Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Philips32PF9986 eller NAD DV81HD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!!

Jeg står og skal købe mig et lcd fjernsyn - 32" - under kr. 30.000 - men jeg må indrømme at jeg syntes det er en jungel derude!!!

Er der nogen der har erfaringer med Philips32PF9986 eller NAD DV81HD eller andre 32" så vil jeg meget gerne høre fra jer, det kan måske hjælpe mig med at tage en beslutning

Med venlig hilsen

Jacob

Til top Vis Friiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friiz

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Friiz skrev:
Er der nogen der har erfaringer med Philips32PF9986 eller NAD DV81HD eller andre 32" så vil jeg meget gerne høre fra jer, det kan måske hjælpe mig med at tage en beslutning

Lige en detalje: Philips 32PF9976 har samme panel som 9986, bare uden Pixel Plus 2 og Ambilight. På LCD'erne giver Progressive Scan indstillingen efter min mening et bedre billede end Pixel Plus 2 alligevel, og Ambilight synes jeg er noget gøgl - så 9976 er i praksis også en relevant mulighed, selv om den er noget billigere. Men vær obs på at alle øvrige Philips modeller (indtil videre i hvert fald, såvidt jeg har set) har ringere panel, og dermed ringere billede. Og husk, både med 9976 og 9986, så må du _ikke_ bedømme billedet ud fra de standard-indstillinger de typisk står med i butikkerne...

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Hej Otto

Tak for dit indlæg, jeg har været inde og kigge på 9976 og det er helt sikkert også en mulighed!! men som sagt har jeg svært ved at finde ud af hvad der er godt og hvad der er skidt..

Hvis du skulle købe et 32" lcd hvad ville du så vælge (hvis pris osv. ikke var noget problem)??

Tak for din tid

Med venlig hilsen

Jacob

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Hej Jacob,

Bemærk at selvom HIFI-Klubben reklamerer med NAD DV81HD på deres hjemmeside, så er modellen endnu ikke i handelen. Var forbi HIFI-Klubben den anden dag, men fandt til min store undren ud af, at trods deres annoncering på hjemmesiden, så er modellen endnu ikke i butikkerne. Deres besked var til september, men måske den kan bestilles hjem!

Jeg købte for 4 mdr. siden den nuværende model DV81M (2005 model), som jeg er meget tilfreds med. Den primære forskel på M- og HD-modellen skulle være at M-modellen ikke er DHCP godkendt på DVI-porten (jeg har på skrift at den gratis vil blive software opdateret), samt at fjernbetjeningen på den nye model er i alu og kan programmeres til at styre flere enheder. Så hvis du beslutter dig for NAD vil jeg anbefale at vente til HD-modellen.

Jeg var i starten interesseret i 32PF9986 fra Philips, som er et rigtig lækkert tv, men der var flere punkter, som faldt til NAD's fordel.

Først og fremmest at jeg efter et par alene-timer i tv'ets og fjernbetjeningens selskab, hvor jeg testede med forskellige signaler, kabler, DVD-maskiner og film, bare følte at dette tv lige var hvad jeg søgte. Har både testet Pioneer og Panasonic plasma, samt Philips LCD-tv, men af flere årsager aldrig blevet overbevist om at det var den rigtige model. Jeg har skrevet en tråd om dette emne:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21031&K W=torpedo

Billedmæssigt er NAD og Philips i toppen på LCD-markedet (det er prisen også) Kender kun B&O og Loewe Spheros, som prismæssigt slår dem med et par længder... Kun benzin er stadig billigere, hvor længe det end varer

Sort-niveauet er lidt bedre hos NAD grundet den flotte kontrastskærm, som er foran displayet. Begge modeller er sublime i at undertrykke refleksioner fra bagrundsbelysning, hvilket jeg prioriterer højt.

Materiale valg og design er mere eksklusivt hos NAD, men det er naturligvis en personlig smag hvad man synes er pænest. Er man til ambilight er Philips at foretrække, men mange har klaget over generende støj fra ambilighten (den kan formentlig bare slukkes). Om det er et problem på alle modeller ved jeg ikke, men et tv skal altså ikke sige et kvæk. Heldigvis har jeg ikke oplevet støj fra NAD (hvilket blev undersøgt nøje inden købet).

Af tilslutningsmuligheder har NAD, efter dagens standarder, alt hvad du måtte ønske, specielt når DVI porten er DHCP godkendt. Kun et problem hvis du har en DVD afspiller eller parabol receiver der kræver dette. 

Begge modeller fortjener et godt tv-signal, nøjagtig som de fleste andre fladskærme. Hvis du har mulighed for en Selector eller digital parabolmodtager, så bliver billedet rigtigt godt. Sidder pt. og ser film fra Canal+ og det er en ren fornøjelse. Dog blegner det lidt i forhold til et digitalt HDTV signal som er absolut fremragende. Der er noget at glæde sig til altså i 2011 eller hvornår det bliver en realitet

Hvis du er seriøs i din søgen, så sæt en dag af til at teste begge modeller grundigt. Man får meget ud af at side i ro og fred og lege med tv'et nøjagtig som hvis man sad hjemme i dagligstuen. Prøv forskellige kabler og afspillere (gerne eget udstyr) og kvaliteten vil blive bedre end de standard opstillinger du ser i butikkerne. Det er rigtigt mange penge for et tv, så tiden er givet godt ud. Man skal ikke være i tvivl om, at ved nogle tv-signaler vil en god 32" crt skærm til 8.000 kr. tage sig bedre ud.

Hilsen

- torpedo

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Hej torpedo

Tænk jeg tror at Hifiklubben har haft NAD DV81HD på deres hjemmeside i min. 2 måneder men de skriver ikke noget om at modellen først udkommer til sep....

Tusind tak for din hjælp, jeg tror efterhånden at jeg læner mest til NAD (det er også et superfedt design!!!) men stadig væk, hvis der er nogle derude der har noget at tilføje, så please brug lige 5 min. og skriv lidt om dine erfaringer..

Igen torpedo tusind tak for din tid og hjælp!

Med venlig hilsen

Jacob

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Friiz skrev:
Hvis du skulle købe et 32" lcd hvad ville du så vælge (hvis pris osv. ikke var noget problem)??

Jeg ville som udgangspunkt lade helt være, men det er en anden snak... :-) Hvis prisen var ligegyldig ville jeg nok lige kigge på hvad B&O kan stille med, det har jeg ikke lige overblik over, men bortset fra det ville jeg købe en 9976, få den seriøst indstillet (dvs. betale mig fra det hvis jeg ikke selv kunne), og bruge nogle kroner på at sørge for at signalet til den er i orden - dvs. en god dvd-afspiller med DVI/HDMI, og såvidt muligt selector/parabol, og hvis TV2 nedtages med almindelig antenne, sørge for at signalet derfra er tip-top. Det skal siges at NAD'en ofte roses, men jeg har ikke erfaring med hvordan den performer under optimale betingelser (medmindre den har optimale betingelser ude i butikkerne).

Men altså, jeg ville kun købe LCD hvis det absolut _skal_ være max 32", ellers ville jeg købe en Panasonic 37" plasma uden at blinke.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

torpedo skrev:

Af tilslutningsmuligheder har NAD, efter dagens standarder, alt hvad du måtte ønske, specielt når DVI porten er DHCP godkendt. Kun et problem hvis du har en DVD afspiller eller parabol receiver der kræver dette. 

Det kan absolut også blive et problem i fremtiden med HDTV udstyr. Så man bør gå efter den nye.

torpedo skrev:
Hvis du er seriøs i din søgen, så sæt en dag af til at teste begge modeller grundigt. Man får meget ud af at side i ro og fred og lege med tv'et nøjagtig som hvis man sad hjemme i dagligstuen. Prøv forskellige kabler og afspillere (gerne eget udstyr) og kvaliteten vil blive bedre end de standard opstillinger du ser i butikkerne. Det er rigtigt mange penge for et tv, så tiden er givet godt ud. Man skal ikke være i tvivl om, at ved nogle tv-signaler vil en god 32" crt skærm til 8.000 kr. tage sig bedre ud.

Jeg er helt enig, hvis butikken ikke tillader dette, så find en anden!

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Det er sku godt med så mage indput

Tusind tak!!

Med venlig hilsen

Jacob

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med at vente på det nye Philips 32 som er på gaden.
Bedre billede, lavere respons,  HDMI, Ambilight 2 samt lavere pris.

Jeg mener det hedder Philips 32 PF 9830

Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Den ser helt fantastisk ud!!!! Ved du hvornår Philips smider den på gaden??

Tak for dit indput!!!

Med venlig hilsen

Jacob

CosmoKramer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Release datoen bliver hele tiden skudt ud, men det skal vist være her sidst i juli/første halvdel af august at de nye modeller rammer det danske marked.
Til top Vis CosmoKramer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosmoKramer

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej CosmoKramer

Tak for info!!

Så må vi jo gå og vente som små børn til juleaften, til Philips beslutter sig for at smide den på market!!

Med venlig hilsen

Jacob

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 20 Juli 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

lars2004 skrev:
Hvad med at vente på det nye Philips 32 som er på gaden.

Nå ja for hulen, jeg kørte vist på autopilot... Der er IFA messe i Berlin i starten af september, og i forbindelse med dette (dvs i løbet af måneden inden) lanceres der en række nye modeller fra mange producenter, så det vil helt sikkert være klogt at vente på de nye modeller, hvis man kan strække investeringen.

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Sååååå begynder det at ligne noget!!

Men er der noget der har fundet nogle tests af PF9830 endnu, så må i meget gerne skrive linket her på tråden...

Thanks

Med venlig hilsen

Jacob

lars2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Sendt: 08 September 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

www.dinside.no skulle have en test på vej i næste uge af 9830, jeg ved dog ikke om det er i 32, 37 eller 42 versionen.
Til top Vis lars2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars2004

Friiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hej Lars

Tak for info!!  Så må vi se om den lever op til forventningerne!!!

Mvh

Jacob

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes