle der vil synes at lyden er "spinkel", men det er jo fordi de forventer den klassiske "bulderbasse" lyd som størstedelen (nu er jeg venlig) af højttalerfabrikanterne ynder at kreere. En del af den lyd stammer iøvrigt fra plastikken som næsten alt normalt bliver klasket ind i i vore dage.

Mvh

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har undret mig før og gør det igen og igen. Når man læser alle disse indlæg om "rigtig lyd" og tænker på den tid folk bruger på at sidde foran stereo'en og analysere og vurdere, for derefter at sætte sig til PC'en og skrive side op og side ned om indtrykkene og diskutere med de andre "skribenter", ja, så må jeg spørge:

"Hvornår lytter I til musik"? "Hvornår glædes og bevæges I over musikken". "Hvornår glemmer I alt om teknik og bare er ét med musikken"?

Det er stort set den samme flok som, åbenbart i det uendelige, gider blive ved med at gentage sig selv og være så faste i deres overbevisning, at de fremstår som en flok konservative nørder der har fundet sandheden, men den findes jo ikke, heldigvis.

Oplevelse er subjektiv og det gælder i alle livets forhold.

Med venlig hilsen

Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 August 2003 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

beta skrev:

"Hvornår lytter I til musik"? "Hvornår glædes og bevæges I over musikken". "Hvornår glemmer I alt om teknik og bare er ét med musikken"?

Det gør jeg 4-6 timer om dagen efter en lang arbejdsdag

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 23 August 2003 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Mike-J skrev:

Jonas B. har sandheden og lyset hjemme i sit lille "hummer"  det eneste der duer og det er LINN!!!...

MarkLevinson, Classe, Electrocompaniet, Audioreserch, Holfi, Thule, primare, Gryphon, Sony, Denon, Audionote, Krell, DynamicPressision, Sirius/ Gammut, Cambridge, Audiolab, treshold, Accuphase, LcAudio, Naim, Rega, Densen, ProAc, B&W, Sonusfaber, Wilson, JMLab, Martinligan,F-3Lyd, Avance, SystemAudio, PeakConsult, DAT, Snell, Dali, JBL, AudioData, QLN, Revel, Avelon, Mirage, Infinity. mmf. bare for at nævne nogle er alle Linn underlegene og kan ikke vise forskelle og sammenhænge og timing mm.

Jammen lille bitte mike pas nu jeg tror sku du er ramt af økuller . Jeg er da 10000% ligeglad med havd der står på kasserne, nu er det sådanne at jeg går op i forskelle og musikalske sammenhænge og det vil jeg ALDRIG gå på krompromic med. Det er jo derfor jeg har lavet indlægget udfordring i forskelle da jeg selv ikke kan nå at teste alle de mærker der findes og håber derfor at nogle kan komme med forslag. Indtil nu er det jeg har det udstyr som giver mig de største forskelle for mine penge.

Her er en lille yt liste over de mærker du nævner

HELT YT ER : MarkLevinson, Classe, Thule, primare, Sony, Denon, Audionote, Krell,  Sirius/ Gammut, Cambridge, Audiolab, Accuphase, LcAudio (utroligt at det overhovdet kan sælges), ProAc, JMLab, Martinlogan (Verden vil bedrages), Avance, SystemAudio , DAT, det nye Dali, JBL, Revel, Avelon, Mirage, Infinity. 

KAN LIGE GÅ : Audioreserch, Electrocompaniet, B&W, Snell, Holfi, Det gamle Dali, PeakConsult, Sonusfaber, Wilson,

KUNNE JEG BLIVE TILFREDS MED : Naim, Rega, Densen, F-3Lyd, QLN, Gryphon deres nye højtaler

HAR JEG IKKE LYTTET : DynamicPressision, AudioData,

Se jeg tør lave en sådanne liste selvom det sætter mig i bås og nej jeg har ikke fået penge af nogle af mærkerne jeg er KUN mig selv og dette er min mening.

En bonus er prøv Densen med QNL

Jeg er jo let at sætte i bås jeg siger hvad jeg vil have jeg vil have størst mulig forskelle på mine plader hvad vil du ? jeg kender nogle som ikke mener at størst mulig forskelle på pladerne er noget som betyder noget de vil heller have en bestemt lyd og så er det jo fint. Jeg har lige været ude til et super besøg ved en som gerne vil have stor krop på klaver og flygel og dette ville han vise mig. Ja der var stor krop på fllygel og klaver ja mange instrumenter og han var 100% tilfreds for han har fået det han gik efter, og så længe man er tilfreds så er det da ligemeget hvad alle andre syntes for man kan aldrig gøre alle tilfredse og prøver du på det så bliver du stresset og lyder som om man har økuller

poul
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum!

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 23 August 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

find på noget nyt Bojer ! TAK, du gentager dig i det uendelige.

man ved  jo hvad de skriver i 11 ud af 10 indlæg !

hvordan fanden virker det filter ? så jeg... vi ikke skal trækkes med dine forskelle ?

hvordan røg du ud af Århus hifi klub, med størst forskelle eller mest rytmik ?

Til top Vis poul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poul

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes