Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nordost Kabler via England (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seve@sol.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja fandt lige denne side til dem der ikke kender den :-9

http://www.bionaudio.com/

Ganske gode priser

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Nordost kabler

Ja det er spændende, at dette udmærkede produkt er faldet til det halve.

Man må undre sig over at importøren af Nordost kabler i Danmark, er en af de få som ikke har fulgt den lave $ og sat priserne ned.

Det har nogle friske folk rådet bod på, kan vi få nogle flere initiativer af den slags - til vores omkostningsbetonede hobby.

Selv har jeg Valhalla og SPM kabler hele vejen - men til en anden pris - ØV.

www.bionaudio.com

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

seve@sol.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen

Har fået at vide at den danske importør tager op til 60% i provision, så derfor er de så dyre

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jaa, og så skal forhandleren også tjene på dem, så er vi nok ved at være oppe i 100% fortjeneste.

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Der findes en side hvor man kan få dem endnu billiger:

http://www.oregondv.com/NordostSolarWindInterconnects.htm

ca. 500kr + porto

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Hej

Der findes en side hvor man kan få dem endnu billiger:

http://www.oregondv.com/NordostSolarWindInterconnects.htm

ca. 500kr + porto

+Told......

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Nej jeg betalte ikke told............

NO SolaWing/

Min hjemmebio

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

alle pakker fra usa bliver tjekket, og dermed opdager de også den manglende told....

en ny procedure jeg netop er blevet ramt af selv

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med at nævne "overseas" leverandører af NO her på siden. Sidst jeg gjorde det lukkede http://www.sas-audio.dk/ prompte for "hullet"... Hold det i PM. (nogle som tænker "mafia-metoder"??)

Man kan forstå at sas værner om deres kæphæste... det tjener STYGT på dem

Men ja, det er ret nemt at finde NO til halv pris i udlandet.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

rosquist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

ja lad endelig vær at røbe flere sider, de har vist sat en stopper for
flere amerikanske forhandlere
Til top Vis rosquist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosquist

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

alle pakker fra usa bliver tjekket, og dermed opdager de også den manglende told....

en ny procedure jeg netop er blevet ramt af selv

det er da noget skrammel.. håber ik os det gælder hong kong

ja hvis no ka købes så meget billigere i udlandet så er der noget galt herhjemme.. men jeg har ik oplevet det.. har nu os kun købt et kabel og det fik jeg billigt

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

NORDOST og importøren SAS

Der refereres til mafiametoder - Jamen det er jo meget let.

Hvis vi har importører der kører den slags mafiametoder - som der beskrives her i forummet, at de får stoppet forhandlere andre steder, fordi de ikke sælger til fastsatte høje - alt for høje priser, mere end dobbelt op - så må vi jo som forbrugere gå langt uden om produkter fra pågældende importør, for det er nu engang os der sidder på pengepungen.

Ved et kig på den pågældende hjemmeside - så lever vi fint med uden deres grej, Cyrus kan også købes billigere andre steder.

Vi køber Nordost fremover hos hos - www.bionaudio.com eller alternativt køber vi noget andet, hvis de også stoper dem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at der er mange der køber dyrt hi-fi til "fuld pris". Se bare på brugtmarkedet hvor mange sælger rigtig dyre produkter til under halv pris inde de har rundet et år!

Normalt er udstyr jo 4-5år før det når 50% af nypris.....så enten har det ikke været nyprisen værd...eller så har nyprisen været fiktiv høj. Dem der så betaler den fiktive pris, bliver tørret for alvor ...

Det må få de fleste til at tænke....be careful out there

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Det du skriver der Groove, er det ikke også det mest skumle ved Hifi branchen? Efterhånden som jeg er kommet op i pris er min erfaring at det nærmest gælder om at have nok spøt og hård hud i hænderne for at få den rigtige pris. På den anden side ville det nok også være kedeligt hvis det var Nordea tilstande der herskede i branchen, eller hvad?. Personligt er jeg ved at være træt af sætningen "Heheh, jeg kender importøren/forhandleren personligt så jeg får det til 1/3".
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Ja og der er nok en masse andre der kunne gøres jers job for det ½.

Hvorfor skal vi have så meget i løn ? hvorfor , når de kan gøre det for det ½ i andre lande .

Prøv bare at tænk hvad et køkken koster nå ja der er jo nogle der skal have 150kr i timen , hvorfor skal de have det når de kan lave det i polen for 1/3 af det ?

forsirkingselskaber hvorfor er det så dyrt

nå ja dem der sælger dem skal have en fed løn og store biler , hvorfor skal det koste så mange penge at sælge et hus nå ja der er en del der skal tjene også , man kan blive ved .

Nu kender jeg en del der har shop ikke indefor hifi , hvis man kikker på ders fortjenste og kikker på ders timer og det de har sat i sikkerhed så tjener de alt for lidt .

mafiametoder hm de store er her

Teledanmark
postdanmark

alt indefor

forsirking
EL
varme
Benzin

ja der er mange der bruger disse metoder .

ja mafiametoder indefor NO de tjener sikkert mange mila på det , nu skal alle jo have dem for at leve , som vil skal med vand varme EL benzin mad forsirking

Kan man købe EL varme vand i eng eller på nettet så vil jeg gerne vide hvor , for jeg vil ikke støtte disse selskaber der giver ders ansatte over 60kr i timen det er alt for meget de kan godt gøre det for en 10kr det kan de i mange andre lande .

alle samme vend den om , det hele skal løbe rundt .

prøv at tænk på de lande i østen hvorfor skal de støttes så meget , det er nok de lande der tjener mest fortiden og de har de gjort i mange år nu .

så det bedste ville nok være at alle virksomheder bare lukket og flyttet til lande andre lande for de bliver taget ved røven , ders ansatte skal jo have over 50% mere i løn .

jeg betaler med glæde mere for noget der er lavet i EU end at smide mine penge i østen .

hvad laver disse herre
Zorglub
Toftdahl
wuffer
HansC.
peewee© han betaler ikke told han synder os alle

jensen jeg får 140kr i timer , det en nok 90kr for meget i forhold til det jeg laver synd for min ven som er min mester (jeg får det helt dårligt ) passer heller ikke helt nogle gange laves der aftaler så timenlønnen kommer langt over 1000kr ja den har vætet oppe på 2500kr i timen i over en uge skam dig jensen .

så tænk jer lidt om   

Det bedte dk kunne gøre at få momsen ned på ca 10% det vil give mange flere jobs mange enda .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Jensen.

Rolig - alle skal tjene penge, men som priserne har været på Nordost er det røveri lignende tilstande. Ikke fordi folk ikke skal tjene penge, problemet er i særdeleshed hos importøren, de har slet ikke respekteret det store $ fald.
Det har stort set alle andre her i samfundet / og ude i den store verden. Også her i Hi-Fi branchen ser vi mange US produkter falde væsentligt i pris. PASS og Martin Logan er da ude med meget nedsatte priser, og de er langt fra de eneste, den slags signalere hæderlighed og respekt for deres kunderne.

Som oplyst, er Nordost er et stort firma der laver kabler til bl.a. rumfart og NASA, så de tjener bestemt hvad de skal, du skal ikke have medlidenhed med dem - vores legetøj er kun bibeskæftigelse og leg for dem.

Og hvis vi kigger på Danmark og elektronik ting, så er de generelt billigere i Danmark eller samme pris som i udlandet - bare ikke så meget på HI-FI ting, uagtet disse også er elektronik fra de samme lande som meget andet elektronik, samt billigere i deres respektive hjemlande og store dele af verden.

Jensen, du skal ikke gå sulten i seng eller arbejde til underbetalte priser, afgjort ikke, men Hi-Fi branchen spænder buen for megt i nogle tilfælde. Jeg sagde ikke alle, der findes heldigvis også importører og forhandlere som kigger sig lidt omkring og foretrækekr volumen istedet for at sælge få ting til en skyhøj pris. Volumen giver så importøren ekstra rabat på indkøb, ganske almindelig praksis i alle brancher, ligesom transport og andre omkostninger holdes nede.

Og for mit vekommende, så betaler jeg hvad jeg skal af afgifter, så den bemærkning må du nok revidere. Vi kan jo ikke tale om snydepriser - vi / jeg taler om regulære køb i England og inden for EU, ikke noget hvor man håber tolden sidder og drikker kaffe eller ser TV, så tingene smutter igennem. Det er jo fedt nok når det sker - sparet er tjent.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Godt ord igen Jensen. Man må vil spare hvor man kan...... Alle har jo ret til at købe hvor de vil. At jeg var heldig ikke at skulle betale told er det bare fedt for mig og havde jeg skulle betale told så havdejeg da gjort det. Hvis de ikke vil have at vi forbruger kan købe i ulandet må de jo gøre noget ved det. MEN nu har vi jo fri konkurence og andre handles aftaler som gør det tiladt at handle i andre lande

NO SolaWing/

Min hjemmebio

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:
Godt ord igen Jensen. Man må vil spare hvor man kan...... Alle har jo ret til at købe hvor de vil. At jeg var heldig ikke at skulle betale told er det bare fedt for mig og havde jeg skulle betale told så havdejeg da gjort det. Hvis de ikke vil have at vi forbruger kan købe i ulandet må de jo gøre noget ved det. MEN nu har vi jo fri konkurence og andre handles aftaler som gør det tiladt at handle i andre lande

Ja der er fri konkurence , men derfor kan man godt tænke sig om .

hvis nu vi alle kun gik efter prisen og hvor man kunne sparre mest , så ville der ikke gå mange år før DK ville gå i bund .

Og mit indlæg er der intet ondt i , men skal bare tænke sig om .

Og hvad angår NO det kender jeg intet til .

Men jeg ved at indefor HIFI er det nu ikke så slemt , det er meget værre endefor andre områder .

Prøv at tænk hvor meget man kunne sparre på at købe tøj og legetøj på nettet .

jeg har 4 børn og i de 13 år jeg har købt det kunne jeg nok have sparret 200k jeg kunne også have fået passe mine børn sort så havde jeg sparret nok 300k .

Og det med told og du ikke betaler var nu kun for sjov , jeg har da selv fået cder fra us som der ikke er lagt noget på , men hvis det er rigtig skal man oplyse det til told/skat hvis man slipper igemmen .

Men jeg vil da ønske at dem der tænker sådan , de mister ders job og går på røven så kan de lære af det .

For ikke langtid siden så jeg i TV-avisen der var en kvinde der skulle have lavet noget i sit hjem og ved at hyre håndværker fra polen kunne hun sparre 50% , ja hvis hun havde job i et firma jeg ejet fik hun den besked gå 50% ned i løn ellers mister du dit job , en polak kunne vel også lave det hun laver .

Så er det vil i have det sådan , nej tro jeg ikke .

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ja jeg kan godt se hvad du mener Jensen, og jeg mener også godt at de kunne sætte moms ned, de kan jo gøre som i Tyskland, hvor der er forskellig moms på varene. Det synes jeg er en god ide, og jeg vil nu sige at jeg køber det meste at min produkter i DK. VI må jo stå sammen så samfundet kan opretsholdes. MEn det må producenterne også huske på, så hvia deres indkøbs priser bliver billiger, så bruge de også nedsætte deres produkter. Det er jo nemt at beholde den samme pris og tjene mere end før.

Det med at jeg ikke betalt told, kunne jeg godt se var i sjov

NO SolaWing/

Min hjemmebio

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Jensen.

Rolig - alle skal tjene penge, men som priserne har været på Nordost er det røveri lignende tilstande. Ikke fordi folk ikke skal tjene penge, problemet er i særdeleshed hos importøren, de har slet ikke respekteret det store $ fald. Det har stort set alle andre her i samfundet / og ude i den store verden. Også her i Hi-Fi branchen ser vi mange US produkter falde væsentligt i pris. PASS og Martin Logan er da ude med meget nedsatte priser, og de er langt fra de eneste, den slags signalere hæderlighed og respekt for deres kunderne.

Som oplyst, er Nordost er et stort firma der laver kabler til bl.a. rumfart og NASA, så de tjener bestemt hvad de skal, du skal ikke have medlidenhed med dem - vores legetøj er kun bibeskæftigelse og leg for dem.

Og hvis vi kigger på Danmark og elektronik ting, så er de generelt billigere i Danmark eller samme pris som i udlandet - bare ikke så meget på HI-FI ting, uagtet disse også er elektronik fra de samme lande som meget andet elektronik, samt billigere i deres respektive hjemlande og store dele af verden.

Jensen, du skal ikke gå sulten i seng eller arbejde til underbetalte priser, afgjort ikke, men Hi-Fi branchen spænder buen for megt i nogle tilfælde. Jeg sagde ikke alle, der findes heldigvis også importører og forhandlere som kigger sig lidt omkring og foretrækekr volumen istedet for at sælge få ting til en skyhøj pris. Volumen giver så importøren ekstra rabat på indkøb, ganske almindelig praksis i alle brancher, ligesom transport og andre omkostninger holdes nede.

Og for mit vekommende, så betaler jeg hvad jeg skal af afgifter, så den bemærkning må du nok revidere. Vi kan jo ikke tale om snydepriser - vi / jeg taler om regulære køb i England og inden for EU, ikke noget hvor man håber tolden sidder og drikker kaffe eller ser TV, så tingene smutter igennem. Det er jo fedt nok når det sker - sparet er tjent.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Martin Logan er de faldet i pris.(kun de modeller der udgik)

Pass er kun fordi de har fået ny impotør.

Det med at købe stort ind koster også penge , hvis de ikke har penge til skal de låne og det skal også betales tilbage .

Jeg kan sige for mig der har jeg sæt alle mine private penge i det , det er ikke bare sådan at tage dem ud igen , du har lager og en masse andre ting der skal betales .

Det er ikke helt så let som jeg selv trode det var

Men jeg klager ikke det kunne jeg aldrig finde på da jeg selv har valgt det .

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes