Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: PS2 afspiller SACD? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 28 September 2003 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg hørt at PS2'en kan afspille SACD. Hvordan det?

Skal dvd'en ikke være understøttet af det? Eller afspiller PS2'en ikke SACD'en i den rigtige kvalitet?

frederik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2003
Sendt: 28 September 2003 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Den spiller vel bare cd-laget på hybrid-sacd eller?

Mvh.

Frederik

Til top Vis frederik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frederik

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2003 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke kun på PS2 de kan afspilles, men også på andre ikke-SACD afspillere.

Weird...

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 September 2003 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

SACDere kan mig bekendt afspilles på alt der kan afspille CDer
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hov hov!! En SACD og en CD er altså ikke det samme. SACD er en skive med samme størrelse som en CD men som kan indeholde mere data. En SACD kan afspilles på en afspiller som understøtter dette og ikke bare på en alm cd-spiller!

Om Playstation 2 kan afspille SACD aner jeg ikke, men det skulle ikke undre mig da SACD er en Sony-Philips opfindelse.

Til Tony: Tænker du ikke på HDCD? En HDCD kan afspilles på alle cd-afspillere, men man udnytter dog kun de ekstra bit hvis afspilleren har HDCD-dekoder

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2003 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:

Hov hov!! En SACD og en CD er altså ikke det samme. SACD er en skive med samme størrelse som en CD men som kan indeholde mere data. En SACD kan afspilles på en afspiller som understøtter dette og ikke bare på en alm cd-spiller!

Om Playstation 2 kan afspille SACD aner jeg ikke, men det skulle ikke undre mig da SACD er en Sony-Philips opfindelse.

Til Tony: Tænker du ikke på HDCD? En HDCD kan afspilles på alle cd-afspillere, men man udnytter dog kun de ekstra bit hvis afspilleren har HDCD-dekoder

Vi tager den lige en gang til.......... ALLE CDer kan afspille SACDer fuldstændig ligesom en playstation 2, at den så afspiller det alm. CD spor er en anden ting. Tjek det før du fortæller at det ikke kan lade sig gøre. ALLE AFSPILLERE DER KAN AFSPILLE EN ALM. CD FORMÅR AT AFSPILLE EN SACD PLADE. At den ikke gør det korrekt er en anden ting !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 September 2003 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Anders_K skrev:

Vi tager den lige en gang til.......... ALLE CDer kan afspille SACDer fuldstændig ligesom en playstation 2, at den så afspiller det alm. CD spor er en anden ting. Tjek det før du fortæller at det ikke kan lade sig gøre. ALLE AFSPILLERE DER KAN AFSPILLE EN ALM. CD FORMÅR AT AFSPILLE EN SACD PLADE. At den ikke gør det korrekt er en anden ting !!

Ikke hvis det er en norm. SACD. Kun hvis er en såkaldt Hydrid SACD som består af et SACD lag og et CD lag. På en alm cd-afspiller vil du kunne afspille CD laget og på en SACD-afspiller vil du kunne afspille SACD laget. 

En SACD kan altså ikke afspilles på en cd-afspiller.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 28 September 2003 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Anders_K skrev:
Tonny skrev:
Anders_K skrev:

Ikke hvis det er en norm. SACD. Kun hvis er en såkaldt Hydrid SACD som består af et SACD lag og et CD lag. På en alm cd-afspiller vil du kunne afspille CD laget og på en SACD-afspiller vil du kunne afspille SACD laget. 

En SACD kan altså ikke afspilles på en cd-afspiller.

Nu er jeg jo så heldig at jeg kun har hybrider, så den havde jeg ikke lige tænkt på. Men du har naturligvis ret, det er kun i det tilfælde at det er hybrid CDer at de kan afspilles på en alm. CD afspiller...SORRY.

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2003 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Alright... Det ser ud til at jeg har fået svar nok.

Tak skal i ha'  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes