Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hjemmebiograf opstilling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hej jeg ville bare lig høre når man opsætter sin hjemmebiograf hvor vigtigt det er at det hele står symmetrisk. For i min lejlighed er det ikke rigtig muligt, fjernsynet står i et hjørne, så jeg kan ikke komme til at stille det hele helt rigtigt.

Står alle jeres helt symmetrisk?

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Mit står helt symmetrisk, fordi det er muligt....

Jeg vil mene at man skal stræbe efter at få det opstillet symmetrisk, men det kommer an på hvor usymmetrisk du kommer til at stille det op.

Har hørt et setup hvor tv'et var placeret i et hjørne og højttalerne ikke stod helt optimalt, syntes dog ikke det gjorde så meget i hans stue.

Kan du lave en skitse over hvordan du vil stille det op, så er det nok nemmere at hjælpe dig?

krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

hmm jeg kan fortælle det.

Min stue er 4X5 meter.

Sofaen står ved en af de vægge som er 4 meter. Der skal baghøjttalerne hænges op symmetrisk med væggen på modsatte side. Fjernsynet står ved modsatte væg i venstre hjørne, og så blvier fronthøjttalerne nødt til at stå på hver sin side.

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:

hmm jeg kan fortælle det.

Min stue er 4X5 meter.

Sofaen står ved en af de vægge som er 4 meter. Der skal baghøjttalerne hænges op symmetrisk med væggen på modsatte side. Fjernsynet står ved modsatte væg i venstre hjørne, og så blvier fronthøjttalerne nødt til at stå på hver sin side.

hmm...har du både bag- og front ht på samme væg ? Den går ikke . Men har du bare en nogenlunde ny surroundreceiver med målemikrofon i til selvkalibrering kan den selv justere sig ud af meget.....ellers er der jo altid TacT rumkorrektion, men det koster et halvt hangarskib i surround udgaven   

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Er det slet ikke muligt at flytte fjernsynet, så det står i midten af baghøjttalerne på modsatte væg?

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart behøver det ikke at være det store problem, selvfølgelig er det ikke helt optimalt....

Prøv at leg lidt med placeringen af dine front højttalere, gerne med en film hvor noget går fra f.eks højre mod venstre.
Du sidder i sweetspot får at høre hvor det lyder bedst, så du ud over at kunne se på skærmen, at et eller andet bevæger sig fra den ene til den anden side, også kan høre det, det er den fornemmelse man godt kan miste når man sidder skævt i forhold til sine front højttalere, det er min erfaring ihvertfald.

Derimod syntes jeg ikke at man behøver at være så kræsen med placeringen af baghøjttalerne?

Håber min forklaring giver mening, tror godt jeg kan se for mig hvordan din stue er indrettet

Held og lykke med det og prøv dig frem....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes