Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kommer dette prisfald mon til lille danmark?
"...med brandudsalg i USA på mange nye titler..." (fra jp idag)
vi køber jo i forvejen nye cder til ca 90kr. gennem cd-wow og alle de andre.
- Witzel
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
- Witzel
|
|
|
Jaja men 30% sparet af det man giver på cd-wow er da også penge 63kr for en ny skive det er da GULD
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak kan man da kun sige.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har da tidligere sænket prisen... Her var det staten der fjernede noget afgift. Det virkede i ca. 1-2 mdr. inden pladeselskaberne så muligheden for at tjene noget ekstra ved at sælge albums til normal pris igen, og tjene differencen oven i hatten...
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah. jeg er mest at finde ved brugthylderne i pladebutikkerne og på kræmmermarkeder, næstsidst har jeg fundet en herlig CD med Concrete Cow. Den har jeg kun ledt efter i seks år, vistnok mest fordi den udgik ret hurtigt hos pladeselselskabet..
Jeg mener at et af hovedproblemerne i pladebranchen er at selskaberne ikke aner hvad der eftersøges ude i butikkerne, man mener nok kun at skulle dække de behov som man selv har fremreklameret.
Eksempelvis har jeg nu ventet i langt mere end et halvt år på Jack Bruce,Cities of the Heart. Min pladehandler kan tilsyneladende ikke få at vide hvorfor der ventes, om pladen er udgået, om der ventes på et genoptryk, om pladen skal skaffes fra den mørke side af månen, eller?
Mvh. Jens/Modifix, -der klarer sig med en hjemmebrænding af musikbibliotekets eksemplar så længe.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 04 September 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
witzel skrev:
- Witzel
|
|
|
Jaja men 30% sparet af det man giver på cd-wow er da også penge 63kr for en ny skive det er da GULD
|
|
|
Se, den vinkel havde jeg lige overset ... god pointe!
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Du må undskylde at jeg ikke finder bedetæppet frem.
I de gode gamle dage(for 25 år siden) der kostede en LP ca. 100 kroner, så fik vi alle lov til at se lyset i det nye medium: CD, og fordi det var nyt og moderne så blev vi nød til at slippe 150 kroner for en lille sølvskive. Nu er der snart gået 20 år og vi betaler stadig 150 kroner for sølvskiven, selv om det kun koster 2 kroner at fremstille den. Når jeg så ringer rundt til pladebutikkerne og producenterne for få at vide hvad pengene går til, så klapper de alle sammen i som en østers. Hvis jeg havde spurgt om hvem der har skudt President Kennedy, hvor Jimmy Hoffa er blevet af eller om dobbelt mordet på PeterBangsvej, så havde jeg sikkert fået svar med det samme, MEN få svar på hvor mange penge de skovler ind i deres pengetank, nej det er en velbevaret stats hemmelighed.
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo også vende den om og sige at prisen på cd'er faktisk ikke, i modsætning til alt i dagens danmark, er steget gennem hele cd æraen..! Det er da en god ting. Var det ikke noget med at Jacob Haugaard fik cd'erne ned til 120 for en kort periode..?
|
Til top |
|
|
Brian73 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.. Modifix prøv at tjekke rillen.dk de har den, prisen er 199 kr.
Mvh Brian..
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 08 September 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Brian!
Jeg skal være der som et forsinket lyn, altså efter en kort korrespondance med min sædvanlige pladepusher (Rockuglen).
Mvh.Jens/modifix, -der har fået et mere tåleligt forhold til sin CD-spille med et Duelund-netfilter.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Hej Jonas
I de gode gamle dage(for 25 år siden) der kostede en LP ca. 100 kroner, så fik vi alle lov til at se lyset i det nye medium: CD, og fordi det var nyt og moderne så blev vi nød til at slippe 150 kroner for en lille sølvskive. Nu er der snart gået 20 år og vi betaler stadig 150 kroner for sølvskiven, selv om det kun koster 2 kroner at fremstille den. Når jeg så ringer rundt til pladebutikkerne og producenterne for få at vide hvad pengene går til, så klapper de alle sammen i som en østers. Hvis jeg havde spurgt om hvem der har skudt President Kennedy, hvor Jimmy Hoffa er blevet af eller om dobbelt mordet på PeterBangsvej, så havde jeg sikkert fået svar med det samme, MEN få svar på hvor mange penge de skovler ind i deres pengetank, nej det er en velbevaret stats hemmelighed.
|
|
|
Hmm jeg håber sku da at kunsteren får hovedparten af pengene ellers bliver jeg sku slemt skuffet. 
|
Til top |
|
|
Schnumpfel Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas: Så vidt jeg har kunne læse i diverse artikler vedrørende cd-priser og piratkopiering, så får kunsteren ikke særlig meget ud af selve salget. Det er vist ikke der de tjener hovedparten af deres penge. Men det gør pladeselskaberne til gengæld 
Man skulle jo mene det ville være bedre at sætte en lavere pris og så få solgt flere enheder end en høj pris som vi har nu og dårligt salg. Intet under at folk tænker en ekstra gang inden de køber en cd, for der bliver virkelig udgivet meget dårlig kvalitet for tiden (de sidste 5-10 år).. __________________ Don't fight it, embrace it!
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunsteren tjerner stort set ingenting ved salget af deres cd'ere. Jeg synes at have hørt engang at deres fortjeneste normalt ligger omkring 8-10% af cd'ens pris. Resten går til alt muligt andet, deriblandt pladeselskabet. Der hvor kunsterne skal tjene deres penge er på deres koncerter.
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Kunsteren tjerner stort set ingenting ved salget af deres cd'ere. Jeg synes at have hørt engang at deres fortjeneste normalt ligger omkring 8-10% af cd'ens pris. Resten går til alt muligt andet, deriblandt pladeselskabet. Der hvor kunsterne skal tjene deres penge er på deres koncerter. |
|
|
En kunstner tjener mellem 5-25 kr pr solgt cdér,De største navne tjener selvfølgelig mest.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt - og jeg tror på det når jeg ser de reducerede priser i butikkerne. Ikke et sekund før!
MVH Peter
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Hej Jonas
|
|
|
I guder altså...2 kr....ja men det er selve skiven, der er ligesom en hel del andre udgifter forbundet med udgivelse af en plade, det håber jeg virkelig du er klar over, jeg formoder nemlig at du selv får løn for det arbejde du nu udføre for din evt.arbejdskiver. plus skatter og andre afgifter, reklamer etc, det koster mange mange tusinder af kroner. Alene pladestrudiet koster rask væk 4000 kroner i timen i leje og det tager typsik 3 måndeder eller mere at indspille en cd. en En butik giver ca.90 kr i indkøb for EEN cd.
Så alt i alt syntes jeg prisen på 150 kr.er helt fair. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne igår i Jyllands Posten læse at man IKKE vil nedsætte priserne...! Det var direktøren for EMI der udtalte at det var for uambitiøst og let "bare" at sænke prisen med henblik på mersalg.
Han mente, at det der skulle til for at sælge cd'er i Danmark var mere ekstra materiale som bonus cd'er og dvd'er med ekstranumre og musikvideo'er, og henvisninger til internettet hvor man - hvis man havde købt cd'en - kunne lytte til andet bonus-materiale i forbindelse med kunsteren.
Hvilken planet kommer han fra...? Eller er det bare mig der hader bonus cd'er og dvd'er. Jeg ønsker bare én cd, med det musik som de enkelte kunstere nu havde tænkt sig at formidle. Så kan han spare sig med alt det andet l**t!!
Konklusion: Giv mig bare billigere cd'er, og spar besværet med alt det andet bras!
|
Til top |
|
|

BIIR
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Man kunne igår i Jyllands Posten læse at man IKKE vil nedsætte priserne...! Det var direktøren for EMI der udtalte at det var for uambitiøst og let "bare" at sænke prisen med henblik på mersalg.
Han mente, at det der skulle til for at sælge cd'er i Danmark var mere ekstra materiale som bonus cd'er og dvd'er med ekstranumre og musikvideo'er, og henvisninger til internettet hvor man - hvis man havde købt cd'en - kunne lytte til andet bonus-materiale i forbindelse med kunsteren.
Hvilken planet kommer han fra...? Eller er det bare mig der hader bonus cd'er og dvd'er. Jeg ønsker bare én cd, med det musik som de enkelte kunstere nu havde tænkt sig at formidle. Så kan han spare sig med alt det andet l**t!!
Konklusion: Giv mig bare billigere cd'er, og spar besværet med alt det andet bras!
|
|
|
Enig. F.eks. den DVD skive med Kim larsen er sku så ringe at jeg burde knække den. Billed kvaliteten i forhold til andre film jeg har er MEGET ringe og udetajleret, lyden er ringere end CD-skiven men måske dette skyldes den ringe lyd i min dvdafspiller i forhold til CDspillen 
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Jonas...jeg oplever eksakt det samme. Det er CD´en der er pengene værd i den kompo...  ...
|
Til top |
|
|