| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg ved godt at nogle ser med stor skeptis på mig og hvis man læser her inde kan man jo tro at jeg er en værre en. Det er jeg ikke HEHE men jeg brænder for at lære mere om anlæg og deres betydning for musikken, derfor har jeg følgende tilbud.
Jeg vil gerne kvit og frit komme ud til folk og tune deres anlæg til at spille mere musik. Jeg kan garentere det ikke kommer til at koste noget og jeg kan garentere at det ikke bliver ringere end den lyd i allerede har vi kan altid tune tilbage.
1) I skal være beredt på at der måske skal omrokeres med hifirummet.
2) Denne tuning tager minimum 3 timer, gennemsnitligt 6.
3) Elektrostater kan jeg ikke tune dem kender jeg ikke nok eller også er der slet ikke noget musik som kan tunes i dem. 
4) I forbliver helt anonyme og jeg skriver ikke spor på nettet om jeres anlæg.
5) I bor tæt på århus da jeg ikke har uendelige penge til tog og lange rejser.
Hvad får jeg så selv ud af det ?
a) Jeg lære nye folk at kende.
b) Jeg lære mere omkring anlæg og forskellige setup's, jeg kan nemlig ikke nå at låne alt grej med hjem ØV og det er min lille HIFI stue også for lille til.
c) Jeg kan håbe på at jeg må tage billeder til min hjemme side når jeg er ude på besøg og så kan i selv skrive hvad i vil med jeres anlæg.
Jeg har selvfølgelig prøvet dette nogle gange og her er et Citat fra en af de mere positive ting en har skrevet til mig efter jeg tunede hans anlæg. Jeg har endnu ikke fået negative tilbagemeldinger.
Citat: "Jonas' tuning af mit system gav helt sikkert hørbare forbedringer. Musikken vågnede op og lød meget mere engagerende. Numre som før ikke sagde mig noget fik pludselig foden til at vippe, og smilet til at brede sig. Det er tydeligt at Jonas har udviklet en skarp sans for musikalitet, og er istand til at udnytte den på fascinerende vis ved f.eks højtaler opsætning, kan klart anbefales!"
Skriv på jonasbojer@mailme.dk hvis i kunne tænke jer at få en musik tuning af anlægget.
Nej dette er ikke en ophøjelse af mig selv hvis nogle skulle tro dette jeg brænder blot for musikken og kan jeg blot hjælpe.
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers en skam at jeg bor i KBH..!
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas - hvad går denne tunedemp ud på ? Flytter du rundt med HT og møbler, eller fedter du også med kabler og andet ?
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yepper jeg fedter med kabler og kabelsamlinger, højtaler samlinger, afkoblinger for både anlæg og Højtalere. Der er mange små ting men mange bække små gør en stor å.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
Ellers en skam at jeg bor i KBH..! |
|
|
Ikke ked jeg flytter til KBH inde for nogle måneder 
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa tak for den der har henvendt sig til denne tuning og jeg skal nok nå at svare på jeres mails men jeg kan forøjeblikket ikke komme ind på min Mailme.dk konto den ligger i kbh og mangler vist strøm. Svar vil komme de nærmeste par dage
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 24 September 2003 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Øhhhh..."kabelsamlinger" - bruger du strips til det ? eller er det en LINN-samling af kabler...??...
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
Der er ikke noget nyt i det Jonas laver!!.. selv om han tror det!...........
|
|
|
Det har du helt og aldeles ret i, men vi er jo alle startet et sted og hvis der er nogen nybegyndere derude i det ganske ganske land der har brug for hjælp til optilling m.m, så syntes jeg da at Jonasses tilbud er prisværdigt. Jeg har personligt ikke brug for hjælp, det skulle da lige være til opvasken. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
ReneC Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
Men "herre gud"... lad dog manden lege!!
|
|
|
Sikke et langt intetsigende indlæg. __________________ Hellere stor og charmerende, end lille og irriterende.
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
ReneC
Ja og et foruroligende forbrug af !!!! og STORE BOGSTAVER !!!
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
SandSand skrev:
|
ReneC
Ja og et foruroligende forbrug af !!!! og STORE BOGSTAVER !!!
|
|
|
Ja nogle kan ikke klare , ikke at blive hørt derfor store bogstaver .
eller har det bare noget med ens personlighed at gøre .
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
Dog vil jeg ikke påstå at man kan finde den OPTIMALE!! placering! for det kan man ikke med mindre man er pisse hældig!!.. og det kan jo ske!.. MEN! tro mig Jonas kan helle ikke!!... det lader sig ikke gøre uden målinger i rummet!...
|
|
|
Altså mike jeg snakker hverken om at stripse noget sammen og jeg gør dette for at lære mere og hurtigere noget om forskellige anlæg. Jeg har allerede fået 24 mails på folk i århus og omegn som gerne vil have mig på besøg og det bliver sku hyggeeligt.
Jeg giver ikke en SKID for målinger for et måleappart kan ikke måle intuation og føelser så jeg bruger mine øre. Jeg har lige tunet et surround anlæg og indtrimmet et servo SUP og her benyttede jeg ikke måleapparter, jeg lyttede til hvor når der kom mest musik ud af anlægget og sådanne stillede jeg den op. Efterfølgende for en god ordens skyld målte han efter med en db måler for at justere lydniveauet og subben var på hel samme niveau som resten af højtaleren så der havde jeg ramt LIGE i øjet.
Nu har jeg først tunet hos folk jeg kender som forsøg og det er faktisk sjovt at lære omkring hvor forskelligt anlæg opføre sig i helt forskellige rum, men der er ved at gå nogle ting op for mig omkring musik og rummets indflydelse, men jeg holder kortene ind til kroppen. Jeg har spurgt de første jeg har tunet ved hvor meget det syntes det var værd i kr i forhold til deres anlæg og her gik det fra 20% til over 100% den sidste mener det er den bedste opgradering han har fået og han har arbejdet i HIFI-klubben længe så han burde da kende sine B&W bedre ????
Det jeg laver er ikke en TUNEdem som du tror hvis man skal have en sådanne så skal man da ringe til en Linn forhandler. Linn anlæg gider jeg derfor ikke tune på for det skal butikkerne da gøre.
jeg skruer ikke i noget og skal vi bytte kabler rundt eller flytte rundt på anlægget kommer folk selv til at gøre det da jeg ikke vil stå bagefter med nogle som vil have erstatning for f.eks. et knækket kabel.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Mike-J skrev:
|
|
|
|
Det har du helt og aldeles ret i, men vi er jo alle startet et sted og hvis der er nogen nybegyndere derude i det ganske ganske land der har brug for hjælp til optilling m.m, så syntes jeg da at Jonasses tilbud er prisværdigt.
|
|
|
HEHE selvsamme ting sagde den sidste som jeg tunede. Som han selv siger han har været i brancen så længe og derfor kom det meget bag på han at der var så store forbedringer.
Se tuner jeg blot et anlæg i ugen så bliver det til 200 forskellige anlæg på 4 år det kommer jeg sku til at lære meget af 
Du har vist skrevet før at jeg ikke skal sige noget om hvordan dit anlæg spiller fordi jeg ikke har hørt det men du har heller ikke hørt en Bojer trimning så det kunne jo være nogle ting kom bag på dig man kan da forhåbentlig lære noget hele livet.
Hvis jeg ikke kan trimme anlægget bedre en det allerede er så er det jo super godt for så spiller anlægget jo max musik i det pågællende rum. Så måske der kan vrides mere ud af dine Tannoy, mit kabler og ML usstyr det er jeg faktisk ret sikker på for de setup jeg ellers har hørt af denne art tiltaler oftes folk som ikke går så meget op i musikken som de går op i HIFI-detaljerne derfor burde det være nemt at få mere musik ud.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Mike-J skrev:
|
|
|
|
Det har du helt og aldeles ret i, men vi er jo alle startet et sted og hvis der er nogen nybegyndere derude i det ganske ganske land der har brug for hjælp til optilling m.m, så syntes jeg da at Jonasses tilbud er prisværdigt. Jeg har personligt ikke brug for hjælp, det skulle da lige være til opvasken.
|
|
|
Hovsa kommer lige i tanke om noget. Du har lige skiftet cdafspiller og da du ikke nævner spor omkring at du skulle ændre højtalerplacering så regner jeg med du ikke har gjort det og det betyder at dit anlæg i den ene af disse setups ikke spiller optimalt musik. Alle de anlæg jeg har testet og tunet er der stor forskel på musikaliteten blot man rykker 1cm med dem eller skifter grej så spiller anlægget helt anderledes og skal derfor tunes til rummet igen.
Så ja 99% sikker er jeg på at få minimun 25% forbedring hjemme ved dig. 25% mere musik det er sku mange penge jeg tilbyder dig i forhold til at du skulle ud og købe bedre udstyr som svare til samme forbedring.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mike-J skrev:
|
Der er ikke noget nyt i det Jonas laver!!.. selv om han tror det!..
(Snip)
Men "herre gud"... lad dog manden lege!!
|
|
|
Det var dog et negativt ladet indlæg. Manden skriver jo inddirekte at det også er for at lære nye mennesker at kende, se forskellige setups, lege og eksperimentere. Jeg ser derfor ikke noget negativt i at manden vil bruge sin fritid på at hjælpe andre til bedre opstillinger og sikkert også bedre lyd.
Det er jo op til den enkelte om man vil tage imod dette tilbud. Om ikke andet så kan man da få en uforpligtende hifi-snak. Jeg syntes at du skylder manden en undskyldning 
|
| Til top |
|
| |
Grosen Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 25 September 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan Mike ikke se at vi er nogle som endnu ikke er eksperter på området..... og man kan f****** lære meget på 6 timer med en der ved noget om det.....
Synes det er et rigtig godt tilbud.....
Mvh
Lasse Grosen
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
[/QUOTE]
.
Nu har jeg først tunet hos folk jeg kender som forsøg og det er faktisk sjovt at lære omkring hvor forskelligt anlæg opføre sig i helt forskellige rum, men der er ved at gå nogle ting op for mig omkring musik og rummets indflydelse, men jeg holder kortene ind til kroppen. Jeg har spurgt de første jeg har tunet ved hvor meget det syntes det var værd i kr i forhold til deres anlæg og her gik det fra 20% til over 100% den sidste mener det er den bedste opgradering han har fået og han har arbejdet i HIFI-klubben længe så han burde da kende sine B&W bedre ????
Hvornår skal vi så til at betale for at for en Bojer tuning .
Har du overvejet hvilken inflydelse antallet af personer i et rum har på din tuning. Hvis der er 2 tilstæde under tuningen dig og ham du hjælper så finder i jo den perfekte opstilling med 2 i rummet. Så invitere han sine 5 venner så er de 6 i rummet. Det må jo give nogle andre reflektioner/dæmpninger af lydbølgerne eller hvad
[/QUOTE] __________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Mike-J skrev:
|
|
|
|
Det har du helt og aldeles ret i, men vi er jo alle startet et sted og hvis der er nogen nybegyndere derude i det ganske ganske land der har brug for hjælp til optilling m.m, så syntes jeg da at Jonasses tilbud er prisværdigt. Jeg har personligt ikke brug for hjælp, det skulle da lige være til opvasken.
|
|
|
(Hovsa kommer lige i tanke om noget. Du har lige skiftet cdafspiller og da du ikke nævner spor omkring at du skulle ændre højtalerplacering så regner jeg med du ikke har gjort det og det betyder at dit anlæg i den ene af disse setups ikke spiller optimalt musik). Alle de anlæg jeg har testet og tunet er der stor forskel på musikaliteten blot man rykker 1cm med dem eller skifter grej så spiller anlægget helt anderledes og skal derfor tunes til rummet igen.
Så ja 99% sikker er jeg på at få minimun 25% forbedring hjemme ved dig. 25% mere musik det er sku mange penge jeg tilbyder dig i forhold til at du skulle ud og købe bedre udstyr som svare til samme forbedring.
|
|
|
Quote fra Jonas hjemmeside
"Jeg har for nyligt lavet test af cd-afspillere og her er et citat fra en med tester som efter egen smag har et analytisk og neutralt spillende anlæg. "Det er utroligt så stor forskel der er på den hastighed som beat og rytmer spilles med på de 2 cd-afspillere, det er meget nemt at lytte selv på en guitarsolo kan man høre forskel i timingen og hastigheden" Denne test blev foretaget på et musikalsk spillende anlæg og derfor kunne denne forskel mellem de 2 CD-afspillere høres."
Det må have været en lang test for det skal jo lige tunes ind første gang man skifter cd-afspiller og man skal skifte 10 gange mellem A og B dvs. 10 gange flytning af højttaler, lytte pos. og diverse andre ting.
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |