| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
undersøgelser har også vist at folk synes at højttalere i lyst træ (finish) "spiller mere åbent" end højttalere i mørkt træ (finish)
80 ud af 100 synes klart at de lyse ht lød "bedst" (spillede lysere) eller mere åbent, om man vil !
Og ja, jeg ville F..... også bilde mig selv ind at mit netkabel spillede klart bedre, hvis det lå på gulvet og så ekstremt flot ud og havde kostet 21.000,- for en meter - INGEN tvivl om at "synet" spiller meget ind.
Blinde folk siges at høre meget bedre end seende, fordi deres høresanser er meget meget bedre trænet - hvorfor bruger man ikke blinde hifiinteresserede til "blindtest" ????
Blinde folk der INTET får ad vide mht diverse dyre netkabler, vil (udfra mit gæt og min erfaring med netkabler) grine røven ud af bukserne, hvis de bagefter får ad vide at de først hørte på alm. netkabler (medfølgende) og bagefter netkabler til 20 - 30 - 50.000,-
En vellydende ht der bliver "skrællet" og står i ren spånplade med rester af finer eller pletvis maling (finish) vil pludselig lyde lidt dårligere.
MEN, til MILUND - jo jeg kan godt følge dig, da det hele jo er en enhed og hele oplevensen bliver større.
|