Forfatter |
|
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
LAS VEGAS, NV – March 14, 2005
Crown International announced at ShoWest today that their CTs Series two-channel amplifier models are now THX Approved. We are also proud that the CTs 2000 and CTs 3000 models are the first THX Approved professional amplifiers employing a PWM switchmode output design. This very significant accomplishment confirms that our patented Class-I design not only is extremely efficient, but also satisfies very demanding standards for audio quality.” THX tests equipment and grants the THX Approved mark to ensure that the very best products are specified in the design of THX Certified Cinemas.
Nu når jeg tænker over det..er der overhovedet nogen andre PWM amps der er thx godkendte..kan ikke umiddelbart komme på nogen ? __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nope, B&O's ice power har opnået et "THX ULTRA2", men hvis man gider at nærlæse kriterierne til dette vil man vide at det ikke er det papir værd det er skrevet på, og egentlig ikke stiller krav som 99% af alle pwm konstruktioner ikke vil være i stand til at overholde.
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål ?
1. Køber I den fordi den er THX godkendt ?
2. Hvis ja til 1: Sover I så bedre om natten ?
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver Creative ikke bare THX logoerne væk til dem som er villige betale for dem... Såvidt jeg har hørt, så kan min mobil tlf. spille mere realistisk end mange af de computerhøjtalere, som bryster sig med logoet...
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke nogle af de PWM baserede surroundforstærkere er THX godkendte?
THX mærkatet stiller vel blot krav til et givent lydtryk i et 50 kvm rum så vidt jeg husker. Jeg vil tro alle rimeligt seriøse forstærkere ville kunne opnå THX godkendelse, hvis de vel at mærke gider betale for skidtet.
Jeg lever lykkeligt foruden.
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er stor forskel på industrial Thx og så de mange forskellige consumer thx grader..or so im told  __________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til hjemmebrug er der såvidt jeg lige er klar over ihvertfald 4 forskellige "grader" af THX:
THX til PC (f.eks. Creatives højttalere)
THX select ("midprice" produkter beregnet til rum under 2000 cuft)
THX Ultra ("tungere" produkter beregnet til rum over 2000 cuft)
THX Ultra2 ("addon" til THX Ultra specifikationerne, specifikt til multi-channel musik)
Det giver derfor f.eks. ikke nogen mening at sammenligne Creatives THX højttalere med et sæt THX Ultra eller THX Ultra2 godkendte højttalere - de er udviklet til forskellige formål.
Når det er sagt giver jeg Kjeldsen ret langt hen ad vejen - at en højttaler (eller forstærker) ikke bærer THX logoet (uanset type) er bestemt ikke automatisk ensbetydende med at den er ringere end én der gør.
På samme måde findes der adskillige biografsale rundt omkring i Danmark der er bygget efter THX´ specifikationer, men som ikke bærer "stemplet", simpelthen fordi man ikke har villet betale den extra udgift til godkendelsen.
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop på højttalere vil jeg mene THX godkendelse giver mening. Der stilles her krav til spredning og lydniveau. Dvs. man her kan glemme alt om fup watt mv. Har man THX godkendelsen, opfylder det nogle basale krav til en hjemmebif, og det kan man vel kun bakke op om.
Når jeg ikke mener det har betydning for effektforstærkere, er det fordi de blot skal kunne spille højt nok.
|
Til top |
|
|
Hasselhof Branchemedlem

|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ledt lidt efter Industrial THX og thx Ultra kriterierne..men kan ikke finde dem. Nogen der ved hvor de kan ses ?
__________________ Thomas Mygind
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, THX standarden er nok middst lige så uundværlig son DIN normen der mulliggjorde HIFI!
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|