Forfatter |
|
Claus L Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Efter en pragtfuld lørdag morgen med skøn musik, listede jeg ind til min kærestes instrumenter (klaver og guitar). Endnu engang fik jeg den opfattelse, at der i hvert fald var en 11-12 hits gemt i mit brogede sind. Lad os bare sige, at de bliver der. Mine fingre er tilsyneladende ikke i kontakt med min hjerne når de er i nærheden af et instrument, og alverdens gode intentionen resulterer i en sand kakofoni.
Resultativt har jeg kastet mig over et instrument som jeg mestrer par excellence; Triangel! Jeg er ganske enkelt den ukronede triangelkonge og ingen, siger og skriver ingen, overgår min kunnen! Der findes ikke noget levende væsen, der kan føre to stykker metal sammen og frembringe lyden "tingggg" med samme overbesvisning som mig.
Næste gang min tilstedeværelse drukner i min kærestes musikalske kreativitet, skal jeg ikke længere sænke blikket, når de spørger til mine evner. Jeg vil stråle og tale med en entusiasme og iver der får Møllehave til at fremstå som lallende analfabet. Jeg vil lære verden, at dette instrument er ligeså svært at mestre som sækkepibe, og når nogle forsøger sig, vil jeg slå op i høj latter og hævde at den frembragte lyd er "sød".
Jeg vil udgive plader hvor jeg pryder coveret iført lettere krøllet jakkesæt fra Mr. Jardex, bære hvide handsker for at understrege seriøsiteten mens jeg stirrer på instrumentet som var det en sandhed udsprunget af guds nåde. Jeg vil fortolke middelaldermusik som ingen kender, og insistere på at blive interviewet i frøperspektiv. Jeg vil hævde, at pyramiderne blev opført i dyb respekt for trianglen, og datidens folk brugte den når de kommunikerede med hvaler, skønt den dengang var lavet af træ og i højere grad sagde "tjok" fremfor "tinggg".
Måske er verden endnu ikke klar til min kunst...?
Claus L
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Held og lykke med det! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Trianglen rykker for vildt...har du prøvet toneklodser og klokkespil?
|
Til top |
|
|
kaizerSoze Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
respekt  __________________ //kaizer
spiller du www.hattrick.org ? ellers er det bare at komme igang...
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja stof til eftertanke
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med percussion og et godt udseende kan man nå langt! Spørg bare Sheila E.
|
Til top |
|
|
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvornår kan vi forvente du giver koncert?
|
Til top |
|
|
Disel Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig allerede til den første Cd 
Disel __________________ Venlig hilsen
Disel
|
Til top |
|
|
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus.
Godt indlæg, jeg kan se at du nu ikke længere ligger under for nogen.
Indtag verden !
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
Til top |
|
|
Snaphead Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke.
Har selv sort bælte i rytmegris.
ta den.
|
Til top |
|
|
Kleinsmeden Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare du holder dig fra klaves-pindene! Dem er der ingen som mestrer som mig  __________________ Mine DVD'er
Min "Bio"
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en lille sjov anekdote fra min gymnasietid omrkring en triangel!
Jeg gik på Sankt Annæ gymnasium i Valby, hvor der er meget musik og et bredt musikliv. Alle kan stortset spille og synge (mig selv inkl., mit stemmebånd er dog blevet en smule rustent siden da )
Der var så en dag et fransk symfoniorkester på besøg, det var noget udvekslings-halløj. De skulle spille for hele gymnasiet til en fællessamling.
I dette orkester var der så en pige med rottehaler der spillede triangel. Hun var virkelig fokuseret på sit hverv og var meget koncentreret under seancen og fuldte sine noder utrolig intenst!
Da orkesteret havde spillet i godt og vel 15. min (det var et par satser af en symfoni) havde den stakkelse triangel spiller endnu ikke udført et eneste slag på sin triangel!
Sidste sats var ved at være færdige og alle strygere klinger ud i en meget stor bred akkord og det er så her, at den fantastiske triangel bokser, rejser sig op og slår 3 gange på sin skindende triangel!
Jeg var fuldstændig færdig over denne finale, det var virkelig komisk!
Fantastisk at man kan få lov til at rejse knap 1500 km for at slå 3 slag på en triangel og holde fri fra skole i en uge! 
- BR
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus L skrev:
Hey
Efter en pragtfuld lørdag morgen med skøn musik, listede jeg ind til min kærestes instrumenter (klaver og guitar). Endnu engang fik jeg den opfattelse, at der i hvert fald var en 11-12 hits gemt i mit brogede sind. Lad os bare sige, at de bliver der. Mine fingre er tilsyneladende ikke i kontakt med min hjerne når de er i nærheden af et instrument, og alverdens gode intentionen resulterer i en sand kakofoni.
Resultativt har jeg kastet mig over et instrument som jeg mestrer par excellence; Triangel! Jeg er ganske enkelt den ukronede triangelkonge og ingen, siger og skriver ingen, overgår min kunnen! Der findes ikke noget levende væsen, der kan føre to stykker metal sammen og frembringe lyden "tingggg" med samme overbesvisning som mig.
Næste gang min tilstedeværelse drukner i min kærestes musikalske kreativitet, skal jeg ikke længere sænke blikket, når de spørger til mine evner. Jeg vil stråle og tale med en entusiasme og iver der får Møllehave til at fremstå som lallende analfabet. Jeg vil lære verden, at dette instrument er ligeså svært at mestre som sækkepibe, og når nogle forsøger sig, vil jeg slå op i høj latter og hævde at den frembragte lyd er "sød".
Jeg vil udgive plader hvor jeg pryder coveret iført lettere krøllet jakkesæt fra Mr. Jardex, bære hvide handsker for at understrege seriøsiteten mens jeg stirrer på instrumentet som var det en sandhed udsprunget af guds nåde. Jeg vil fortolke middelaldermusik som ingen kender, og insistere på at blive interviewet i frøperspektiv. Jeg vil hævde, at pyramiderne blev opført i dyb respekt for trianglen, og datidens folk brugte den når de kommunikerede med hvaler, skønt den dengang var lavet af træ og i højere grad sagde "tjok" fremfor "tinggg".
Claus L
|
|
|
Til gengæld lader det til, at du kan sætte ord sammen som salig Dan Turéll.....måske du skulle sigte i den retning. Man skal jo gå med sine talenter og ikke imod dem.
Held og lykke. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 02 April 2005 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Claus L skrev:
Hey
Claus L
|
|
|
Til gengæld lader det til, at du kan sætte ord sammen som salig Dan Turéll.....måske du skulle sigte i den retning. Man skal jo gå med sine talenter og ikke imod dem.
Held og lykke.
|
|
|
Jeg skulle have været triangelkonge...  __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|