Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: og turen går til... Version 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

... Odense!

Så kom dagen hvor jeg så mig nødsaget til at rydde op.. jeg er ikke for vild med det, men når der kommer 5 hifinørder på besøg, forsøger man jo at få det til at se bare lidt pænt ud.

Kampko, Acer, Syska, Kim Olsen, BjarkeNR og undertegnede, på 20m2 let trængt når man har 2 sæt ht, 5-6 forstærkere, 3 sæt kabler, 4 cdafspillere + det løse samlet.

Vi startede ud med Audia Flight one, JJAZ IP210KW, SA3070, Marantz SA8400.

Audia'en er nok en af de bedste 'forforstærkere' jeg har prøvet hjemme. Det er ganske vidst et sparsomt udvalg, men absolut en jeg ville investere i hvis jeg skulle bruge en pre. Både til ICE og Crown'en.
Som integreret er jeg ikke helt vild med den, måske var mine forventninger skruet lidt for højt i vejret efter al den positive omtale den har fået. eller der har været andre ting der har spillet ind, det skal jeg lade være usagt. men jeg var ikke helt tilfreds.

Rummet er fyldt godt op med dæmpepuder, 14stk for at være præcis. Jeg bor i betonbyggeri, væggene er beton, loftet er beton, og sørme om gulvet ikke er parketgulv, med beton under.. jubii!? .. Men med alle puderne, og 6 velvoksne herrer i rummet blev det hæderligt, tja egentlig ret godt.

Der blev også spillet på H/K 3470 (som pre), Crown Studio Reference II, Crown Powertech 2.1, NAD C542, Denon S10, Vienna Acoustics Beethoven Classic (der ikke er så ringe som nogle snakker om), TMC signal + højttalerkabel, Taralabs !? (Acer hjælp mig!) signal.
TMC på mine højttalere var jeg ikke vild med.. måske er det noget jeg skal arbejde lidt mere med, for det lød glimrende på VA.

Den nazigrå NAD cd, og Marantz SA8400. set bagfra.

Crown Powertech 2.1 og H/K 3470..

Køn er den ikke, men spille det kan den sgu. Jeg tror vi fik overbevist et par flere om at crown sagtens kan bruges til hifi.

NAD C542 og Marantz SA8400 (igen)

Hvad gør man når man har glemt spikes'ne, til sine højttalere, og dem der sidder på de andre højttalere er for brede i gevindet!? .. man kunne sætte dem på gulvet, men så buldrer hele rummet, afkoblingen er lig 0 og det lyder mildt sagt forfærdeligt..
JJAZ fødder gør højttaleren meget ustabil. mest fordi vi ikke ville klistre fødderne fast på højttaleren da de helst skulle kunne fjernes igen uden problemer.

vores forslag:

et par bøger.. Det er IKKE optimalt, men det er klart bedre end at lade den stå direkte på gulvet. og så fik jeg også brugt mine dyrt indkøbte studiebøger til et eller andet.

nåh.. nu kan den vel ikke trækkes længere.. hvordan er ICE så for en der aldrig har hørt icepower før!?..

JJAZ IP210KW gør det glimrende. Jeg havde ingen positive forventninger ()til icepower, havde egentlig regnet med at det lød så tamt og kedeligt at jeg ville falde i søvn. Det er ikke tilfældet. Der er rigtig godt greb om bunden, perspektivet er godt, toppen er nogenlunde, en lille forklaring: ved almindeligt lydtryk er toppen glimrende, åben detaljeret og klar, men så snart der bliver skruet op har den tendenser til at 'skrige' og virke skinger. Kablerne kan have lidt af skylden, men tvivler på at det er det hele.
Men i sammenligningen med de andre testobjekter, klarede den sig aldeles glimrende. Og jeg er lidt ked af at sige dette, men den er med i overvejelserne når jeg skal købe forstærker næste gang. hvorfor er jeg ked af at sige det? tja, jeg har som sagt haft lidt forudindtagede holdninger om ICE, og har det sådan at en forstærker på 2x1000watt gerne må veje mere end 10kg.. men vægten er intet med lyden at gøre.. så ganske flot klaret JJAZ.

I andre må meget gerne komme med kommentarer, så det ikke kun er mig der får klø for mine udtalelser.. og Acer!! hvad var det lige du sagde om mine SA og at de godt kunne spille bas!! jeg er stolt ..

billeder i fuld størrelse på www.witzelhifi.dk

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

jeps, jeg tror vi alle lærte noget nyt, syska at man altså íkke kan køre bagom Odense Banegårdscenter...

Audia: var på et kort besøg i mit eget setup, og den skuffede lidt som int, måske fordi jeg havde forventet samme lyd og kraft som fra flight 100, hvilket det aldeles ikke var... en ok forstærker, men ikke noget jeg vil savne.

Nad c542/sa 8400: meget ens i lyden, som ren cd er marantz ikke det dobbelte værd den koster, og nad'en er bedste bud under 7k. 

VA beethoven, en ret ok højttaler, ikke så mange klasser dårligere end den nye va bcg, diskanten faver en del, men den spiller faktisk ret ok.jeg ville ikke være ked af at eje den.

Ice: æstetisk dagens pæneste. lyden; top ruller for hurtigt af, især ved bækner er det tydeligt. mellemtone ok, bunden er ok, men mangler i den grad detaljer, er meget udtalt ved live musik. perspektiv mangler lidt dybde, og en smule minde i bredde. dynamikken er for afdæmpet til tider, og mangler i den grad.

for at sige det på godt danks kommer lyden simpelthen ikke nok ud af kassen ift hvad man kan forvente.

til prisen en ok forstærker, spiller lidt anderledes rent tonalt (lidt lyst) end meget andet, men på ingen måde den verdens sensation det er blevet udråbt til. måske en ny "generation" kan gøre det bedre.

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Skuffende acer...... Skuffende................
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:
Skuffende acer...... Skuffende................

næh.. han er ærlig.... jeg skylder ham vist også en undskyldning ang. taralabs signal kabler, dem han hadve med var faktisk ret gode...

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Bestemt en hyggelig eftermiddag, tak for det! Kan klart anbefales!

Ingen tvivl om at der var bas i SA3070, dem der ikke mener det, har en kæmpe sort streg i panden

Jeg var ret imponeret over hvor godt NAD C542 lød på setup'et og som Kim også er inde på, så hører det ingen steder hjemme at Marantz 8400 har den pris den har i forhold til Nad'en som spillede lige op med Marantz'en!

Der var bestemt smæk for skillingen på begger typer Crown, men de er altså ikke særlig hifi korrekte på udseendet, men det var der vist heller ikke så meget uenighed om idag.

Det er første gang jeg har set et sæt Vienna højttalere på klods hold. De skuffede bestemt ikke øjet, virkelig en fornøjelse at se på! Fantastisk finish. Lækker detalje med, at strukturen i træet på fronten er spejlet i forhold til højre/venstre front  Spille kunne Beethoven så sandelig også, stor dynamik og meget overbevisende perspektik!

Har ikke haft de store tanker om ICE førend jeg hørte den idag. Det var ikke helt min kop te. Der var bestemt massere af kraft at gøre godt med, men det blev til tider alt for hidsigt til mig. Jeg ved det er groft at kalde det "skærebrænder", men det var lige før mine øre blødte

Alt i alt, en rigtig spændende eftermiddag med stof til eftertanke! Lad der gerne ske igen

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

så for at opsumere..

Witzel: Ice er bestemt et nærmere bekendskab værd..

Kim: det samme som mange siger, at de har alt for store mangler, især bund og top

Bjarke: at de er for skingre..

så mangler vi bare acer kommer tilbage og siger de er for mørke

kan ik forstå hvordan beethoven kan blive skingre

nå skuffende i ik ku blive mere enige.. men lyder som en hyggelig dag.. og smukt i tager jer tid til at fortælle om det

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

det var heller ikke på beethoven det blev for skingert. vi spillede både på sa og beethoven med ice, både transperant og tmc kabler, både nad og marantz afspiller (tak til witzel for at jeg skulle slæbe cayin med uden grund...)

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

så var det måske SA´s diskant der blev for skinger i kombination med ice ? og ik nødvendigvis ice alene

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

jeg havde ikke indtryk af en skinger diskant som sådan, omend at den var ubehagelig lejlighedsvis, desværre ikke hvor den burde være ubehagelig (eks. violiner ved 18000 hz) men som sagt synes jeg at diskanten rullede af for hurtigt, så det var kun i nogle få tilfælde at diskanten nærmede sig det skingre. selvom man kan falde over optagelser der kan være uheldige ift resten af udstyret, synes jeg ikke hverken audia'en eller crwon havde samme diskanttendenser. 

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok en noget "vattet" bedømmelse på Audia Flight - det flyver ikke ligefrem med argumenter:

Som integreret er jeg ikke helt vild med den, måske var mine forventninger skruet lidt for højt i vejret efter al den positive omtale den har fået. eller der har været andre ting der har spillet ind, det skal jeg lade være usagt. men jeg var ikke helt tilfreds.

Du burde da i det mindst kunne fortælle hvad det er du ikke er tilfreds med til de undrende. Hvis det er de forgæves forventninger om at den skulle spille som Flight 100, som Kim Olsen tilsyneladende også havde forventet, vil jeg da mene at det er en lidt naiv forventning. Der skulle gerne være en grund til at betale mere for Flight 100 på den ene eller anden måde.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
jeg havde ikke indtryk af en skinger diskant som sådan, omend at den var ubehagelig lejlighedsvis, desværre ikke hvor den burde være ubehagelig (eks. violiner ved 18000 hz) men som sagt synes jeg at diskanten rullede af for hurtigt, så det var kun i nogel få tilfælde.

Foretog i en måling for at fastslå at det var ved 18000 Hz at det gik galt, eller er det bare et tal der er slynget ud??

"Testplader"?

Hvilken af de to Crown var bedst?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
så var det måske SA´s diskant der blev for skinger i kombination med ice ? og ik nødvendigvis ice alene

My point exactly.....

Det er normalt ikke en "svaghed" ved ICE, så forklaringen kan findes flere steder!

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Vattet bedømmelse....

sorry, men nu er det altså ikke en bruger anmeldelse....

den mangler ganske enkelt kræter, lyden har jeg intet at udsætte på, men den mangler det sidste slag dynamik og ud af kassen lyd der normalt følger med et solidt power overskud.

de 18000 er på et bestemt nummer, og ja, det er målt efter. aner ikke hvad apparatet hedder, lånte det af teknikum, har tjekket efter i en eq jeg har på min pc. det er sket for et års tid siden og hænger altså ikke sammen med testen som sådan. en alm "øre" test med en tone generator bekræftigede det yderligere.

Testplader........ forfærdeligt mange.... måske witzel gider lave en komplet liste? hver man havde cirka 5-7 cd med, så var der hjemmelavede demo cd+ hele witzels cd samling.

han foreslog hans justin timberlake lp, men blev nedstemt.

crown'erne lød ret ens, måske studio referenceII en pakkenellike mere mørk end powertech, men jeg tror ikke et alm setup vil afslører de store foreskelle...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Så oprandt dagen hvor vi skulle en tur til det Fynske og lad mig sige det med det samme.....der blev slugt kameler den dag :

1. kamel:

SA kan ikke spille bas......?, Witzel's 3070'er kan godt....de har endda en forholdsvis dyb og punchy bund som skal til når genren drejer sig ind på rock og electronica musik. Med til historien hører også at det er nogle gevaldige klepperter, tror faktisk de er en anelse større en SA7K, som iøvrigt stinker for vildt ?  Men folkens, dermed ikke sagt at alle SA'ere kan spille bas.....de små fisede modeller kan sg ikke

2. kamel:

Crown er grovkornet PA-lyd.......?,  nej slet slet ikke....de 2 Crown fætre gjorde det aldeles fremragende, dog syntes jeg den store af Hasselhof's vi kørte på i starten var en kende bedre end den lille model. Så nu er det slut med at nedgøre Crown og kalde det for PA-lyd    

Og så til dagens øvrige indtryk:

ICE Power: Det bryder jeg mig mindre og mindre om efterhånden som jeg hører mere og mere på det. Toppen er skinger og bunden mangler, det blev ret så tydeligt da Crown kom på. Så den lille ICE-fætter kom relativt hurtigt over i skammekrogen, og der blev den resten af dagen

Audia: Som Pre var den god, men da den skulle køre integreret skuffede den syntes jeg. Den er for kølig og analytisk i sin fremfærd, musikken mangler glød og entusiasme. Der er masser af detaljer, men ingen fodtramp !

Marantz SA8400: Witzel brød sig ikke om denne maskine, men jeg syntes den gjorde det godt og den er lidt rundere og varmere i toppen end hans Denon. Marantzen kom dog, efter min mening, først rigtigt til live da Tara Labs RSC Master Gen. II kom på.......der blev bunden kontrolleret og toppen åbnede op det sidste stykke. Det kunne tyde på at Transparent er en anelse lukkede i det

NAD 542/SA8400: Den første dyst imellem de 2 blev klart vundet af SA8400'eren. NAD'en virkede lukket og bunden var boomy. Marantzen havde flere detaljer med i toppen og virkede mere klar i lyden. Da der så kom ens signalkabler på (Transparent) udjævnede forskelle så meget at jeg ikke kunne genkende Marantzen, da blev switchet imellem de 2 afspillere . Jeg fastholder derfor mine halv negative udtalelser omkring Transparent kablerne. Det skal dog siges, at witzel's Transparent HT-kabel slet ikke har den lukkethed som hans signalkabler har, så der kan godt være noget om snakken med at Transparent's billigere serier ikke er for gode . Vi fik dog aldrig afprøvet Tara labs på NAD'en....det kan være det havde vendt indtrykket af de 2 cd-spiller . Vel nok fordi det blev bøvlet en del med at få den til at spille, den nægtede at starte op uden fjernbetjening og witzel måtte i kælderen efter et trigger-kabel før vi fik gang i dyret. Øv for det NAD       

VA Beethoven: En positiv overraskelse, virkelig en flot ht'er som på trods af sin lidt beskedne størrelse er i stand til at levere saft og kraft i bunden, det hørte vi bla. på Kraftwerk nummeret. Det var her at den gentagende hamren på radiatorrørene tog til i intensitet . Jeg vil dog helt sikkert give den nye Beethoven et lyt ved lejlighed, det fortjener den   

TMC kabler: På SA lød det forkert, sådan en anelse småuldent og småsvampet....på Beethoven gik det dog meget bedre, men de kabler bliver nu aldrig helt min kop te   

"Myten" blev brugt som afkobling under VA fordi Kim havde afkoblingsfødderne i lommen da de tog ud til Jensen med Audia'en da den skulle afleveres midt på eftermiddagen.......gad vide hvilket studie den bog kommer fra ?

Alt i alt en lærerig eftermiddag i det Fynske, hvor vi forhåbentlig alle blev lidt klogere på lyd   

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

I skal lige have et skulderklap med på vejen her fra! Herligt at se og læse om et "supertræf" blant hifi-venner. Faktisk er det jo en kanon måde at høre nye ting på under kontrolerede forhold, altså ens lytterum mv. Hvor skal i hen næste gang? 

Mht. Ice tror jeg det er farligt at køre alle modeller over en kam, dem jeg har hørt på har været forskellige i det deres skavanker men ens i deres fordele. Forstået på den måde at den sorte baggrund, store effekt, og klare lyd går igen i større eller mindre grad. Så tror jeg at jeg holder mig fra den hvepserede igen

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Dejlig tråd med lidt modspil til de tratitionelle meningsdannere

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Vattet bedømmelse....

sorry, men nu er det altså ikke en bruger anmeldelse....

Nej, du må undskylde at jeg spørger til den, men beskrivelsen var ikke speciel brugbar og det var trods alt interessant nok at høre hvad det var der kiksede!

den mangler ganske enkelt kræter, lyden har jeg intet at udsætte på, men den mangler det sidste slag dynamik og ud af kassen lyd der normalt følger med et solidt power overskud.

Nu er det jo, trods dine forventninger, heller ikke en Flight 100

de 18000 er på et bestemt nummer, og ja, det er målt efter. aner ikke hvad apparatet hedder, lånte det af teknikum, har tjekket efter i en eq jeg har på min pc. det er sket for et års tid siden og hænger altså ikke sammen med testen som sådan. en alm "øre" test med en tone generator bekræftigede det yderligere.

Testplader........ forfærdeligt mange.... måske witzel gider lave en komplet liste? hver man havde cirka 5-7 cd med, så var der hjemmelavede demo cd+ hele witzels cd samling.

han foreslog hans justin timberlake lp, men blev nedstemt.

Hehe, fornuftigt....

crown'erne lød ret ens, måske studio referenceII en pakkenellike mere mørk end powertech, men jeg tror ikke et alm setup vil afslører de store foreskelle...

Hvad er specs på de to Crown?

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Live21 skrev:

My point exactly.....

Det er normalt ikke en "svaghed" ved ICE, så forklaringen kan findes flere steder!

Nej undrede os mig, for absolut ik det jeg har hørt, tilgengæld er den manglende bund og top ! havde klart håbet på det ik var et problem ved ASP 1000 modulerne, for er ik til at leve med.. tror jeg venter til næste generation med at give dem det næste lyt..

Acer: Så SA kan spille bas ?  synes jeg nu der er 3 af deres modeller der kan, omend det stadig ik er den fysiske bund.. men rart at høre Fru Olsen os bor i Odense

Angående crown, så er de bestemt bedre end rigtig mange fuldblods hifi amps.. dog ik den helt store åbenbaring, der mangler stadig lidt.. men igen har kun hørt den store relativt kort på eget setup. kan ha været mange ting der gjorde den ik kom til sin ret..

18000 Hz.. hmm tror jeg skal til ørelæge og ha målt min hørelse

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Hvor langtid fik den Audia lov at stå tænt før i lyttet på den

Den lyder ikke ret godt når den er kold den skal helst stå ca 24 timer også skal den ikke slukkes mere kun på standby så er den klar igen efter en ½ times tid .

Prøvet i den BAL der er den meget bedre end RCA , meget enda .

Men den spiller sådan den ligger ikke meget til og trækker ikke meget fra , en total modstæning til rør og mange andre amps .

ps

Det ICE jeg har hørt har aldrig være skinger , nok meget mere modsat lukket og ringer alt for hurtigt ud .

Næste gang vi laver noget vil jeg grene med altid sjovt med sådan noget .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Det er godt nok en noget "vattet" bedømmelse på Audia Flight - det flyver ikke ligefrem med argumenter:

enig

Ronin skrev:

Du burde da i det mindst kunne fortælle hvad det er du ikke er tilfreds med til de undrende. Hvis det er de forgæves forventninger om at den skulle spille som Flight 100, som Kim Olsen tilsyneladende også havde forventet, vil jeg da mene at det er en lidt naiv forventning. Der skulle gerne være en grund til at betale mere for Flight 100 på den ene eller anden måde.

kender ikke til flight 100, men det er vel lidt tamt at sammenligne alle audia med den?? den skulle jo gerne være så meget bedre, når den nu koster flightone x2

jensen skrev:
Hvor langtid fik den Audia lov at stå tænt før i lyttet på den

Den lyder ikke ret godt når den er kold den skal helst stå ca 24 timer også skal den ikke slukkes mere kun på standby så er den klar igen efter en ½ times tid.

Prøvet i den BAL der er den meget bedre end RCA , meget enda .

Men den spiller sådan den ligger ikke meget til og trækker ikke meget fra , en total modstæning til rør og mange andre amps .

ps

Det ICE jeg har hørt har aldrig være skinger , nok meget mere modsat lukket og ringer alt for hurtigt ud .

Næste gang vi laver noget vil jeg grene med altid sjovt med sådan noget .

Vi hørte ALT for lidt til den, den stod tændt i max 5-10min før vi begyndte at bruge den. Meninger skal ikke dannes på så kort tid, det er ikke min holdning, skal man have en "fast mening" om tingene skal det være under de bedste forhold man kommer frem til dem.
Det lød måske lidt for negativt i min første kommentar, det var bestemt ikke meningen .. det var min vurdering ud fra den sparsomme tid jeg har lyttet til den.

vi brugte kun rca..

du skriver: "Men den spiller sådan den ligger ikke meget til og trækker ikke meget fra , en total modstæning til rør og mange andre amps . " .. passer godt til min bedømmelse, og jeg har klart udtrykt mig forkert, kan jeg fornemme på ronni's kommentar ..
Skiftet kom fra Audia som pre, med Crown SR2 som effekt. dvs med 'typisk' amerikansk klang, fra det varme til det korrekte. netop at audia'en ikke lægger noget til, slog lidt i min umiddelbare vurdering. mine højttalere nyder godt at den type forstærker der lægger lidt til i bunden, og jeg må indrømme at det kan jeg godt lide.

men jeg vil meget gerne høre den under ordentlige omstændigheder. men det lader til at jeg skal vente en del tid før det kan lade sig gøre ..

ang. jjaz og 'skinger' .. det kan meget vel være diskanten i 3070, for mig kom denne skarphed, først når der blev skruet godt op, og dermed belaste diskanten yderligere.

btw jensen, du er noteret til næste arrangement.. hvis/når der kommer noget..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes