Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Nyt elektronik?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Eftersom tiden går og undertegnede begynder at gå hen og blive lidt ældre falder tankerne på at fokusere lidt mere på noget "rigtigt" stereo med god lyd frem for at have surround med alt hvad der dertil hører af funktioner og lydmanipulerende led. Det er ikke fordi at jeg på nuværende tidspunkt vil sætte det skarpt op og sige at jeg vil lave et komplet systemskift fra surround til "rent" stereo, men jeg vil til at prioriterer stereosiden væsentligt mere end jeg hidtil har gjort. (Jeg vil nok bare gemme surround udstyret så meget væk som muligt og evt med noget omskifter så jeg til dagligt kun kører på et stereo setup)

Det udstyr jeg har er jeg på ingen måde utilfreds med, men jeg er måske bare blevet lidt mere voksen siden jeg invisterede i mit nuværende anlæg . På elektroniksiden har jeg et Harman/Kardon setup med en af de store recievere: AVR7000 + tilhørende dvd og cd afspiller, og på højttaler siden kører jeg Audiovector hele vejen rundt.

Det jeg har af krav til mit kommende elektronik er:

1. Jeg skal bruge en forstærker, cd afspiller og evt en tuner (jeg hører meget radio)
  2. Det skal være et pænt og enkelt design hvor min. forstærker og cd kan fåes i samme serie (så er det nok også nemmere at få det ind i et fremtidigt fælles hjem med en quinde)
  3. Det skal være enkelt opbygget uden flere ligegyldige funktioner, der må dog gerne være fj.bt med volume og indgans vælger funktion (lidt magelig er man vel)
  4. Det skal kunne fåes i en anden farve end sølv da jeg ikke kan fordrage den farve, så mørkegrå eller sort er mere at foretrække.
  5. Det behøver ikke at fylde særligt meget, kun i lyden
  6. Og så skal det selvfølgelig lyde fantastisk og naturligt.
  7. Budget: Små 15k

Jeg vil fortsat bruge mine Audiovector M3 som højttalerer som jeg i øjeblikket er ved at opgradere lidt. Kabler har jeg liggende i ganske fornuftig kvalitet og faktisk mere end jeg bruger i øjeblikket.

Jeg går selvfølgelig og leger med nogen tanker til hvad udstyr jeg godt kunne tænke mig, men ville gerne høre jeres inden jeg videre med det. Jeg vil ikke afvise at jeg kunne finde på at købe brugt.

Sæt i gang!!!!

Til top Vis henby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henby

henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Der er ikke nogen som vil byde ind med forslag til hvad jeg bør tage med i mine overvejelser når jeg nu vil kigge efter nyt grej??

Det vigtigeste er at man kan få forstærker/cd kombinationen i samme design, og så er tuneren mindre væsentlig i denne sammenhæng. Om det er en integreret forstærker eller det er en kombination af for- og effektforstærker er heller ikke så væsentlig, bare det ellers opfylder de andre betingelser jeg ellers har opstillet. En evt effektklump kan også gemmes lidt af vejen sammen med elektronikken til surrounden.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Hej henby. Jeg ville (som altid) anbefale noget Holfi, feks en Integra 8S og en Xenia cd. Integra 8S har indbygget 5.1 kanals forforstærker, og 2 gode effektkanaler, så kan du senere købe en 3 kanals til evt surround. Jeg synes Holfi's elektronik har en rigtig god og naturlig lyd, bruger det selv over hele linien. Men jeg er bange for at det sprænger budgettet.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Præsten> Holfi kunne være et godt bud, men som du selv er inde på kommer det nok til at sprænge bugdettet. Det er et af de mærker jeg altid er gået uden om på grund af den træfront de fleste har, (det er altså ikke lige mig) så derfor vil det jo også være svært at finde noget brugt i en for mig acceptabel finnish. Desuden er der noget med at de kører batteridrift på en del af deres udstyr ikke?? Det skal man jo også have med i overvejelserne når man køber brugt at det kan koste nogen penge at skifte sådan nogen. Men super input som jeg ikke selv havde haft i tankerne, flere af dem - thanx!!!!

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej henby.

Lige en kommentar til dine overvejelser om Holfi. Jeg har indtryk af, at det meste Holfi idag bliver solgt med sort alu-front (hvilket jeg ikke forstår ), så jeg tror ikke det bliver et problem at finde andet end kirsebær. Hvad batterierne angår, så koster de typisk under 400kr, hvis du køber dem andre steder, feks hos www.batterystore.dk i Odense. Der findes tilsvarende butikker her på Sjælland. Det kræver kun, at du ved hvilken ende på en loddekolbe der er den farlige  Batterierne skal typisk skiftes efter 4-6 år.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hvis det må være brugt, så kan du evt. købe et vincent forstærker sæt på ebay, der plejer man at kunne få en effekt forstærker og forforstærker for ca 6 - 7k. For noget ordentlig noget.

Ellers kan jeg selv godt lide lyden fra Rotel. Der er der ogå mulighed for at gøre et kup, hvis man handler brugt.

Ellers kunne thule være et bud ? Pænt og se på, og spiller jo også ganske fortrinligt.

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed kunne være Micromega, der burde det være muligt at sammensætte et anlæg inden for dit budget, der evt senere kan udbygges til surround hvis du vil det.

http://www.genesisaudio.dk/

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Du kunne kigge på Rega. De opfylder vist alt det, du ønsker. Både lavt og elegant, kan fås i sort eller sølv, meget få knapper, remote, meget musikalsk (synes jeg). En Brio forstærker, Radio (kun en model) og en Planet cd-spille koster 15300 i sort.  Det er engelsk hifi for folk, som er glade for musik, lavet af folk som virkelig investerer tid og energi i at få tingene til at spille som de synes. (Det gælder vel i øvrigt også Holfi og Thule og Densen. Jeg kender bare Rega bedst, og dit budget kan holde hos dem). KT har Rega, blandt andre.

henby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Micro Mega: Interressant bekendskab, det må jeg se lidt nærmere på - takker!!

Rotel / Thule: Er ikke min kop the, var meget skuffet da jeg hørte Thule, der kan jeg bedre lide lyden i min H/K AVR 7000 surround reciever

Rega: Et af de alternativer jeg allerede har i kiggerten. Enkel fed og dynamisk lyd, lige til at læne sig tilbage i sofaen og nyde. Et minus er dog at der er brugt masser af energi på at lave et fedt og solidt kabinet og så er fronten et sølle spinkelt stykke plastik.

Præsten> Er uddannet elektronikmand så jeg har af bitter erfaring lært hvilken ende af en loddekolbe der er den knap så sjov at have berøring med

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes