| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så jeg faktisk klar til weekenden. Fest og musik (uden festen).
Jeg har købt:
3 pakker bordskånere (2 bordskånere i hver pakke) - pris: 30 kr
T-Hansen Spikes: 2 pakker - pris: 120 kr
3 CDer (kunne ikke lade være) - pris: 149,75 kr
CDerne er som flg.:
Nirvana - MTV Unplugged
Lis Sørensen - Indtil Dig Igen - Sørensen's Bedste
Texas - Greatest Hits
Nu skal vi bare hjem!! 
PS. Brugte I et hulbor til korken? Eller? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
hald Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du linke til de T Hansen spikes?
Jeg har selv fundet dem, glem det!
__________________ Skaat' - skal vi ikke adoptere en japaner?
Jo! - Så længe det er MARANTZ
Mit Dali, Marantz, DIY setup!
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.thansen.dk/product.asp?
c=521173708&n=702596628&pn=702597224
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set billede og beskrivelse af spikesne fra hansen, de ser totalt fede ud. Er spændt på at høre hvordan de lyder.
Og tænker på hvor mange hundrede kroner de ville have kostet hvis de var til salg i en hifi butik!!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udover kork så mangler du en dåse Hansa-pils til den Lis Sørensen plade __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Udover kork så mangler du en dåse Hansa-pils til den Lis Sørensen plade |
|
|
Hansa?? Unge mand... du ved vel nok at Royal er ølLEN! 
Lis Sørensen har rent faktisk en hamrende god stemme, men ja... er godt klar over det... ikke mindst min alder taget i betragtning...  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
Lis Sørensen har rent faktisk en hamrende god stemme, men ja... er godt klar over det... ikke mindst min alder taget i betragtning... 
|
|
|

__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men allerede nu kan man da sige et par ord om de spikes.
De er større end ventet... Ved ikke helt hvilken størrelse jeg så havde ventet, men de har en god solid størrelse, og de er i hvertfald lige så store som dem der fuldte med mine HT, og vægten? Vægten er der faktisk også! Jeg vil sige at 4 spikes vejer cirka 1 kg! Plus minus 200 gram... men de virker faktisk ret solide! Både i udførelsen, vægt og udséende, og ikke som noget af det kræmmermarkeds skrammel som T-Hansen ellers ofte sælger  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
De er større end ventet... Ved ikke helt hvilken størrelse jeg så havde ventet, men de har en god solid størrelse, og de er i hvertfald lige så store som dem der fuldte med mine HT, og vægten? Vægten er der faktisk også! Jeg vil sige at 4 spikes vejer cirka 1 kg! Plus minus 200 gram... men de virker faktisk ret solide! Både i udførelsen, vægt og udséende, og ikke som noget af det kræmmermarkeds skrammel som T-Hansen ellers ofte sælger 
|
|
|
Hjalp de på Lis' hæse og nasale stemme ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juli 2005 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
MichaelJDK skrev:
|
De er større end ventet... Ved ikke helt hvilken størrelse jeg så havde ventet, men de har en god solid størrelse, og de er i hvertfald lige så store som dem der fuldte med mine HT, og vægten? Vægten er der faktisk også! Jeg vil sige at 4 spikes vejer cirka 1 kg! Plus minus 200 gram... men de virker faktisk ret solide! Både i udførelsen, vægt og udséende, og ikke som noget af det kræmmermarkeds skrammel som T-Hansen ellers ofte sælger 
|
|
|
Hjalp de på Lis' hæse og nasale stemme ?
|
|
|
Finder først ud af det i morgen! 
Synes nu ikke hendes stemme er hæs, men er ikke hjemme nu. Mit setup har ikke spillet (i hvertfald ikke med mit samtykke ) i en uge nu, og mand hvor er det savnet... - så glæder mig til at komme hjem og få liv under kullene, og høre hvorvidt tingene virker.
Jeg skal nok holde jer underrettet  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jes. Så er jeg tilbage. Safe 'n sound.
Først til Acer kan det sige: Nej, det hjalp ikke på Lis' hæse og nasale stemme! 
Men!
Hvad jeg har gjort:
Fjernet hylstrene til mine spikes (under HTerne) – som forhindrede mine spikes i at ødelægge trægulvet.
Smidt 20 mm. (højde) under hver HT. – to kork stykker ovenpå hinanden er lig 20 mm, og har 20mm kork for og bag i både venstre og højre side. Håber det var til at forstå.
Derudover har jeg smidt mine T-Hansen spikes under CD/MD og amp…
Hvad jeg gjorde først:
Jeg valgte at smide spikes’ene under minidiscen (hvor jeg har CDen til at stå ovenpå), og smed dem så også under forstærkeren med det samme. Hvorfor jeg ikke tog CD og amp. Én af gangen? Og lyttede efter per gang? Well… tænkte egentligt ikke at jeg kunne høre forskel, såeh... Jeg har været meget skeptisk mhs. Til spikes under setuppet, men de var jo billige (slap 120kr for 8stk), og det ville næppe skade.
Så! Jeg kiggede CDerne igennem… (det skal lige nævnes at setuppet havde kørt i et par timer inden jeg begyndte, og forstærker/CD var ikke slukket på noget tidspunkt – så det var også varmet op) hvad faen kender jeg så godt, så jeg ved hvordan det plejer at lyde – så jeg har en jordisk chance for at høre eventuelle forskelle? Jeg havde et par CDer på… bl.a. Queens "Barcelona" og "The Great Pretender". Jovist; det lød godt – men hvad!? Det plejer det jo også (har godt hørt "plejer" er død, men… nå, det var et sidespring), men hvad faen skulle jeg så finde på. Èn ting var i hvert fald sikkert. Ovenstående kunne jeg jo ikke høre forskel på!? I bund og grund fordi jeg ikke havde hørt numrene intensivt nok.
Så slog det mig – Dire Straits – Romeo & Juliet. Et nummer som er virkeligt lækkert, så jeg fandt "Dire Straits – Sultans Of Swing – The very best of (HDCD)" frem, og smed den på spilleren…
Nummeret kørte… jeg var lidt i tvivl om hvorvidt der overhovedet var nogen forskel. Sikkert var: Det havde næppe skadet, og det "værste" var jo de 100 kr. som jeg ikke fik noget for.
Men i omkvædet skete der nu noget! I omkvædet er der nogle trommer som falder meget tæt på hinanden. Dér kunne jeg høre noget. Det skal siges at jeg kørte med samme volume, som jeg har gjort mange gange, med dét nummer, og det ligger et godt stykke over normal lydstyrke, uden at være alt hvad rem og skidt kan holde, men det er i et fornuftigt lydtryk. Tilbage til trommerne… Normalt har trommerne altid været "klemt". Som om setuppet haltede med de trommer. Basmembranerne var for langsomme, eller noget!? Så trommerne blev utydelige og lidt noget bulder-noget, og hér var der tydeligvis kommet mere luft ind! Setuppet lød meget mindre anstrengt og det var meget nemmere at høre slagene – hver for sig – med hver deres lyd (for lige at forklare meningen med dén sætning: trommerne lyder jo ikke ens. F.eks. er de ikke lige dybe.)… Selv når jeg skruede lidt mere op var setuppet mere med end det var før, så jo, det har hjulpet! (på mit setup, anyways…)
Nå; jeg fik hold i spilleren igen, og der blev ro (det var dog tændt! – som også nævnt ovenfor). Jeg fik hold på et hulbor/kopbor (hvad man nu vil kalde det), og tog den største, for at få nogle kork-fødder som var så store som muligt, og resten klarede jeg med boremaskinen. Der var lidt arbejde med det, og et hul i midten… hmm… hvad gør vi ved dét? Vi placerer da bare HTens spike ned i hullet, og som du selv tænker, så hjælper korken jo ikke så meget så, men det er der råd for. Jeg smed et kork-stykke mere nedenunder, og nu er der end ikke berøring med gulvet!! (lige et spørgsmål: hvor meget skal jeg regne med at 26kg kan trykke 4 gange 20mm kork ned?? – håber på svar!) For at forhindre at HTens spike ville splitte korken ad, tog jeg (med inspiration fra en HIFI4All.dk bruger) noget pap (T-Hansens bedste! Det som spikes’ene kom i), og klippede det til, så det kunne være på den kork "fod" jeg havde lavet. Pappet igennem spiken og korken på (2 stykker = 20 mm) – to gange kork både for og bag (hhv. venstre og højre side) Dvs. fire bunker kork á 20mm.
Nå… På med DS – R&J igen… Forskel? Ja! En meget tydeligere forskel end der var med spikes under mit setup. Der var kommet mere punch i setuppet, og slet ikke lige så mange vibrationer i gulvet som hidtil. Ydermere var mellemtonen trådt et skridt frem – hvilket har gavnet vokalerne (artisternes sang). Ikke mindst på "Calling Elvis" – som ligger på samme CD, kunne jeg høre mellemtonen havde fået et pift i form af at Mark Knopfler havde taget et par skridt i mod mig – dejligt lød det, hvor punchet mere var kommet til syne på "R&J". I bassen har jeg også oplevet lidt forandring. Bas-guitaren på de forskellige toner er kommet mere frem, så disse kan høres som de er: forskellige! (tonerne, altså) Da jeg ikke har hørt det før, så er det jo glædeligt pludseligt at kunne…
Kan varmt anbefale både T-Hansens spikes (husk at skrive det i dagbogen at man kan anbefale noget fra dem) og især kork! Kork som jeg mener er meget mere værd end spikes under setuppet, men hos mig gav det lidt luft i bassen på ref. Nummeret… Hvorfor det så er sådan, dét ved jeg ikke? Måske fordi – som nogen siger, så går vibrationerne op i spilleren, og disse synger så også i HTerne med meget skidt resultat til følge, hvilket spikes så bevirker.
Men jeg vil sige: gå efter den sikre vinder: kork. Det andet er i småtingsafdelingen, efter min mening, og korken er du ikke i tvivl med. Det lyder anderledes, og jeg synes det lyder bedre…
Jeg har i hvert fald meget glædelige erfaringer med både kork og spikes. Begge dele står mig i 120kr (2 pakker spikes) + 30 kr (3 pakker bordskånere – med to bordskånere i hver) = 150kr. for en lyd der er liiige et trin bedre J
JEG VILLE GERNE have haft mulighed for at prøve at hive kork under de spikes som sidder under setuppet, for rent teoretisk set så kunne det (korken) dæmpe vibrationern, og spikes’ene tage en del herudover? – det er blot en tanke… måske jeg prøver det en dag… Måske jeg kan høre forskel… måske ikke…
Edit: T-Hansens spikes er justerbare. En fin ting hvis nu setuppet (som jeg fandt ud af ) ikke står helt plant. Men! Det skal dog siges at når man ikke skruer dem helt sammen, så mærkes det at de har været billige. Tolerencen er ikke gjort på to tiendedele eller noget der ligner! Slet ikke. De virker lidt vakkelvorne (læs & husk: Alt er relativt!), men vil stadigvæk mene at de til prisen (og f.eks. til et sæt HTer - baseret på mine oplevelser - ) vil være helt fine til prisen, og mit setup (som er placeret på dem pt. uden at de er fastgjort med tape) står fint på dem. Jovist, man skal ikke skubbe til setuppet, men dét gør man da forhåbenligt heller ikke, og fastgør man spikes'ene med den medfølgende tape, så er dét "problem" temmelig sikkert jævnet i jorden - som evt. resonanser...
- T H E E N D -
__________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
|
Først til Acer kan det sige: Nej, det hjalp ikke på Lis' hæse og nasale stemme! 
|
|
|
Nja, det regnede jeg nu heller ikke med, tweaks kan ikke udrette mirakler Anyway er jeg nok lidt for hård ved Lis S. - hun har da lavet et par gode 
Mht. til erfaringerne med spikes, kork og andet godt så skriver du at der kom mere luft imellem især trommerne på spikes, men hvordan oplevede du vægten af trommerne ? Var den stadig tilstede ? Jeg har oplevet lidt af det samme med spikes på trægulv, her blev lyden dog tyndere uden vægt men med lidt mere speed og attack.
Og så lige en fodnote, hvor hulan har du opdrevet de kork bordskånere ? Kork er ikke til at skaffe mere, "gået af mode" siger selv Silvan og kigger underligt på mig  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mhs. til trommerne så synes jeg ikke der er noget at komme efter. Trommernes forskellige dybder/klang står mere frem i lydbilledet. Ikke mindst stortrommen har været glad for tweaket i sin helhed. Den står frem - hårdt og kontant. Jeg har svært ved at sige noget dårligt om det. Jeg kan lide, hvad jeg hører!
Bordskånerne af spikes købte jeg i Silvan/Stark. En 10'er for en pakke med 3stk, men ham manden, du har snakket med, har nok ikke været helt på glatis: det er gået af mode... når man tænker over det. __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Gumle Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelJDK skrev:
<snip>
Bordskånerne af spikes købte jeg i Silvan/Stark.
<snip>
|
|
|
Av, da  
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bordskånere i Silvan ? Troede sgu ikke de solgte køkkenudstyr ?  Men anyway, så var det kork gulv jeg spurgte efter - ikke bordskånere  . Jeg har nu prøvet kork under mine ht'ere og er ikke imponeret  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at følge dine metode i fortællingen. Endte du op med ren kork under HTerne og spikes under Cd o forstærker eller hvad?
Hvorfor duede spikes´ene ikke under HT?
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
|
Jeg har lidt svært ved at følge dine metode i fortællingen. Endte du op med ren kork under HTerne og spikes under Cd o forstærker eller hvad?
Hvorfor duede spikes´ene ikke under HT?
|
|
|
Så skal jeg da lige forklare  Ja, jeg endte op med ren kork under HTerne, hvor jeg har sænket HTens spike ned i hullet som mit hulbor/kopbor lavede. For at forhindre at min spike trykker for meget ned i korken, så har jeg lagt et stykke pap oven på korken og ført spiken igennem pappet og ned i hullet i korken. Setuppet har fået monteret spikes. Jeg har trægulv, og skal derfor have ét eller andet som forhindre mine spikes at dykke en tur under overfladen...  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|

Acer skrev:
Bordskånere i Silvan ? Troede sgu ikke de solgte økkenudstyr ? Men anyway, så var det kork gulv jeg spurgte efter - ikke bordskånere . Jeg har nu prøvet kork under mine ht'ere og er ikke imponeret  |
|
|
Det gør de vel heller ikke, men ikke desto mindre så fandt jeg dem i Silvan.  Find bordskånere og et 40mm (eller hvor stor den største ring nu er ) kopbor/hulbor og en boremaskine... det klarer sagerne... (bor fra begge sider!) __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har idag købt de dersens slibeklodser af kork i silvan. 4 stk og så halveret dem på stedet 
Jeg syntes det har givet mere punch i forhold til SD.
Nu må jeg køre lidt med denne opsætning, det er ihvertfald mere stabilt end SD som gynger lidt  .
billig tweek  det kan vi li´
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |