Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En potentiel mester? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Hey

Efter en pragtfuld lørdag morgen med skøn musik, listede jeg ind til min kærestes instrumenter (klaver og guitar). Endnu engang fik jeg den opfattelse, at der i hvert fald var en 11-12 hits gemt i mit brogede sind. Lad os bare sige, at de bliver der. Mine fingre er tilsyneladende ikke i kontakt med min hjerne når de er i nærheden af et instrument, og alverdens gode intentionen resulterer i en sand kakofoni.

Resultativt har jeg kastet mig over et instrument som jeg mestrer par excellence; Triangel! Jeg er ganske enkelt den ukronede triangelkonge og ingen, siger og skriver ingen, overgår min kunnen! Der findes ikke noget levende væsen, der kan føre to stykker metal sammen og frembringe lyden "tingggg" med samme overbesvisning som mig.

Næste gang min tilstedeværelse drukner i min kærestes musikalske kreativitet, skal jeg ikke længere sænke blikket, når de spørger til mine evner. Jeg vil stråle og tale med en entusiasme og iver der får Møllehave til at fremstå som lallende analfabet. Jeg vil lære verden, at dette instrument er ligeså svært at mestre som sækkepibe, og når nogle forsøger sig, vil jeg slå op i høj latter og hævde at den frembragte lyd er "sød".  

Jeg vil udgive plader hvor jeg pryder coveret iført lettere krøllet jakkesæt fra Mr. Jardex, bære hvide handsker for at understrege seriøsiteten mens jeg stirrer på instrumentet som var det en sandhed udsprunget af guds nåde. Jeg vil fortolke middelaldermusik som ingen kender, og insistere på at blive interviewet i frøperspektiv. Jeg vil hævde, at pyramiderne blev opført i dyb respekt for trianglen, og datidens folk brugte den når de kommunikerede med hvaler, skønt den dengang var lavet af træ og i højere grad sagde "tjok" fremfor "tinggg".

Måske er verden endnu ikke klar til min kunst...?

Claus L

Til top Vis Claus L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus L

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Trianglen rykker for vildt...har du prøvet toneklodser og klokkespil?
Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

kaizerSoze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

respekt

spiller du www.hattrick.org ? ellers er det bare at komme igang...
Til top Vis kaizerSoze's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizerSoze

kampko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

ja stof til eftertanke

Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Ja med percussion og et godt udseende kan man nå langt! Spørg bare Sheila E.
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hvornår kan vi forvente du giver koncert?
Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Disel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig allerede til den første Cd

Disel

Disel
Til top Vis Disel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Disel

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.

Godt indlæg, jeg kan se at du nu ikke længere ligger under for nogen.

Indtag verden !

Snaphead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Tilykke.

Har selv sort bælte i rytmegris.

ta den.

Til top Vis Snaphead's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snaphead

Kleinsmeden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Bare du holder dig fra klaves-pindene! Dem er der ingen som mestrer som mig

Min "Bio"
Til top Vis Kleinsmeden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kleinsmeden

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Har en lille sjov anekdote fra min gymnasietid omrkring en triangel!

Jeg gik på Sankt Annæ gymnasium i Valby, hvor der er meget musik og et bredt musikliv. Alle kan stortset spille og synge (mig selv inkl., mit stemmebånd er dog blevet en smule rustent siden da )

Der var så en dag et fransk symfoniorkester på besøg, det var noget udvekslings-halløj. De skulle spille for hele gymnasiet til en fællessamling.

I dette orkester var der så en pige med rottehaler der spillede triangel. Hun var virkelig fokuseret på sit hverv og var meget koncentreret under seancen og fuldte sine noder utrolig intenst!

Da orkesteret havde spillet i godt og vel 15. min (det var et par satser af en symfoni) havde den stakkelse triangel spiller endnu ikke udført et eneste slag på sin triangel!

Sidste sats var ved at være færdige og alle strygere klinger ud i en meget stor bred akkord og det er så her, at den fantastiske triangel bokser, rejser sig op og slår 3 gange på sin skindende triangel!

Jeg var fuldstændig færdig over denne finale, det var virkelig komisk!

Fantastisk at man kan få lov til at rejse knap 1500 km for at slå 3 slag på en triangel og holde fri fra skole i en uge!

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Claus L skrev:

Hey

Efter en pragtfuld lørdag morgen med skøn musik, listede jeg ind til min kærestes instrumenter (klaver og guitar). Endnu engang fik jeg den opfattelse, at der i hvert fald var en 11-12 hits gemt i mit brogede sind. Lad os bare sige, at de bliver der. Mine fingre er tilsyneladende ikke i kontakt med min hjerne når de er i nærheden af et instrument, og alverdens gode intentionen resulterer i en sand kakofoni.

Resultativt har jeg kastet mig over et instrument som jeg mestrer par excellence; Triangel! Jeg er ganske enkelt den ukronede triangelkonge og ingen, siger og skriver ingen, overgår min kunnen! Der findes ikke noget levende væsen, der kan føre to stykker metal sammen og frembringe lyden "tingggg" med samme overbesvisning som mig.

Næste gang min tilstedeværelse drukner i min kærestes musikalske kreativitet, skal jeg ikke længere sænke blikket, når de spørger til mine evner. Jeg vil stråle og tale med en entusiasme og iver der får Møllehave til at fremstå som lallende analfabet. Jeg vil lære verden, at dette instrument er ligeså svært at mestre som sækkepibe, og når nogle forsøger sig, vil jeg slå op i høj latter og hævde at den frembragte lyd er "sød".  

Jeg vil udgive plader hvor jeg pryder coveret iført lettere krøllet jakkesæt fra Mr. Jardex, bære hvide handsker for at understrege seriøsiteten mens jeg stirrer på instrumentet som var det en sandhed udsprunget af guds nåde. Jeg vil fortolke middelaldermusik som ingen kender, og insistere på at blive interviewet i frøperspektiv. Jeg vil hævde, at pyramiderne blev opført i dyb respekt for trianglen, og datidens folk brugte den når de kommunikerede med hvaler, skønt den dengang var lavet af træ og i højere grad sagde "tjok" fremfor "tinggg".

Claus L

Til gengæld lader det til, at du kan sætte ord sammen som salig Dan Turéll.....måske du skulle sigte i den retning. Man skal jo gå med sine talenter og ikke imod dem.

Held og lykke.

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 April 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Claus L skrev:

Hey

Claus L

Til gengæld lader det til, at du kan sætte ord sammen som salig Dan Turéll.....måske du skulle sigte i den retning. Man skal jo gå med sine talenter og ikke imod dem.

Held og lykke.

Jeg skulle have været triangelkonge...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes