Forfatter |
|
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udstyr:
Martin Logan Monolith-III, elektronisk delefilter(12" bas, nye membraner -punch!!!)
Carver 2-600 Signature(2 x 2400 w i 2 ohm!!!)
Sphinx Project 18 effekt.
Med det anlæg i et etagebyggeri og en smag for stor orkestermusik samt hårdtslående rock er der en overængende risiko for hadfulde og destruktive forhold til de omringboende mennesker.
Jeg flyttede ind og der gik ikke lang tid før der kom mishagslyde fra underboen, banken på radiator, ringen på døren, skælde ud ect. I stedet for at blive sur besluttede jeg mig til at komme med positive komentarer hver gang dette skete, rose min underbo for at han gav mig chansen for at tage hensyn og jeg jo ikke vidste hvornår han var hjemme. Efter ikke særlig lang tid, når vi mødtes på trappen kom der informationer om hvornår de var jemme og ikke. Igen ros, stemningen var en anden nu, mere undrende positiv... Mere ros og så begyndte jeg at modtage SMS'er når de var hjemme og om hvornår og hvor længe de var væk. Vi aftalte at da underboen var væk hver onsdag kunne jeg spille igennem onsdag aften. Samtidig aftalte viat på andre dage ville han love at banke 3 gange(blødt) på radiatoren hvis det var for højt og jeg svarer med 3 bank og skruer ned. Resultatet er faktisk at vi tager hensyn til hinanden, både jeg med musik og ham med tollerance.
Moralen er at hvis man formår som 2 voksne parter at mødes omkring fornuft, så kan alle få det de gerne vil, hvis man er bare lidt fleksibelt indstillet.
Jeg siger ikke at alle naboer ect. er lige så voksne som mine, men hvis ikke det er tilfældet må man bare blive ved med at vise den positive og rosende attitude så længe at det slår igennem. Det er altså svært at blive ved med at være sur overfor et voksent og positivt smilende menneske :o)
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommunikation og vilje er vejen frem - Hvis alle var som jer ville der ikke være krige i verden. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder lidt som en solstrålehistorie, kan det lade sig gøre er det fedt.
Men.. Hvorfor fan... skal han banke 3 gange på rørinstallationerne;-) - det vækker hele ejendommen! 
|
Til top |
|
|
Dyrmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
Lyder lidt som en solstrålehistorie, kan det lade sig gøre er det fedt.
Men.. Hvorfor fan... skal han banke 3 gange på rørinstallationerne;-) - det vækker hele ejendommen!  |
|
|
Det var jo kun hvis der blev spillet højt, så mon ikke folk i forvejen var vågne pga. musikken
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer til at savne at brage mit anlæg af når jeg flytter hjemmefra
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 02 August 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk Asger. Du og din nabo har jo et forhold som man kun kan drømme om.
Hvis bare alle naboer var sådan.
Tillykke med Jer. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|

Man må misunde dig! Andet er der ikke at sige... Kanont at du har fundet ud af det på den måde, med din nabo... __________________ Mvh, Michael Jensen
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet før: En solstråle histore... Dejligt i dette vejr og lige til at blive i godt humør af.
Lækkert samarbejde.
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ca. et år siden flyttede der en ung knøs (godt 20) ind ved siden af mig. Den første weekend fyrede de noget af en fest af, og ligeså de næste to. Festerne foregår fra 20 til 8, så jeg lå noget nær søvnløs de dage.
Efterfølgende fik vi så en snak, og han undskyldte og vi fandt en volumenstyrke som jeg godt kunne høre på mit kontor, men dog ikke inde fra stuen. Han sagde også at jeg fremover bare skulle sige til.
Det virkede fint i et stykke tid, men af og til gik det alligevel lidt vildt til, hvilket jeg accepterede, for de skal jo også have lov, ligesom jeg også et par gange om året holder en lille fest hvor vi ikke er stille som graven.
Men nu hvor sommeren (hmm, den der nu er) er kommet er han begyndt at trappe op, musik hver dag, altid venner på besøg, kort sagt en partyhule - jeg føler mig hensat til et sommerhus i Løkken i mine unge dage.
Så satte jeg en gul Post-It på døren og bad om lidt hensyntagen, og det har også holdt siden (3 uger), må se hvor lang tid det holder denne gang.
Med andre ord: I har fået et rigtig godt forhold op at køre, tillykke med det. Min nabo lytter heldigvis også, men det går selvfølgelig galt når der er fest - problemet er at det er der stort set hele tiden. For et par uger siden var jeg selv til fest ude i byen og kom hjem søndag morgen kl. 7:30 - da kom der techno ud af dørtelefonen Musikken er desværre ikke det eneste problem med de unge barylere, men det er en anden historie.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 05 August 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo selvfølgelig også noget værer når det er Techno __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig historie når man har hørt alle de mange negative her på forummet.
Jeg har en aftale med min nabo at han sender en sms når han går i seng. Det fungerer også glimrende. Men nu bor jeg på kollegie så folk kan jo ikke rigtig tillade sig at klage så meget .
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altid træls når man får en mistænkelige gul væske drivende ind i brevsprækken  Ej, spøg til side. Tror bestemt vejen frem er at finde bestemte tidspunkter hvor man kan spille højt når naboerne er ude af huset. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heldigvis så heldig at opgangen her forholdsvis er beboet af folk mellem 20 - 30 år .. så her er ikke så mange klager (Men næsten fest hver weekend).
I alt den tid jeg har boet her har det dog kun været generende da min nye over-over bo mente at han skulle spille meget høj tysk techno musik indtil kl. 05 om morgenen .. der blev det lidt for meget !
Til gengæld spiller jeg selv RET højt hver gang jeg ser film eller lige varmer op med gutterne før en bytur .. og aldrig har jeg fået en klage - hurra for det!
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 05 August 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tja kender det godt jeg bor ovenpå en grillbar men efter 22 om aften ja så kan jeg høre lige så højt jeg fordi væggen ind til min nabo ved siden af har en dobbelt brandvæg, og ikke nok med det hilser de pænt på mig, og tro mig jeg har holdt mange fester i en periode over 4 måneder, og ja så kan jeg høre højt musik fra kl 8 til 11 om morgen det er for lækkert.
Og til sidst men ikke mindst bor jeg i centrum af byen.....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plus du kan bare stampe en morse kode i gulvet og på den måde bestille grill-kylling og fritter... Smart. __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 06 August 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldlos tro det eller ej jeg tager bagingangen og hvis jeg bestilller mad kommer de op med det super smart hehehe......
mvh Novisad
|
Til top |
|
|