Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 13:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Debattens niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
t_porskjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem det sidste stykke tid fulgt lidt med her på forum'et og specielt som reaktion på den nu lukkede tråd "Fakta om Linn" har jeg lyst til at dele et par af mine opfattelser med jer andre brugere på hifi4all.dk.

Det er herligt med et nørde-forum som hifi4all.dk, hvor vi kan få lov at spørge til, kommentere på og debattere om vores fælles interesse for musik og musikreproduktion, og selvfølgelig skal der være plads til forskelligheder, subjektive holdninger, kontante udmeldinger og farverige personligheder. Men bevar mig vel. Jeg er ærlig talt rystet over debattens til tider til tider rent ud sagt barnagtige niveau. Vi er vel alle voksne mennesker og burde nok kunne respektere hinanden og det faktum, at der findes forskellige oplevelser og holdninger til de samme produkter uden at forfalde til personlige beskyldninger, fornærmelser, usagligheder og latterliggørelser?

Bevares, der var da mange gode, spændende og personlige indlæg undervejs, men det generelle indtryk var, at tonen blev så skinger og dybest set uinteressant for de fleste fornuftige mennesker, at alt det potentielt interessante druknede i mudderkastning og børnehaveskænderier.

Ærgerligt. Jeg opfordrer til, at vi alle husker, at vi har et medansvar for at gøre hifi4all.dk til et godt sted at blive inspireret, vejledt, modsagt og gået på klingen om vores lille hobby - uden at ende i personangreb og disrespekt for andres holdninger.

God debatlyst, -iver og -tone fremover :)

Thomas

Til top Vis t_porskjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af t_porskjaer

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

der var en der engang sagde, man skulle kun skrive noget, man ville sig, hvis man stod ansigt til ansigt med manden/damen. det er nok en meget god huske regel, da man nok næppe der ville sige de havde herpes, var naive fjolser, kunne stikke ting alle mulig steder hend osv.

det er så forbandet let at gemme sig bag et Alias uden en eneste oplysning, og et tastatur.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Jeg er ganske enig i dine betragtninger, Thomas, og håber da også på langt bedre debat fremover, når emnet kan være lidt "sprængfarligt", hvis man kan udtrykke det sådan.

Men jeg vil også lede opmærksomheden hen på de 1000 vis af andre indlæg, hvor debatten absolut INTET fejler!

En enkelt tråd som omtalte, kendetegner heldigvis ikke det generelle forum,og jeg ville blive ked af det, hvis det er sådan enkelte vælger at opfattede det samlede forum!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Ja det der kan undre, er at man vel skulle få et mildt sind, af at høre musik.Men jeg indrømmer at jeg da selv i kampens hede engang imellem glemmer god pli.Problemmet er nok, at når noget er en passion, kan man godt komme til at kamme lidt over på skrift.Personligt læser jeg altid det jeg har skrevet når pulsen er kommet ned, og så må man en gang imellem krybe til korset.For der er jo ingen grund til at blive uvenner over noget så betydningsløst som hifi.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Må indrømme at jeg har svært ved at gide følge med i tråde der bliver km lange, det vigtigste er sagt på de første 3 sider.

Der var dog nogle fine hundeslagsmål i tråden, men de er jo svære at blive ved at holde på banen.  

Micjac’s indlæg i LINN tråden fortjener at blive indrammet. Der var nu meget godt i Linn tråden. Men synes heller ikke den behøvede at blive længere - det vigtigste var debateret.

synes moderatorerne gør det godt.

Så når jeg fremover mener noget er godt, vil jeg give det karakter.

1 micjac er rigtig godt

2 micjac er super okee godt

3 micjac er bedre end de gyldne palmer.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

nej, det virker ikke altid som om musik er noget man bliver i godt humør af, og et mere balanceret meneske af.

gad vide om de i foto forum og haven for all, også kammer over når nogen taler om Kodak film og røde roser

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

finn52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Det er nu ikke så meget tonen i debatterne, der irriterer mig, men afsporing.

Eks.: En ny bruger spørger, hvad folk mener om digitale forstærkere. EN person når at svare på spørgmålet. Herefter afspores det hele med, at en hoben "nørder" diskuterer hvad der med rette kan kaldes digital forstærker, og hvad der ikke kan. BVADR!

Til top Vis finn52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finn52

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Trådkapring kalder jeg det, og nej ja er noget skidt.

Fremover vil vi forsøge at holde øje med indlæg, som "drejer" emnet til noget andet end det oprindeligt er tiltænkt!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

der var en der engang sagde, man skulle kun skrive noget, man ville sig, hvis man stod ansigt til ansigt med manden

det er vist meget godt det her kun er et online forum, for hvis linn diskussionen havde taget sted ansigt til ansgt i det virkelige liv, så var der nok blevet uddelt flyveskaller og langet tæv over disken i rigeligt mål

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
3DX skrev:

der var en der engang sagde, man skulle kun skrive noget, man ville sig, hvis man stod ansigt til ansigt med manden

det er vist meget godt det her kun er et online forum, for hvis linn diskussionen havde taget sted ansigt til ansgt i det virkelige liv, så var der nok blevet uddelt flyveskaller og langet tæv over disken i rigeligt mål

Tror jeg næppe - det er kun på nettet at folk kan være så direkte latterlige og barnlige som det af og til udarter sig. I real-life tør de ikke sige en skid - det er set så mange gange efterhånden! Prøv at hoppe ind på f.eks. et Gaming-community - det giver om muligt ordet selvsving en ny betydning... 

Det er specielt en skam når det ødelægger rigtigt gode tråde hvor der faktisk kunne komme noget rigtigt godt ud af det - så er det trist at det ender med at man må lukke nogle af dem, fordi folk ikke kan hidse sig lidt ned igen.

Gemt bag et tastatur kan alle være hårde i munden!

Heldigvis er der SÅ mange andre gode tråde, hvor det ikke går i selvsving

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

Eks.: En ny bruger spørger, hvad folk mener om digitale forstærkere. EN person når at svare på spørgmålet. Herefter afspores det hele med, at en hoben "nørder" diskuterer hvad der med rette kan kaldes digital forstærker, og hvad der ikke kan. BVADR!

Da jeg er een af de skyldige i den tråd jeg tror du omtaler, kan jeg kun endnu en gang beklage, at jeg lod mig rive med. Jeg har ikke været i dette forum særlig længe, men kan allerede nu fornemme, at man ikke kommer nogen steder med diskution herinde. Ikke sålænge dokumentationen mangler. Da jeg ikke er her for at gøre reklame har der, for mit vedkommende, været tale om tidsspilde.

Mvh

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldkommen enig med, at det er meget irriterende med folk der kaster med påstande og bandeord og hvad ved jeg, uden grund. Og folk som drejer tråden over i noget andet, og så videre. Men hvis nogen af jer har været på andre forums, specielt udenlandske forums, er i måske enige med mig i, at dette er et af de bedste, mest seriøse og mest venlige forums på nettet.
Det eneste der er på siden af Hifi4all, som jeg kender, er et tolkien forum jeg kommer på.
Men der er altid forum-syndere, og det kan ikke undgås. Man må tage det sure med det søde.

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Hvad gjorde folk før e-mail kom til. De snakkede med hinanden (eller sendte et brev).

Var tonen så "hård" da - det tror jeg ikke!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

hald
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

t_porskjaer skrev:
<>
barnagtige niveau. Vi er vel alle voksne mennesker

Desværre, det er ikke os alle der kan være pensionister

Mit Dali, Marantz, DIY setup!
Til top Vis hald's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hald Besøg hald's Websted

Joch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Kunne ikke sige det bedre selv, efterhånden lade jeg helt vær med at deltage i debatter om personlige holdning, da man normalt ender med at blive svinet Sdan burde det ikke være, så lad os give en opsang til dem der ikke kan skelne god debat og dårlig debat

Civilingeniør i Teknisk IT Multimedie med speciale i Adaptiv støjdæmpning
PhD studerende i radar tracking og klassifikation
Til top Vis Joch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Joch

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
3DX skrev:

Jeg har da været med til adskillige "debatter" der var blevet stoppet her længe før Linn tråden uden nogen af den grund blev voldelige, smed med kaffen osv. osv., og vi kan da være i stue sammen bagefter.  

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

finn52 skrev:

I lige dét tilfælde var drejningen faktisk på sin plads da de digitale effektforstærkere måske er er helt så digitale som de til tider giver sig ud for at være. Dén debat er iøvrigt ikke spor uinteressant

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Der er jo altid nogen...men dette forum er da een af dem, hvor man 'taler sånogenlunde' til hinanden, har set hvordan den 'tiltaler' hinanden på et Gaming-community- og tak for kaffe, så er disse komentare i linn tråden ingenting, men jeg føler ikke at folk 'gemmer' sig så meget herinde, folk er jo begynt at mødes privat, sådeet...men det er jo let at gemme sit bag sit tastatur;-)

At man Trådkapere ang. hvad digitale amp'er kan, er vel bedre end at nogen begynder at tale om "Lyst læder kabel" igen...eller hvad?

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted

AndreasCB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Det som du siger med du har oplevet barnlige kommentarer osv. synes jeg ikke selv jeg har oplevet. Synes det er et kanont forum!

/Andreas
Til top Vis AndreasCB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndreasCB

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Kan ikke helt forstå denne ransagelsesproces denne tråd lægger op til. Skal der renses ud? er Knud Jespersen opstået fra de døde? På en måde kan jeg godt lide katolikker, de går ind i deres box og siger undskyld 10 gange og skynder sig så ud for at synde herligt.  

Linn tråden kom på afveje, men nogle af afvejene var da ikke så tossede. Og de debattører der går til vaflerne kan også tåle returboldene, og når spillet er i gang prøver man da at få sat nogle esser ind. Det bliver varmt.

Adskillige af skribenterne er uundværlige for mig, jeg læste jeg nok ikke mange hvis der ikke var den vid, viden og holdninger.

Tråden var fed nok – blev bare for lang, men der er mange pointer man kan fundere over, og som man tager med i baghovedet når man næste gang bliver præsenteret for verdens 10 hifi vidunder.

Forummet er jo netop en modvægt til fihi bladenes analyser og tests. 

En fed tråd – med gode debattører – lad nu være at blive hellige. Det er altså de tråde med ”klart og direkte” sprog, jeg har lært af. Det er de ”skrappe” drenge jeg har lært af.

Havde forummet eksisteret 5 år før – havde jeg sparet MANGE penge på forkerte anskaffelser, varm luft er dyrt når vi snakker hifi. Og produkter man mistænker eller kan bevise er varm luft giver varme diskussioner.

FEDT FORUM.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes