| Forfatter |
|
Morten B Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg skal transportere et optisk eller coax signal fra en lydkilde til mit analoge anlæg i den anden ende af huset.
nogen der ved hvor jeg finder en konverter, der ikke er alt for dyr. kvaliteten skal svare til afspilning af mp3/WMA
Mvh Morten
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
En brugt surround-receiver.
Du burde kunne få de helt gamle uden DTS temmeligt billigt på
brugtmarkedet. Det skal det være med Dolby Digital, ellers har de højst
sandsynligt ikke digital indgang (som også kan klare PCM fra f.eks.
PC'en). De kan i hvert fald opfylde dit behov, omend det jo måske er en
lidt stor kasse til kun at bruges som konverter
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kaldes også en DAC, og fås mange steder.. i mange kvaliteter. Jeg vil anbefale dig brugtmarkedet. Kom med et ca budget, så skal vi prøve at komme med nogle forslag.
|
| Til top |
|
| |
Morten B Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender slet ikke prisniveau. men havde måske forestillet mig ca 500kr.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal du vist være usandsynligt heldig, men måske kan du finde noget gammelt Cambridge eller Thule DAC 200 til den pris.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gl. surround-receiver uden DTS derimod vil ikke være usandsynligt i det prisleje.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Morten B Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker lige på en bærbar MD af dem der kan optage. har de mon optisk input ?
__________________ /Morten B
|
| Til top |
|
| |
Morten B Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der har et bud ?
helst en egentlig converter
hygge
__________________ /Morten B
|
| Til top |
|
| |
McAllan Forum Bruger


Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er lidt småt med egentlige convertere med mindre vi snakker virkelig high end.
Men ellers hvis du er heldig, kan det være nogle computerbutikker har
et Creative Extigy externt USB lydkort tilbage. Den kan fungere som
standalone converter (den har også dolby dd) og er ikke så stor igen,
lidt som to diskmænd eller sådan.
Prisen var vist omkring en 1200 da jeg så den billigst. Så en 500 mand
brugt er nok ikke umuligt, hvis den ikke er at finde som ny længere.
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
| Til top |
|
| |
Morten B Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
det vil jeg straks undersøge.....
takker __________________ /Morten B
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |