Forfatter |
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg ved ik om det helt går ind i denne kategori da det ik drejer som om en butik, men håber det må postes alligevel.
Jeg har købt en Subwoofer af en gennem den blå avis, den skal sendes og jeg foreslår UPS. Sælger siger det er ok bare jeg betaler og det gør jeg. Da jeg modtager pakken ser den lidt vakkelvorn ud, men dog hel. Da jeg åbner kan jeg se subwoofer har været smidt/tabt mange gange og er faktisk ødelagt. Det ringer jeg til sælger og meddeler. Hans svar er at den har været pakket ind efter UPS egne retningslinier og de derfor skal erstatte. UPS har afgjort at de ikke vil erstatte pga den meget ringe embalage. Og den var virkelig dårligt pakket ind. Ikke efter retningslinierne. UPS siger at sagen om de skal erstatte er mellem dem og sælger og den kan jeg ik blande mig i og at sælger skal erstatte overfor mig.
Så nu sidder jeg lidt i saksen, med en sælger der frasiger sig ethvert ansvar, UPS der ik mener de har noget med mig at gøre da jeg er modtager, en ødelagt subwoofer og nogle 1000 kr mindre. Hvad gør man i sådan en situation? Nogen der ved noget om hvem der hart ansvar i sådan en sag??
|
Til top |
|
|
dan.mp Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er klar over at det er lidt sent i dit tilfælde, men du skal altid undersøge de varer du får bragt med fragtmand inden du kvitterer for modtagelse uanset om de er købt af en privat person eller fra et firma. Specielt hvis du kan se at emb. er beskadiget, er den det kan du vælge at skrive under med forbehold (notere på fragtbrevet at pakken var beskadiget) eller vælge at nægte modtagelse.
Men hvis du (som jeg har forstået i dit tilfælde) selv har betalt for fragten, kvitteret for modtagelsen uden anmærkninger, samt forudbetalt for subwooferen, er du ikke særligt godt stillet. __________________ dmp
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid sælgers ansvar at pakken er pakket forsvarligt ind eller
at den er afsendt som forsigtig eller lignende med garanti hvis dette
ikke er muligt.
Fragtselskabet skal selvsagt behandle pakken ordentligt, men der er ikke noget at komme efter hvis ovenstående ikke er i orden.
Derfor er det sælgers problem hvis pakken ikke når frem i samme stand som den er afsendt.
Altså: Sælger SKAL sende ig dine penge (inkl. porto).
Problemet er altid at få beløbet opkrævet. Hvis du kan få UPS til at
arbejde lidt med sagen så rust dig med tålmodighed - der er meget bøvl
sparet hvis det lykkes. Vil de ikke det, er eneste mulighed at stille
sælger udsigt til en tur i retten - desværre. Man har lov at håbe på at
udsigten er nok til at få ham til at komme til lommerne.
Held og lykke
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 23 August 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ups slækket på kravene? sidst jeg skulle sende noget med dem, afviste de 2 gange varen fordi den ikke var pakket ordentligt ind.
Så uden at vide mere til sagen, end hvad der er skrevet her, kunne JEG få den mistanke at den har været "tabt" et par gange.. Og jeg har også ved selvsyn set hvordan de stabler tingene i bilerne.. det gælder iøvrigt også GLS, jeg er glad for at jeg endnu ikke har fået ødelagt noget.
|
Til top |
|
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så jeg selv kan vurdere har de haft tabt subwooferen et par gange. Selve kassen den var i var dog hel, altså uden huller i den.
Jeg ringede til sælger umidbart efter modtagelse og sælger andmeldte til UPS. UPS har afgjort efter at have set billeder at det var embalagen der ikke fulgte deres retningslinier. De siger også at jeg ik har krav på noget fra dem da deres sag altid er med afsender, min sag er også med afsender.
Og jeg kan kun give UPS ret, kassen fulgte bestemt ik retningslinier for forsendelse over 25 kg. Der står på UPS.com at kassen ikke må være tidligere brugt og man skal tjekke på mærkningen at den kan holde til så mange kg. Den kan for det første ik holde til så mange kg og så har den været tidligere brugt.
Så står der også i deres retningslinier at man ik man anvende chips eller papir som beskyttelse i kassen. Der havde sælger lagt 4-5 reklamer i hver side af subwooferen. Da jeg åbnede kassen var det første jeg tænkte: " sådan sender man altså bare ik sådan noget".
Jeg har skrevet til sælger at det må være ham der skal have penge af UPS og mig af ham, uanset om han får fra UPS. Det nægter han selvfølgelig og siger jeg selv er skyld i det fordi jeg valgte at få den sendt, så han er uden ansvar. Han siger også at han fulgte de retningslinier UPS selv har givet og han er helt uden ansvar. OG at ingen advokat vil tage så lille en sag, som han alligevel vil vinde.
Så hvad gør jeg? Vil det kunne betale sig at få en advokat ind i sagen?
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 24 August 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS har jo tilsyneladende meget klare retningslinier, og hvis det er så
oplagt som beskrevet, at pakken ikke har været pakket ind efter
foreskrfterne, er der kke noget at diskutere.
Når pakken har været pakket utilstrækkeligt ind, kan det sådanset være ligemeget hvordan den er behandlet af UPS.
Sælger har dummet sig, og det skal andre selvfølgelig ikke belastes af.
Du skal ikke lade sælger tage styrringen. Gør ham KLART opmærksom på
fakta, ansvarsfdeling osv. og gør ham klart at det ikke er til debat.
Og gør ham så afslutningsvis klart at hvis han ikke kommer til fornuft,
hører han fra din advokat. Så er sagen ikke længere.
Og så vil jeg hel klart tilslutte mig ManicMiner's synspunkt. Det kan
godt være en evt. sag vil være uforholdsmæssig dyr, men sådannoget er
en principsag. Advokaten kan hjælpe dig med at finde det rigtige niveau
for sin indsats i sagen så det hele stadig giver mening.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg tror det bliver gennem en advokat det kommer til at køre. Det er bare så træls. Jeg har sendt en mail til sælgeren og forklaret at hans embalage ik det mindste følger deres retningslinier og han derfor er ansvarlig. Så der er nok ikke andet at gøre lige nu end at vente på hvad han svarer.
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger


Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 25 August 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre en meget meget kedelig sag, som det næppe kan betale sig at ofre en advokat på.
Indholdets værdi udgør så vidt jeg kan læse "kun" et par tusser. Evt. sagsomkostninger udgør let 3-4K, vinder man sagen er det jo fedt nok, men... kan sælger betale efter en evt. dom?
Ved privat/privat handel er det mere end pi... svært at placere ansvar for en forsendelse når en 3'de part/virksomhed står for feks. fragt.
Grej bør så vidt det er mulig afhentes direkte hos sælger. Ved det i mange tilfælde nærmest er umuligt for os på Djævleøen fordi de fleste hifi-pushere bor i det Mørke Jylland 
Selvfølgelig bør et ansvar placeres, det er blot et spørgsmål om det er umagen værd i denne sag.
Held og lykke med sagen.
Mvh/Mik112
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 26 August 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tumling
Jeg synes at du skulle stille UPS det oplagte spørgsmål " Hvorfor tager i fragt med der ikke opfylder jeres betingelser for forsendelse og ovenikøbet uden at lave en anmærkning" Sælger kan jo med nogen ret hævde at han var i god tro omkring emballeringen, for så vidt at UPS uden anmærkning accepterede forsendelsen. Efter min mening kan man ikke sige ja til at påtage sig en forsendelse, ødelægge pakken og så bagefter sige at pakken ikke var UPS reglementeret indpakket. Så, altså jeg ville gå til UPS og ruske lidt i dem. At gå i retten vil blive en dyr og omstændig ting, hvor udfaldet kun vil have en vinder, nemlig advokaten.
Venligst
Bent
Venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 27 August 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ville være noget af en chance at tage med en advokat, det kan komme til at koste dyrt. Har talt med en advokat og han mener jeg har ok chancer for at vinde, men der er også en chance for at tabe. Så selv om jeg meget nødigt bare vil lade afsender gå fri kan det måske blive sådan.
Det vil ik hjælpe noget at jeg går til UPS igen, selv hvis jeg skulle overbevise dem om at de skal erstatte og det er deres fejl, så vil evt erstatning tilfalde afsender, det er ham de har en kontrakt med. De vil for øvrigt slet ik tale om sagen med mig da jeg ikke er en del af den. Og sælger hævder at han ikke har modtaget nogen af de to breve de har sendt til ham.
Så jeg får meget svært ved at få noget som helst, men hvis det lykkes sælger at anke så kan han få hele beløbet udbetalt den er forsikret for, nemlig nyprisen. Og så er han stadig ik forpligtet til at give mig nogen.
|
Til top |
|
|
Jesper001 Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 326
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange penge er der tale om? Hvad har du givet for den subwoofer? Og forsendelsen?
__________________ -Hold nu den kontaktor inde for helvede!!!
- Jamen, det ryger!
- Jaja, Hold nu kæft og hold den inde!!
|
Til top |
|
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det drjer sig om 3300 og 800 for forsendelse. Det er selvfølgelig ik nogen bondegård men det trælse penge at miste. UPS bærer selvfølgelig et vist ansvar og det ville de nemmeste at gå efter, men det er ik mig der er afsender og derfor kan jeg intet gøre ved UPS og deres afgørelse. De siger de har en kontrakt med afsender og jeg skal have penge af afsender.
Så hvis ik afsender friviligt vil erstatte er pengene tabt. Bare så træls for den embalage var bare så elendig man tror det var løgn. Den vejer trods alt 30 kg og så smider han den i en for stor kasse som er beregnet til max 18 kg og så smider et par reklamer i siden, som ik engang var tæt pakket og evt krøllet nej der lå bare et stykker og flød med rundt
Og det værste ved det hele er hvis afsender anker deres beslutning(som han kan og der skulle være gode chancer for at ændre afgørelsen) tilfalder beløbet den er forsikret for ham selv, 5000 kr. Og der står ingen steder jeg skal have nogen af dem.
I principet kunne den have været i stykker da han sendte den, han har intet at tabe ved det. Det gør mig så gal den her sag.
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender du sælgers bopæl? Gør du det møder du uanmeldt op og snakker ham til rette. Det er altid godt med personlig kontakt.
Fragtprisen undrer mig - 800 kr. er godt nok mange penge for at sende en pakke på 25 - 30 kg.
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tumling22 skrev:
Hej
Jeg ved ik om det helt går ind i denne kategori da det ik drejer som om en butik, men håber det må postes alligevel.
Jeg har købt en Subwoofer af en gennem den blå avis, den skal sendes og jeg foreslår UPS. Sælger siger det er ok bare jeg betaler og det gør jeg. Da jeg modtager pakken ser den lidt vakkelvorn ud, men dog hel. Da jeg åbner kan jeg se subwoofer har været smidt/tabt mange gange og er faktisk ødelagt. Det ringer jeg til sælger og meddeler. Hans svar er at den har været pakket ind efter UPS egne retningslinier og de derfor skal erstatte. UPS har afgjort at de ikke vil erstatte pga den meget ringe embalage. Og den var virkelig dårligt pakket ind. Ikke efter retningslinierne. UPS siger at sagen om de skal erstatte er mellem dem og sælger og den kan jeg ik blande mig i og at sælger skal erstatte overfor mig.
Så nu sidder jeg lidt i saksen, med en sælger der frasiger sig ethvert ansvar, UPS der ik mener de har noget med mig at gøre da jeg er modtager, en ødelagt subwoofer og nogle 1000 kr mindre. Hvad gør man i sådan en situation? Nogen der ved noget om hvem der hart ansvar i sådan en sag?? |
|
|
for det første siger UPS altid det , man skal godtnok gå til den før de giver sig .
En anden ting , så snart sælger har givet UPS den er det dit ansvar , du siger ja til at få den sendt så når sælger har sendt den ligger det ved dig , sådan er det ved privat handel .
Hvem skal belutte om den er pakket godtnok ind , UPS ??? næ dem kan du slet ikke stole på .
Hvis du har sagt ja til at den ikke sendes i org-emb er det dit problem , det er nok også derfor UPS ikke vil gøre noget .
Jeg har selv prøvet det , men når man køber noget og vil have det sendt så må man også være klar over det kan gå galt .
|
Til top |
|
|
Tumling22 Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville meget gerne mødes med vedkommende, men han bor på sjælland og jeg i nordjylland, så det er ligesom udelukket.
UPS tager 620 kr +moms for at levere 30 kg.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
Det er altid sælgers ansvar at pakken er pakket forsvarligt ind eller
at den er afsendt som forsigtig eller lignende med garanti hvis dette
ikke er muligt.
Fragtselskabet skal selvsagt behandle pakken ordentligt, men der er ikke noget at komme efter hvis ovenstående ikke er i orden.
Derfor er det sælgers problem hvis pakken ikke når frem i samme stand som den er afsendt.
Altså: Sælger SKAL sende ig dine penge (inkl. porto).
Problemet er altid at få beløbet opkrævet. Hvis du kan få UPS til at
arbejde lidt med sagen så rust dig med tålmodighed - der er meget bøvl
sparet hvis det lykkes. Vil de ikke det, er eneste mulighed at stille
sælger udsigt til en tur i retten - desværre. Man har lov at håbe på at
udsigten er nok til at få ham til at komme til lommerne.
Held og lykke
|
|
|
Det er altid sælgers ansvar at pakken er pakket forsvarligt ind eller at den er afsendt som forsigtig eller lignende med garanti hvis dette ikke er muligt.
Forkert
Så snart sælger har indlevert den til et fragt firma så er det køber og det firma .
Og sælger skal ikke send den forsigtig eller lignende hvis sælger ikke siger det .
Det sker så tit og der er mange sager om det på e-bay og Audiogon .
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tumling22 skrev:
Ja jeg ville meget gerne mødes med vedkommende, men han bor på sjælland og jeg i nordjylland, så det er ligesom udelukket.
UPS tager 620 kr +moms for at levere 30 kg.
|
|
|
Halløjsada...det var da godt nok dyrt! Jeg var ikke klar over, at UPS var SÅ dyre. Er det virkelig deres normale takster?
Hilsen Nilau
|
Til top |
|
|