| Forfatter |
|
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke om jeg er den eneste som er godt og grundigt fustreret over at man ikke kan finde info om de emner man ønsker at læse om på HIFI markedet.
lige så snart der bliver tale om lidt dyrt grej så kan man enten ikke finde en forhandler som har apparaetet hjemme eller også findes det bare ikke i landet.
tænk hvis du var på udkik efter en dejlig bil til 300,000 til 600,000 kr så havde de enten ikke modellen eller også kunne du ikke få en prøvetur med mindre du lande 300,000kr i deposigtum.
jeg regner bestemt med at jeg ikke er den eneste som har været ude for det.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er nok, at vi er et lille land med få indbyggere. Det kan være svært at finde præcis den lille gruppe af mennesker der kan og vil investere i dyre sager, derfor er udvalget nok ikke så stort som man kunne ønske sig. Udvalget i Danmark vil så selvfølgelig være afgørende for hvad der bliver solgt/købt. Vi har jo ikke hørt alt.....tilfældigheder kan være afgørende for et valg...den rigtige pris...udlån...service...godt kendskab til forhandleren...Men jeg er da sikker på, at du kan for lov til at høre næsten hvad som helst, hvis du arbejder lidt for sagen eller kontakter den danske importør/forhandler...det kunne være du blev sendt til Sverige for en demo.
Alt kan skaffes....det er kun et spørgsmål og vilje og penge.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først brokker du dig over at du ikke kan finde den information du har brug for på nettet.... Tjah som man råber i skoven får man svar, måske du skulle prøve med et kursus i netsøgning.
Dernæst får de hjemlige forhandlere tørt på fordi de ikke sørger for at have ALT dyrt grej hjemme så DU kan komme og se på det. Du skrev ikke ALT det ved jeg godt, men netop ingenting specifikt så er du jo på den sikre side. Det er jo markedets størrelse der (blandt andet) bestemmer udbuddet, så kanske et kursus i markedsøkonomi også.
Som du selv siger så er HIFI jo fun, så på med vanten...
Held og lykke og Venlig Hilsen
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
jeg ved ikke om jeg er den eneste som er godt og grundigt fustreret over at man ikke kan finde info om de emner man ønsker at læse om på HIFI markedet.
lige så snart der bliver tale om lidt dyrt grej så kan man enten ikke finde en forhandler som har apparaetet hjemme eller også findes det bare ikke i landet.
tænk hvis du var på udkik efter en dejlig bil til 300,000 til 600,000 kr så havde de enten ikke modellen eller også kunne du ikke få en prøvetur med mindre du lande 300,000kr i deposigtum.
mvh kenn |
|
|
Der er der en masse stedre , men nu er det også sådan en bil til 300000kr der bare står på lager er der ikke betalt afgift af , og der er nok flere der køber bil til 300000kr end hifi
så tænk dig lidt mere om
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle forsøke å bo i det absolutt aller nordligste av Norge med 800km til nærmeste Hifiklubb :)
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dejlig fred og ro i Norge, især øverst oppe under taket.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad søger du egentlig?
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
mvh kenn
|
|
|
Hvad er "lidt dyrt hifi" i din terminologi ?
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
mvh kenn |
|
|
Hvis du seriøst overvejer "dyrt HIFI", så har du vel også pengene et sted på kistebunden?
Hvad er så problemet med et depositum?
Hvis jeg skulle låne en ting til 50K ud til en fremmed person, ville jeg også have anden sikkerhed end et billede på et kørekort.
Det er ret nemt:
Du lægger depositum = Du kommer tilbage med den lånte genstand.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at få en prøvetur i en Ferrari?
det er umuligt, selv med pænt tøj (du ved slips og såån)
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tillade mig den påstand at du ikke har undersøgt sagen!
Jeg har prøvet at bo i USA gennem længere tid. Har kørt flere hundrede
kilometer efter forretninger der har mindre Hi-End end en Electronic
World der lige har solgt den sidste af deres bedste JVC snurrerundt
kompletanlæg til 4000,-
Har du forsøgt at handle brugt Hifi i Tyskland. Der er ikke stort mere
lækkert udstyr til salg end der er i lille Danmark på trods af at der
bor 15 gange så mange mennesker. De fede butikker findes, men ikke i
hver by og ikke mere velassorteret end de bedre danske!
Har du prøvet at regne på hvor mange seriøse HiFi producenter vi har i lille Danmark:
Gryphon, Gamut, Thule, Densen, Holfi, B&O, Jamo, Dali, LC Audio,
Acoustic Reality, JJAZ, Bertram, Avance, System Audio,
Dynaudio, Audio Vector, Scan Speak, Vifa, Audio Technology, Peerless,
Peak Consult, Innowatt, Audio Magic, ....
Fortsæt selv listen hvis den ikke er lang nok! Hvor mange andre lande tror du der har sådan et producent/indbygger forhold???
At du ikke kan prøve det helt dyre udstyr hænger ikke sammen med at
Danmark er et U-land. Det hænger sammen med at få køber det, hvorfor
forhandlerne risikerer at brænde inde med det lang tid = dyrt! Det gør
det ikke bedre at forhandlerne pga. folks nærrighed tvinges til at
konkurrere på lige vilkår med internetbutikker i udlandet hvor moms og
andre omkostninger er lavere end de danske > lavere indtjening >
mindre risikovillig kapital at binde i dyre demomodeller!
Det findes dog forhandlere i DK der har et fornemt udvalg og serviceniveau, men skal bare vælge dem med omhu!
Jeg vil også gerne prøve en tur i den nye Aston Martin, men det er i modsætning til test af dyrt hifi helt umuligt!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej og tak for svar .
jeg har fået indtryk af der er noget forskellige meninger om dette emne
men jeg har været meget uheldig med dyrt hifi tidligere.for l**tet gik hele tiden i stykker og brændte af.og mener at man godt må stille krav til udstyr i 30til 50kg kr klassen.
både hvad service angår men også stabilitet i al almindelighed.hvad nytter det at købe en jaguar hvis l**tET står på værksted havldelen af tiden.
jeg forventer når man køber noget til en rimelig høj pris at det VIRKER hver dag og altid.
intet mindre
og der er et rimelige forhandlernet i landet ellers har det ingen interesse for mit vedkommende.
så derfor er mange varer kasseret for mit vedkommende.af den simple grund at der enten ikke er en forhandler på sjælland eller også at det ikke findes.
men der må være andre som har været denne mølle igennem med udstyr som bare er hamrende ustabilt.
jeg kan sagtens remse de første 10 ting op jeg har haft som bare var noget l**t.
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og fordi de ting du har haft er noget l**t, så er Danmark et hifi-Uland???
Du har haft noget hjemme der gik i stykker og så skal samtlige forhandlere lige have en overhaling fordi det selvfølgelig er deres skyld??
Kan du slet ikke se modsætningerne i dine to indlæg?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
hej og tak for svar .
men jeg har været meget uheldig med dyrt hifi tidligere.for l**tet gik hele tiden i stykker og brændte af.og mener at man godt må stille krav til udstyr i 30til 50kg kr klassen.
både hvad service angår men også stabilitet i al almindelighed.hvad nytter det at købe en jaguar hvis l**tET står på værksted havldelen af tiden.
jeg forventer når man køber noget til en rimelig høj pris at det VIRKER hver dag og altid.
intet mindre
og der er et rimelige forhandlernet i landet ellers har det ingen interesse for mit vedkommende.
så derfor er mange varer kasseret for mit vedkommende.af den simple grund at der enten ikke er en forhandler på sjælland eller også at det ikke findes.
men der må være andre som har været denne mølle igennem med udstyr som bare er hamrende ustabilt.
jeg kan sagtens remse de første 10 ting op jeg har haft som bare var noget l**t.
mvh kenn |
|
|
fortæl , hvad mærker du har oplevet med det .
Nu går du fra der ikke findes shop til alt går istykker ?
Hvad går dit indlæg ud på
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
frede du har ikke råd til en aston martin alligevel, så hvad skal du med en køretur ?
hifi is fun : hvis du har købt 10 forskellige hifiprodukter, der er gået i stykker, er du enten uheldig eller købt for meget udstyr i hifiklubben
|
| Til top |
|
| |
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
til frede1977 : find mig lige en dansk side som denne :
http://www.audio-markt-auktion.de/
du kan osse bare tage turen over broen til sverige, der er osse langt mere brugt hifhend udstyr end i dk.
|
| Til top |
|
| |
Hephaistos Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du sku da skifte brugernavn, hva med HIFI SUXX.....
Nok om dig...
God week-end til alle. __________________
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
hej og tak for svar .
intet mindre
mvh kenn
|
|
|
Hej !........
Jeg kan kun tilslutte mig din holdning mht. at dyrt udstyr "fandengalemig" burde være af en sådan kvalitet, at det kun yderst sjældent (og kun i enkelt tilfælde) skal til "mager". Det er brandirreterende at give en masse penge for noget som kun sjældent spiller pga. at det står på værksted. Ustabilt grej kan man hurtigt få nok af !............ Det ødelægger totalt ens lyst til denne hobby !...........
Men der findes heldigvis meget godt grej derude, som ikke har problemer med ovennævnte !............ Heldigvis da !.............
Mvh
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFI IS FUN skrev:
|
hej og tak for svar .
Hvis du har større problemer end andre, med elektriske ting der går i stykker, bør du tjekke om din elinstallation og forsyning er i orden. Hvis dit elselskab kortvarigt kommer til at sætte overspænding på elnettet i dit område, og ødelægger dit grej, er elselskabet erstatningspligtige. Har du talt med naboerne om lignende problemer hos dem?
Måske har du et oliefyr der sender kraftige spikes tilbage i din installation, og ind i udstyr der retteligt burde være jordforbundet. På elområdet er Danmark lidt unikt, idet der ikke er obligtorisk jordforbindelse. Jeg gætter på at det grej du har fået ødelagt er fra USA eller Canada? - De er ikke altid så gode i strømforsyningerne, til installationer uden jordforbindelse.
Er din installation med jordforbindelse? Du bliver nødt til at fortælle lidt om hvilket grej du har været uheldig med. Eksempelvis bør projektorer i LCD og DLP-typen beskyttes imod kraftige spikes, og overspænding. Der er forhandlere herhjemme der har powerconditioners og diverse gadgets til at forbedre dit elnet med, f.eks. www.mictor.dk.
intet mindre Her må du stille samme krav til din elinstallation, og det ansvar er dit eget hvis du f.eks. har specielle komponenter der ikke overholder CE-mærkningen (eller Demkos gamle krav - det burde række, da de på visse områder var mere sikre rent elsikkerhedsmæssigt).
men der må være andre som har været denne mølle igennem med udstyr som bare er hamrende ustabilt. Pærer i min husholdning holder længe - gør de også det hos dig? Dette er vigtigt hvis du har en projektor med pære.
jeg kan sagtens remse de første 10 ting op jeg har haft som bare var noget l**t. Vi vil meget gerne høre om netop de 10 ting, og dele vores erfaringer med de ting med dig.
mvh kenn |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
til frede1977 : find mig lige en dansk side som denne :
http://www.audio-markt-auktion.de/
du kan osse bare tage turen over broen til sverige, der er osse langt mere brugt hifhend udstyr end i dk. |
|
|
Ultra lækkert link. Den kendte jeg slet ikke!
Gik i den naive tro at tyskerne brugt ebay (www.auctions.de)... og der er ca. lige så få "guldkorn" som på dba.
Sverige er mig noget mere fjernt, da jeg ikke forstår ret meget af sproget. Jeg er jo fra det mørke jylland
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |