Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: standalone digital>Anolog converter hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Morten B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg skal transportere et optisk eller coax signal fra en lydkilde til mit analoge anlæg i den anden ende af huset.

nogen der ved hvor jeg finder en konverter, der ikke er alt for dyr. kvaliteten skal svare til afspilning af mp3/WMA

Mvh Morten

Til top Vis Morten B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten B
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

En brugt surround-receiver.

Du burde kunne få de helt gamle uden DTS temmeligt billigt på brugtmarkedet. Det skal det være med Dolby Digital, ellers har de højst sandsynligt ikke digital indgang (som også kan klare PCM fra f.eks. PC'en). De kan i hvert fald opfylde dit behov, omend det jo måske er en lidt stor kasse til kun at bruges som konverter


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

det kaldes også en DAC, og fås mange steder.. i mange kvaliteter. Jeg vil anbefale dig brugtmarkedet. Kom med et ca budget, så skal vi prøve at komme med nogle forslag.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Morten B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

kender slet ikke prisniveau. men havde måske forestillet mig ca 500kr.
Til top Vis Morten B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten B
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Så skal du vist være usandsynligt heldig, men måske kan du finde noget gammelt Cambridge eller Thule DAC 200 til den pris.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

En gl. surround-receiver uden DTS derimod vil ikke være usandsynligt i det prisleje.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Morten B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Tænker lige på en bærbar MD af dem der kan optage. har de mon optisk input ?

__________________
/Morten B
Til top Vis Morten B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten B
 
Morten B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har et bud ?

helst en egentlig converter

hygge

 



__________________
/Morten B
Til top Vis Morten B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten B
 
McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1279
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Tja, det er lidt småt med egentlige convertere med mindre vi snakker virkelig high end.

Men ellers hvis du er heldig, kan det være nogle computerbutikker har et Creative Extigy externt USB lydkort tilbage. Den kan fungere som standalone converter (den har også dolby dd) og er ikke så stor igen, lidt som to diskmænd eller sådan.
Prisen var vist omkring en 1200 da jeg så den billigst. Så en 500 mand brugt er nok ikke umuligt, hvis den ikke er at finde som ny længere.


__________________
(\_/)       Mvh Morten
(O.o)      Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < )     PPAv2 - DIY bøf-forst.
Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan
 
Morten B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2005
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

det vil jeg straks undersøge.....

takker



__________________
/Morten B
Til top Vis Morten B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten B
 
dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 26 Maj 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

du kan også prøve en squezebox fra  slim devices, så kan du sende via. wifi og slippe for at trække kabler.

http://www.slimdevices.com/

 

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes