| Forfatter |
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sammensætning af uens grej!
Havde for nylig en betagende hifi oplevelse med en hiiiigh end phonopre. Setuppet var klasse hele vejen igennem på nær pick-up som var en hæderlig K1 til vist 500kr.
Det var ganske enkelt forrygende. Så et par tankeeksperimenter:
Hvad ville vi have oplevet med en ”almindelig” phono pre til f.eks. 5000kr og en pickup til f.eks 50000kr?
Hvad ville vi have oplevet hvis verdens bedste pu var blevet sat på hiiigh end phonoen?
Da vi ikke oplevede det, er det forkert at konkludere noget. Men jeg ville tro at en dyr pu på en alm phono ville lyde godt, men mange klasser under hvad vi oplevede med K1. Jeg tror også at en super super pick up på hiiigh phonoen ville have flyttet grænserne for musikgengivelse til noget man tror er utopisk.
Hvor vil jeg henad? På grammofonområdet tror jeg at jeg kan gennemskue problematikken. Der skal et 1.klasses værk, og så en 1. kl. arm på før man overhovedet skal tænke på perverse pick upper, og så skal phonoforstærkningen følge med. Prøver man derimod vejen fra super pu ned til almindelig husmandsspille får man ikke meget ud af de mange penge til den dyre pick up.
Men Steelheaden bryder alligevel ind i reglerne, den ville forbedre ethvert grammo setup, og ville kunne følge med hver eneste grammo/arm/pu opgradering man fik råd til. Prisen vil så bare forhindre muligheden for at opgradere disse.
Nå bruger som sædvanlig 500 ord på noget som I andre bruger 5 på.
Men er filoen helt forkert? Og kunne den ikke bruges på de andre elementer i setuppet.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har så sandelig ret i din betragtning, og det bekymrer mig også, når jeg tænker på hvor mange middelmådige RIAA'er der er på markedet. Så kommer spørgsmålene, hvilken RIAA var det ?, Hvilken pladespiller ? og hvilken arm ?.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
.......er "filo" ikke en dej ??? 
jeg ved det: lidt småplat, men kunne ikke lade vær'
god weekend,
mvh
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Når tankerne ikke flyder så let er det filodej. Når de springer frisk som en kilde fra en stor viden hedder det noget andet, det sker sjældent for mig  .
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, for mig er det lidt logik omkring systemsammensætning. Leddene skal være på nogenlunde samme niveau for det hele giver rigtig mening.
Så det er vel en gammelkendt måde at anskue systemet og dets delelementer på.......!?
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, den er også fin den kilde, så længe det ikke bliver surt Schopenhauersk, eller skal vi tage til takke med en studentikos Camus?
jeg har på fornemmeren du hælder mod en djærv nyttefilosofi? hvis det lyder godt - så er det godt (sagde anden...)
dette er selvfølgelig ment med bedste hensigt.......det kunne jo misforstås.
mvh
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser det lidt anderledes - Det vi oplevede dernede, belyser for alvor, hvor meget info der bliver undertrykt i "almindelige" RIAA´er. Det er en meget svær nød at knække, at designe en god RIAA...
Om grejet passer prismæssigt sammen, har intet at sige. Betyder absolut intet, hvis det er lavet godt. Havde jeg været intetvidende, kunne de have bildt mig ind, at K1 kostede 25.000.-. Vi er for bundet af tanken pris = ydelse. Det gør det bare så sjældent når vi taler audio. Men det er da rart når det gør det...!
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i skriver jo også selv at i ikke ved hvor det ville have taget jer hen hvis pickuppen havde været i topklasse.
Men det er da fint i er ved at finde ud af hvad i lytter til og hvor begrænsningerne er i setuppet.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja med det udstyr, tror jeg selv en Ortofon OM10 eller en Rega Bias spiller fyrsteligt, men nu må jeg jo erkende at mit udstyr ikke helt matcher det testede, desværre !
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Ved at nævne et oplevet eksempel som dejcellerne ikke lige havde hævet færdige på, kommer det til at dreje sig om hvad de oversete komponenter som forforstærkeren herunder riaa kan ændre i et systems performance.
Før denne oplevelse ville jeg f.eks. selv vælge et forstærkersæt hvor min 60% gik til ampen og max. 40 eller mindre til preamp. Nu ville jeg nok søge at gøre det omvendt – herregud hvis ampen får alt serveret på et sølvfad – så kan en lille q-amp gøre arbejdet færdigt.
Jeg læste engang om en andet mitch/match: En Boulder 1000 blev spændt foran B&W DMA et eller andet. De har garanteret aldrig før eller senere spillet så godt. Jeg synes det er spændende hvad et enkelt komponent egentlig indeholder af kvalitet, men som de færreste af os oplever. Det ved man sjældent – hvis jeg havde råd til Big Brother Boulder ville jeg også nok kigge på Avalon eller Wilson (har ikke læst Stereophile for nylig – så jeg ved ikke hvad der er in pt). Nå min K3 lyder jo heller ikke så godt som K1 i ovennævnte ekvipage. Jeg ved dog nu hvad der skal til - 1 år senere på efterløn.
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg oplevede sidst i 80´erne et par små Mission ht, spændt på en Krell KSA100, en af de go´gamle, det rykkede for vildt!!!
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
frederik Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Til orientering sammenlignede Duelund og Lars Vester Petersen Steelheaden med en ny riaa-konstruktion fra Lars nede i lydbutikken, 2 ud af tre fandt Lars' bedst.
Jeg kan ikke kommentere yderligere, da jeg ikke selv var der, men glæder mig til at høre Lars'.
Sidder og hører Paco de Lucia Zyryab en fremragende plade til 7,5 fra Københavns Radio.
Det er morsomt, at de har skrevet, hvad der er spillet hvornår.
På denne er ét nummer spillet én gang i 1991.
Sikke mange enere og etere....
Mvh.
Pladetallerik
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 26 September 2003 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=frederik]
Hej
Til orientering sammenlignede Duelund og Lars Vester Petersen Steelheaden med en ny riaa-konstruktion fra Lars nede i lydbutikken, 2 ud af tre fandt Lars' bedst.
Jeg kan ikke kommentere yderligere, da jeg ikke selv var der, men glæder mig til at høre Lars'.
Men det kan jeg jo så. Sammenligningen var ikke korrekt, da der for Lars's vedkommende måtte indskydes en forforstærker, der næppe har virket som ingen ekstra led. Alligevel ville jeg så absolut over det brugte udstyr vælge lars's, med en større autoritet og perspektiv. Jeg stiller gerne op til en for RIA'erne mere ensartet strømvej og bedre højttalere.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

|
| Sendt: 27 September 2003 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder da så absolut spændende...!
Duelund - må man spørge hvem af de 3 (?) der valgte Steelhead ? Kunne du fortælle lidt om princippet ?
Frederik - var det noget du kunne låne med på tirsdag ?
|
| Til top |
|
| |