Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Universal sænker CD-priser med 30 pct. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Weee dette er noget jeg kan lide på www.jp.dk kan det læses at nye cdskiver kommer til at koste mellem 70-90 kr   

Dette kan HIFI branchen godt lære noget af -30% på alt grej

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

kommer dette prisfald mon til lille danmark?

"...med brandudsalg i USA på mange nye titler..." (fra jp idag)

vi køber jo i forvejen nye cder til ca 90kr. gennem cd-wow og alle de andre.

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:

- Witzel

Jaja men 30% sparet af det man giver på cd-wow er da også penge  63kr for en ny skive det er da GULD

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Ja tak kan man da kun sige.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2003 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Man har da tidligere sænket prisen... Her var det staten der fjernede noget afgift. Det virkede i ca. 1-2 mdr. inden pladeselskaberne så muligheden for at tjene noget ekstra ved at sælge albums til normal pris igen, og tjene differencen oven i hatten...
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 04 September 2003 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Tjah. jeg er mest at finde ved brugthylderne i pladebutikkerne og på kræmmermarkeder, næstsidst har jeg fundet en herlig CD med Concrete Cow. Den har jeg kun ledt efter i seks år, vistnok mest fordi den udgik ret hurtigt hos pladeselselskabet..

Jeg mener at et af hovedproblemerne i pladebranchen er at selskaberne ikke aner hvad der eftersøges ude i butikkerne, man mener nok kun at skulle dække de behov som man selv har fremreklameret.

Eksempelvis har jeg nu ventet i langt mere end et halvt år på Jack Bruce,Cities of the Heart. Min pladehandler kan tilsyneladende ikke få at vide hvorfor der ventes, om pladen er udgået, om der ventes på et genoptryk, om pladen skal skaffes fra den mørke side af månen, eller?

Mvh. Jens/Modifix, -der klarer sig med en hjemmebrænding af musikbibliotekets eksemplar så længe..

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 September 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
witzel skrev:

- Witzel

Jaja men 30% sparet af det man giver på cd-wow er da også penge  63kr for en ny skive det er da GULD

Se, den vinkel havde jeg lige overset ... god pointe!

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Du må undskylde at jeg ikke finder bedetæppet frem.

I de gode gamle dage(for 25 år siden) der kostede en LP ca. 100 kroner, så fik vi alle lov til at se lyset i det nye medium: CD, og fordi det var nyt og moderne så blev vi nød til at slippe 150 kroner for en lille sølvskive. Nu er der snart gået 20 år og vi betaler stadig 150 kroner for sølvskiven, selv om det kun koster 2 kroner at fremstille den. Når jeg så ringer rundt til pladebutikkerne og producenterne for få at vide hvad pengene går til, så klapper de alle sammen i som en østers. Hvis jeg havde spurgt om hvem der har skudt President Kennedy, hvor Jimmy Hoffa er blevet af eller om dobbelt mordet på PeterBangsvej, så havde jeg sikkert fået svar med det samme, MEN få svar på hvor mange penge de skovler ind i deres pengetank, nej det er en velbevaret stats hemmelighed.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også vende den om og sige at prisen på cd'er faktisk ikke, i modsætning til alt i dagens danmark, er steget gennem hele cd æraen..! Det er da en god ting. Var det ikke noget med at Jacob Haugaard fik cd'erne ned til 120 for en kort periode..?
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Brian73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 08 September 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hey.. Modifix prøv at tjekke rillen.dk de har den, prisen er 199 kr.

Mvh Brian..

Til top Vis Brian73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian73 Besøg Brian73's Websted

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 September 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Tak Brian!

Jeg skal være der som et forsinket lyn, altså efter en kort korrespondance med min sædvanlige pladepusher (Rockuglen).

Mvh.Jens/modifix, -der har fået et mere tåleligt forhold til sin CD-spille med et Duelund-netfilter..

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 September 2003 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej Jonas

I de gode gamle dage(for 25 år siden) der kostede en LP ca. 100 kroner, så fik vi alle lov til at se lyset i det nye medium: CD, og fordi det var nyt og moderne så blev vi nød til at slippe 150 kroner for en lille sølvskive. Nu er der snart gået 20 år og vi betaler stadig 150 kroner for sølvskiven, selv om det kun koster 2 kroner at fremstille den. Når jeg så ringer rundt til pladebutikkerne og producenterne for få at vide hvad pengene går til, så klapper de alle sammen i som en østers. Hvis jeg havde spurgt om hvem der har skudt President Kennedy, hvor Jimmy Hoffa er blevet af eller om dobbelt mordet på PeterBangsvej, så havde jeg sikkert fået svar med det samme, MEN få svar på hvor mange penge de skovler ind i deres pengetank, nej det er en velbevaret stats hemmelighed.

Hmm jeg håber sku da at kunsteren får hovedparten af pengene ellers bliver jeg sku slemt skuffet.

Schnumpfel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2003 kl. 06:01 | IP-adresse registreret  

Jonas: Så vidt jeg har kunne læse i diverse artikler vedrørende cd-priser og piratkopiering, så får kunsteren ikke særlig meget ud af selve salget. Det er vist ikke der de tjener hovedparten af deres penge. Men det gør pladeselskaberne til gengæld

Man skulle jo mene det ville være bedre at sætte en lavere pris og så få solgt flere enheder end en høj pris som vi har nu og dårligt salg. Intet under at folk tænker en ekstra gang inden de køber en cd, for der bliver virkelig udgivet meget dårlig kvalitet for tiden (de sidste 5-10 år)..

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Kunsteren tjerner stort set ingenting ved salget af deres cd'ere. Jeg synes at have hørt engang at deres fortjeneste normalt ligger omkring 8-10% af cd'ens pris. Resten går til alt muligt andet, deriblandt pladeselskabet. Der hvor kunsterne skal tjene deres penge er på deres koncerter.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Kunsteren tjerner stort set ingenting ved salget af deres cd'ere. Jeg synes at have hørt engang at deres fortjeneste normalt ligger omkring 8-10% af cd'ens pris. Resten går til alt muligt andet, deriblandt pladeselskabet. Der hvor kunsterne skal tjene deres penge er på deres koncerter.

En kunstner tjener mellem 5-25 kr pr solgt cdér,De største navne tjener selvfølgelig mest.

p_porskjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt - og jeg tror på det når jeg ser de reducerede priser i butikkerne. Ikke et sekund før!

MVH Peter

Til top Vis p_porskjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p_porskjær

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Hej Jonas

I guder altså...2 kr....ja men det er selve skiven, der er ligesom en hel del andre udgifter forbundet med udgivelse af en plade, det håber jeg virkelig du er klar over, jeg formoder nemlig at du selv får løn for det arbejde du nu udføre for din evt.arbejdskiver. plus skatter og andre afgifter, reklamer etc, det koster mange mange tusinder af kroner. Alene pladestrudiet koster rask væk 4000 kroner i timen i leje og det tager typsik 3 måndeder eller mere at indspille en cd. en  En butik giver ca.90 kr i indkøb for EEN cd.

Så alt i alt syntes jeg prisen på 150 kr.er helt fair.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2003 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Man kunne igår i Jyllands Posten læse at man IKKE vil nedsætte priserne...! Det var direktøren for EMI der udtalte at det var for uambitiøst og let "bare" at sænke prisen med henblik på mersalg.

Han mente, at det der skulle til for at sælge cd'er i Danmark var mere ekstra materiale som bonus cd'er og dvd'er med ekstranumre og musikvideo'er, og henvisninger til internettet hvor man - hvis man havde købt cd'en - kunne lytte til andet bonus-materiale i forbindelse med kunsteren.

Hvilken planet kommer han fra...? Eller er det bare mig der hader bonus cd'er og dvd'er. Jeg ønsker bare én cd, med det musik som de enkelte kunstere nu havde tænkt sig at formidle. Så kan han spare sig med alt det andet l**t!!

Konklusion: Giv mig bare billigere cd'er, og spar besværet med alt det andet bras!

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 09 September 2003 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Man kunne igår i Jyllands Posten læse at man IKKE vil nedsætte priserne...! Det var direktøren for EMI der udtalte at det var for uambitiøst og let "bare" at sænke prisen med henblik på mersalg.

Han mente, at det der skulle til for at sælge cd'er i Danmark var mere ekstra materiale som bonus cd'er og dvd'er med ekstranumre og musikvideo'er, og henvisninger til internettet hvor man - hvis man havde købt cd'en - kunne lytte til andet bonus-materiale i forbindelse med kunsteren.

Hvilken planet kommer han fra...? Eller er det bare mig der hader bonus cd'er og dvd'er. Jeg ønsker bare én cd, med det musik som de enkelte kunstere nu havde tænkt sig at formidle. Så kan han spare sig med alt det andet l**t!!

Konklusion: Giv mig bare billigere cd'er, og spar besværet med alt det andet bras!

Enig. F.eks. den DVD skive med Kim larsen er sku så ringe at jeg burde knække den. Billed kvaliteten i forhold til andre film jeg har er MEGET ringe og udetajleret, lyden er ringere end CD-skiven men måske dette skyldes den ringe lyd i min dvdafspiller i forhold til CDspillen

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Nej Jonas...jeg oplever eksakt det samme. Det er CD´en der er pengene værd i den kompo......
Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes