Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Taktile transducere tilslutning (Ohm) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt 3 (køber muligvis én mere) Taktile Transducere fra T-Hansen, som skal placeres under sofaen ( http://www.thansen.dk/product.asp?c=405180349&n=12002664 98&pn=1220727681).

Til formålet har jeg dedikeret min gamle stereo Onkyo Integra 18 kg monsterforstæ¡rker.  Mit spørgsmål er så hvorledes det er bedst at tilslutte dem? Jeg ønsker selvfølgelig at få mest mulig effekt ud af enhederne og også at skåne forstærkeren mest muligt. Nu tænker jeg specielt på modstanden jeg opnår ved forskellige tilslutningsmuligheder.

Omend der med eller på enhederne ikke er angivet ohm formoder jeg den ligger på 4, da der på denne tyske side -  http://www.fl-electronic.de/ihr_heimkino/bodyshaker.html - er en tilsvarende enhed der er på 4 ohm.

1. Skal jeg forbinde dem i serie - således at kun én højttalerudgang benyttes og jeg forbinder forstærker + med TT1 +,  TT1 - til TT2 +, TT2 - til TT3 +, TT3 - til forstærker - ?
  2. Skal jeg forbinde dem parrallelt - således at all TT'erne sættes til samme højttalerudgang på forstærkeren?
  3. Skal jeg sætte hver TT'er til hver sin højttalerudgang på forstærkeren (der har 4 udgange)?

På forhånd tak  

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes