Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Amp til Snell EIII? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
toriamos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 29 April 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Trenger en ny (gerne gammel) integrert amp til mine Snell E III. Bruker nå en gammel ECI1 fra Electrocompaniet, og den er ikke god nok.
Har forsøkt Shanling STP-80 (int. rørforsterker) men den ble FOR meget i bassen.
Har også forsøkt Shanling SLM-A40MKII og den spilte meget godt, men desverre blev diskanten nå meget hård.
Trenger noen gode råd her - budsjetter er 15 000,-

OBS! - Rettelse - Butikken hadde givet meg MKI versjonen, ikke MKII til hjemlån. Har nå hørt MKII og DEN var ikke meget hård i diskanten. En helt anden forsterker! Varm, presis og med meget god holografi.
Til top Vis toriamos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toriamos

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 29 April 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

hej

en ny exposure 3010 intregreret til ca 13500 kr kunne måske være noget.exposure er meget musikalske forstærkere og med god timing

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 April 2005 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Prøv en TacT SDA 2175. Jeg har lige købt en til mine Snell AIII. Den spiller for lækkert. En Acurus RL/LS11 brugt, så holder budgettet. 

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 April 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Som du selv har været inde på ville jeg foreslå en rørslæde. De blev i sin tid "designet" til rørbamser. Kan ikke huske præcist, men tror nok at Audio Consult førte dem den gang - muligvis Audio-et-eller-andet...

Ellers skulle E'ere være ret nemme at drive, så der skulle være rige muligheder for at finde et godt match...

Mine Snell A3i er lidt mere krævende, idet de meget gerne vil have STRØM. Her passer en S.A.T. Amplifix ganske udmærket - synes jeg...

Et par brugte EAR 509 rørbamser (hvis du er heldig at opdrive dem) og en forforstærker og du er flyvende...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 April 2005 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:

Som du selv har været inde på ville jeg foreslå en rørslæde. De blev i sin tid "designet" til rørbamser. Kan ikke huske præcist, men tror nok at Audio Consult det var Danmarks HiFi klub der soldte Snell E III førte dem den gang - muligvis Audio-et-eller-andet...

Audio Consult soldte Snell E - E II og IKKE III, så vidt jeg ved findes der to tyber E II, den ene soldte klubben det er den med variabel modstand bag på.

Ellers skulle E'ere være ret nemme at drive, så der skulle være rige muligheder for at finde et godt match...

Mine Snell A3i er lidt mere krævende, idet de meget gerne vil have STRØM. Her passer en S.A.T. Amplifix ganske udmærket - synes jeg...

Et par brugte EAR 509 rørbamser (hvis du er heldig at opdrive dem) og en forforstærker og du er flyvende...

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

:-):-) skrev:
ppp_dk skrev:

Som du selv har været inde på ville jeg foreslå en rørslæde. De blev i sin tid "designet" til rørbamser. Kan ikke huske præcist, men tror nok at Audio Consult det var Danmarks HiFi klub der soldte Snell E III Ja, tror du har ret...førte dem den gang - muligvis Audio-et-eller-andet...

Audio Consult soldte Snell E - E II og IKKE III, så vidt jeg ved findes der to tyber E II, den ene soldte klubben det er den med variabel modstand bag på. Mine E II havde ikke variabel modstand - troede at det blev indført med III'eren...

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 29 April 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
ppp_dk skrev:

Som du selv har været inde på ville jeg foreslå en rørslæde. De blev i sin tid "designet" til rørbamser. Kan ikke huske præcist, men tror nok at Audio Consult det var Danmarks HiFi klub der soldte Snell E III Ja, tror du har ret...førte dem den gang - muligvis Audio-et-eller-andet...

Audio Consult soldte Snell E - E II og IKKE III, så vidt jeg ved findes der to tyber E II, den ene soldte klubben det er den med variabel modstand bag på. Mine E II havde ikke variabel modstand - troede at det blev indført med III'eren... Er de købt i hifi Klubben ? det kan da godt være jeg husker forkert.

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

ppp_dk skrev:
ppp_dk skrev:

Audio Consult soldte Snell E - E II og IKKE III, så vidt jeg ved findes der to tyber E II, den ene soldte klubben det er den med variabel modstand bag på. Mine E II havde ikke variabel modstand - troede at det blev indført med III'eren... Er de købt i hifi Klubben ? det kan da godt være jeg husker forkert. Næh. mine E II købte jeg som brugte, men ved med sikkerhed at E II blev solgt hos Audio Consult - herefter overtog Klubben dem. Ligesom A3i.

toriamos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Takk for svar :)
Nei, rør tror jeg meget bestemt jeg akkurat nå ikke vil ha. Erkjenner at rør HAR noen kvaliteter som en transistorforsterker vanligvis ikke har (ikke i denne prisklassen i alle fall) men måske etterhvert.
Tact har jeg hørt kun EN gang, og den var den første TACT der var produsert. Mener å huske at jeg ikke var fornøyd med diskangjengivelsen.
Exposure finnes ikke her i Trondheim, men de er sikkert gode :)
Traff en gammel bekjent i dag som har drevet med salg av hi fi komponenter på hobby basis. Han kan skaffe til veie en effektamp av det muligens lite kjente merke Optimal Accustic Laboratories. En Norsk amp som aldrig har blit masseprodusert. I tillegg så har (stadig) Norske Doxa kommet nylig med en effektamp som heter Doxa 140 Signatur. Skal spille ret glimrende. Denne har jeg også mulighet til å lytte til i Mai en gang.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Diskantgengivelsen på mine Snell AIII er fremragende med min nye TacT. Det er selvfølgelig en meget bedre højttaler end en EII, men jeg ville give det en chance alligevel. Er resten af afspillekæden i orden, og er SDA'en ordentligt tilspillet, er det en uhyggeligt god forstærker - også i diskanten. Hvorfor er der mon næsten aldrig nogle til salg brugt, tror du?

toriamos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Den er aldrig til salgs brukt fordi der ikke er køpt ret mange nye?.... :)
Men OK da, skal kige efter reviwer på TacT!

(20 minutter senere)

Hmmm, ok - ser den har fått god omtale. Den lokale Hi-fi klubben selger denne. Om de tillater hjemlån, så skal jeg teste den.

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er gammel rørmand (300B). Jeg er vild med SDA'en!

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 02:51 | IP-adresse registreret  

donkeyshark skrev:
Prøv en TacT SDA 2175. Jeg har lige købt en til mine Snell AIII. Den spiller for lækkert. En Acurus RL/LS11 brugt, så holder budgettet. 
Spændende, hvilken pre bruger du donkeyshark?

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Lige nu en Acurus RL 11, snart en Tact.

toriamos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Nå er TacT SDA 2175 lånt fra Hi Fi klubben, og er montert spillende i systemet. Ingen pre amp, benytter Marantz CD 6000 OSE med volumkontroll.
Inntrykk: (inntrykket er målt i forhold til Shanling SLM-A40MKII - integrert klasse A forsterker)
- Meget lik signatur. Samme behagelige og veloppløst diskant. Samme tilstedeværelse af detaljer i lydbildet, holografien er også lige god. Det er godt mulig at det skille noget mellom disse to forsterkerne, men det er ikke mye - og jeg finner ikke ut av i hvilken retning. Begge er meget gode, og passer mine Snell EIII ret godt.
Det avgjørende blir muligens at (på godt og vondt) Shanling har preamp integrert og at Shanling ser MEGET godt ut og er seriøst velbygget. Shanling har også et kraftigere strømforsyning, selv om den bare har 50 watt, men det er jo 50 klasse A watt. Shanling har også innebygget DAC.
Tak til Donkeyshark for tipset om TacT - den virker meget god. Men den er nog ikke BEDRE enn Shanling ( i mine ører) Slik ser den ut for den som undrer:
http://home.loopme.com/tonart/sites/tonartno/go.cfm?id=28117 &type=product&lang=nob&path=6330i21083i25191i28117
Shanling finner man ikke mange tester af, men www.audiophile.no kommer med en ret rundt hjørnet. Jeg vil vente med en avgjørelse til jeg har lest den.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 01 Maj 2005 kl. 05:33 | IP-adresse registreret  

Hej toriamos !

Vis forstærkeren er helt ny og lige pakket ud af kassen så går der ca. 50 timer for den spiller optimalt så giv den lige tid

toriamos
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hej du :-):-)

TacTen er en demomodell, jeg aner ikke hvor lenge den har spilt. Den blir sammenliknet med Shanling som sikkert ikke har spilt noe lenger. Dessuten er TacT semidigital, digitaldelen skulle i alle fall ikke trenge innspilling. Til nu ser det ut for at Shanling SLM-A40MKII bedre lyd i mitt opsett enn TacT SDA 2175, men der skiller ikke meget.

Nicolai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg synes du skal overveje Sugden A21a. Den er som skabt til Snell, jeg bruger selv den gamle Sugden A28 til mine Snell KII. Jeg synes det er fremragende kombination, efter min mening den eneste løsning jeg har haft der kan spille musik.

Sugden er velopløst, men varmt klingende- og så den den her meget sjældne evne til at gøre al musik interessant at lytte til. Er det ikke det det hele handler om?

Sugden A21a er en klasse A konstruktion og koster omkring 10000 kr.

Til top Vis Nicolai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolai

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Audio Consult solgte engang Snell E'ere, som de anbefalte drevet af et sæt Edison 12 rørforstærkere. Der var annoncer om dette, i de glade slut80eres "High Fidelity" blade. 

Mine E3ere driver jeg selv med et par Audio Innovations 2nd Audio 15watts push pull trioder, baseret på 6B4G røret. Den lyd er jeg glad for. 15watt er iøvrigt mere end rigeligt, i en 40kvm stue.

* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

Find Holger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 03 Maj 2005 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har tidligere haft Snell EIII i kombination med Rega Mira. Meget musikalsk kombination, som også sagtens kan holde gang i en fest i flere timer på max volumen uden at blive træt.

Er ambitionsniveauet endnu højere kan du evt. prøve med Rega pre/power. Under alle omstændigheder er Snell EIII nem og spiller godt med det meste.

Til top Vis Find Holger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Find Holger

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes