Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bilradio uden CE mærkning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MXracing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har i god tro købet en bilradio af mærket Pioneer P7700MP hos Hifi-City.dk. Det undrede mig at radioen kun kunne tage kanaler på ulige Mhz f.eks 97,5 men ikke på lige Mhz f.eks 100.00. Jeg hendvendte mig til Hifi-City som forklarede at der ikke var RDS i radioen. Jeg ønske derfor ikke radioen og ville have anuleret handlen, men det ville de ikke. Jeg har nu fundet ud af at radioen er beregnet til et amerikanske market og derfor er sat op til det. Radioen er ikke CE mærket og ifølge det jeg ved, skal den være det for må sælges i Danmark. Hifi-City skriver på deres hjemmeside at deres radioer er CE mærket og de er Skandinaviske importøre af mærket. Hifi-city.dk vil ikke tage radioen retur og de vil så at sige skide mig et stykke. Mit spørgsmål er: Kan jeg politianmelde dem for at sælge mig en ulovlige radio? Eller skal jeg først hendvende mig til forbrugerstyrelsen?
Til top Vis MXracing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MXracing Besøg MXracing's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Har du bon/købsbevis på den? Hvis du har det, bør den kunne byttes.
Hvis du har købsbeviset og de stadig ikke vil, så¨må du jo gå til andre metoder.
Jeg ville først henvende mig til forbrugerstyrelsen. Hvis du ikke får noget ud af det,
 så ville jeg gå til politiet og høre om de kan gøre noget ved det.
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

MXracing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej Krogh

Tak for dit svar.

Jeg har en faktura på at jeg har købt radioen hos Hifi-City. Jeg har d.d. klaget til forbrugerstyrelsen og sagen bliver nu behandlet.

Til alle... PAS PÅ HIFI-CITY deres importvare er beregnet til det amerikanske market og har derfor ikke de standarter som bruget i europa.

Jeg har undersøgt vedr. Forsikring og manglende CE mærkning.

TOP Danmak har sagt følgende:
Der skal gøres mærksom på at ved brand i apparatet dækker forsikringen ikke selve apparatet hvis det ikke er CE mærket.

Så man står meget dårligt ved at købe en radio der ikke er CE mærket.

Hos Hifi-City fik jeg en radio som ikke kan tage de fleste danske kanaler og som ikke er dækket af forsikringe... og det vil HIFI CITY skide på bare de for nogle penge i kassen mens dollaren er i lav kurs.
Til top Vis MXracing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MXracing Besøg MXracing's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Nu har bilradioer jo egentlig ikke så meget med hifi at gøre, men ok det kan jo være de også begynder at sælge hifi på et tidspunkt.

Hvis det er rigtigt at de har solgt dig en radio hvor man ikke kan lytte til de lige frekvenser (hvilket lyder underligt, også selvom det er en amerikansk model) så skal de selvfølgelig bytte den.

Du beskylder dem så for et par andre ting, som jeg ikke kan få bekræftet ved at se på deres hjemme side:

MXracing skrev:
Hifi-City skriver på deres hjemmeside at deres radioer er CE mærket og de er Skandinaviske importøre af mærket.

De skriver IKKE på deres hjemmeside at radioerne er CE mærket de skriver: Hifi-City.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Det er jo ikke helt det samme. Desuden skriver de ikke at de er importør af Pioneer (hvilket du også burde kunne sige dig selv ville være løgn hvis de havde sagt det), de skriver: Vi er registreret importør hos Told & Skat, og er Danske, samt Skandanavisk importør af mange
velrenomerede mærker fra verden over.

Det er fint at bruge det her forum til at fortælle om mindre ærlige forhandlere, men det er nok en god idé at vi holder os til fakts. Hvis d har solgt dig en radio, der ikke kan bruges i Danmark, så er det selvfølgelig under al kritik, men der er ingen grund til at beskylde dem for noget der åbenbart skyldes læsefejl fra din side (medmindre de har ændret oplysningerne på deres hjemmeside for nylig).

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

MXracing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Ja... de har lavet en del om på deres hjemmeside siden jeg købte min radio. men nettop det med CE mærkningen og importør delen har de ikke lavet om. De har efter jeg har købt radioen påført øvers på deres side at de ikke har RDS, hvilket ikke stod der da jeg købte dem.

Nå men... Det kan da godt være jeg ikke er så hurtig opfattende, men når de skriver at deres vare overholder kravene til CE mærkning så må det opfattes som varene er CE mærket, for det er den eneste måde man kan overholde kravene til CE mærkning på. Vedr. impotrtør delen hvorfor skriver de så ikke hvilke mærker de er skandinaviske impotøre af. Efter min menig gør de alt for at vildlede kunden.

Mvh Lasse

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg helst ikke have at det ser ud som om jeg prøver at forsvare dem, men at skrive at deres produkter lever op til kravene for CE mærkning er IKKE det samme som at sige at de er CE mærket, men det passer dem sikkert fint hvis folk misforstår det.

Jeg forstår stadig ikke hvorfor tuneren ikke skulle virke i Danmark selvom det er en amerikansk model, jeg har en amerikansk tuner hjemme i stuen og den har ikke det problem. De bør selvfølgelig på deres hjemmeside øre opmærksom på at den model de sælger er til det amerikanske marked, ellers er det jo ikke muligt for deres kunder at indhente supplerende oplysninger. Den model du finder på Pioneers danske hjemmeside er jo med RDS men der står der så ikke noget om deres supertuner, som åbenbart er noget de har i de amerikanske modeller.

Når du har købt noget ud fra nogle forudsætninger der ikke bliver opfyldt, så bør du selvfølgelig kunne få dine penge igen og jeg synes ikke det lyder som om deres behandling af dig har været rimelig. Mit første indlæg var mere ment som "en løftet" pegefinger, så vi ikke ender i en situation hvor det flyver rundt med ubegrundede beskyldninger mod forhandlere i tide og utide.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

MXracing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har henvendt mig til pioneer i danmark d.d, og de har givet mig en yderst god service ved at sende mig dokumenter og fortalt hvordan jeg skal forholde mig til sagen.

Product Manager Henrik Skinbjerg fra Consumer Electronics PIONEER DANMARK A/S har skrevet følgende til mig idag:

Alle der forhandler radioer skal være E6 mærket.

Ham hifi-city.dk skal jo kunne forevise en lignende formlular for de varer han sælger, da han ellers ikke må sælge dem.

Men det kan du jo nævne for Forbrugerstyrelsen.
Og ellers kan du referere til BFE - brancheforeningen for forbruger elektronik. De kender alle reglerne.

En stor tak til Henrik fra Pioneer.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

emnet er carfi, ikke hifi.. tråden lukkes.

Men jeg håber du får løst problemet!!

evt kan du prøve www.bilstereoforum.dk

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes