Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan opbevare i musikken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Nu er der jo en masse flotte anlæg herinde på sitet men jeg mangler lidt omkring opbevaring af cdér og pladerne.

Jeg kunne godt bruge lidt ideér specielt til pladerne.

Meget gerne billeder eller link.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Reolen til LP'erne har jeg selv bygget. Limtræ i bøg fra Silvan. Den er egentlig OK, hvis man ser bort fra at den efterhånden er blevet for lille.

CD-reolerne er fra IKEA. De er hverken pæne eller praktiske. Og iøvrigt står de dårligt.
Eneste årsag til at de er her endnu er at jeg ikke har fundet noget bedre. Hovedparten af de pæne CD-reoler man kan købe, kan kun indeholde en brøkdel af samlingen.

(og nej, der står ikke altid så meget l**t omkring anlægget)

/vilmann

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 23 August 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Denne fungerer perfekt. Som skabt til opgaven:

LP reolen. Her er den. Vi tømmer Ikea.

Har selv lige købt en i udgaven 4 x 4.
Ret pæn i lys træ-finish.

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 August 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt CD-NET.

Det er bare flot og kan nemt indeholde masser af cd-er.

www.cd-net.dk

Jeg købte en sektion 4x10 den er 1,5 m bred og 60 cm høj og stikker kun 12 cm ud fra væg. Cd-erne er kun en smule dybere . De står flot enkelt og stabilt.

Kan kun anbefale cd-net.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 August 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

De bliver såmænd bare opbevaret i en gammel vinkasse, hvor der en gang har været 6 flasker vin i  De står i rækker så man kan stå og bladre i dem, ganske praktisk.
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Sendt: 24 August 2005 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

Sjovt! Det CD-Net har man kunne købe i Inspiration-butikker for 99kr/stk (3x3).

Jeg købte fire af 3x3 udgaverne og én 2x4. Samlet pris: 356 kroner. Det er nu godt fire år siden... De ligner til forveksling dem der sælges på http://www.cd-net.dk/

De er ihvertfald glimrende, og kan holde rigtigt mange CD'er på lidt plads.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 August 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:

Denne fungerer perfekt. Som skabt til opgaven:

LP reolen. Her er den. Vi tømmer Ikea.

Har selv lige købt en i udgaven 4 x 4.
Ret pæn i lys træ-finish.

mvh

Perfekt! Jeg bruger faktisk toppen og bunden af en expedit reol som hylde.
Her kunne man jo godt  lave et par rum imellem, f.eks 4x2.
Et lille projekt former sig

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 August 2005 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Når jeg kikkede rundt efter LP reol så synedes jeg ikke finde noget jeg var helt tilfreds med så jeg byggede én selv.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21788&P N=7

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2005 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej alle

super med alle kommentar, lad endelig flere komme til.

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 24 August 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

jeg havde samme problem som dig - men fandt en fin løsning som udnyttede vores stues finurligheder.

I vores stue findes en stor skydedør til vores køkken - denne var på forhånd blændet men efterlod en dørkarm in til stuen som er ca 20 cm dyb - ikke særlig kønt. I IKEA fandt fruen og jeg så dette:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=10984&lang Id=-12&parentCats=10101*13717*10136

som med glashylder og en låge som denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=11284&lang Id=-12&parentCats=10101*13717*10136

passer perfekt ind i karmen og derfor ikke tager plads ud i rummet. Da vores vitrineskab også passede perfekt ind er vores cd'er nu skærmet godt af og nem at holde orden i. Der er plads til adskillige skiver + dobbeltalbum og lignende.

Eneste ulempe er at lågehængslerne gør at der ikke kan stå cd'er ud til kanten på alle hylder - vores løsning var at lave små hylder omkring hængslerne som så anvendes til opbevaring af fjernebtjeninger og lignende. En superløsning som forhindrer at vores lille datter (prinsesse pillefinger) ikke gemmer dem for far og mor :)

Vi har monteret ben under vores skab for at det skal passe i højden, desværre medfødte det lidt ustabilitet i skabet men da det står "inde" i dørkarmen var løsning en kile ovenpå som støtter mod overlæggeren i karmen. Dette var en suplim løsning som er let af fjerne og ikke kan ses. Bliver skabet monteret på væggen er der selvfølgelig ikke dette problem :)

Håber det var lidt inspiration -

hilsen

Haspalm

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

buch73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik.

Ja det hjælper nok ikke meget på dine plader, men jeg var træt af at se mine 3 cd tårne stå og rode fremme og købte 3 cd tasker/mapper og har så mine cd´er gemt godt af vejen og man kan roligt sidde og bladre i mapperne og finde hvad man søger.

For det er jo ikke altid lige kønt :-)

MVH

Buch

Til top Vis buch73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af buch73

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

haspalm skrev:

Hej Henrik,

jeg havde samme problem som dig - men fandt en fin løsning som udnyttede vores stues finurligheder.

I vores stue findes en stor skydedør til vores køkken - denne var på forhånd blændet men efterlod en dørkarm in til stuen som er ca 20 cm dyb - ikke særlig kønt. I IKEA fandt fruen og jeg så dette:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=10984&lang Id=-12&parentCats=10101*13717*10136

som med glashylder og en låge som denne:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=11284&lang Id=-12&parentCats=10101*13717*10136

passer perfekt ind i karmen og derfor ikke tager plads ud i rummet. Da vores vitrineskab også passede perfekt ind er vores cd'er nu skærmet godt af og nem at holde orden i. Der er plads til adskillige skiver + dobbeltalbum og lignende.

Eneste ulempe er at lågehængslerne gør at der ikke kan stå cd'er ud til kanten på alle hylder - vores løsning var at lave små hylder omkring hængslerne som så anvendes til opbevaring af fjernebtjeninger og lignende. En superløsning som forhindrer at vores lille datter (prinsesse pillefinger) ikke gemmer dem for far og mor :)

Vi har monteret ben under vores skab for at det skal passe i højden, desværre medfødte det lidt ustabilitet i skabet men da det står "inde" i dørkarmen var løsning en kile ovenpå som støtter mod overlæggeren i karmen. Dette var en suplim løsning som er let af fjerne og ikke kan ses. Bliver skabet monteret på væggen er der selvfølgelig ikke dette problem :)

Håber det var lidt inspiration -

hilsen

Haspalm

Fed måde at lave det på. Har du et billed af det færdige resultat?

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Så har jeg selv fundet en løsning som jeg er rigtig glad for. En her på sitet havde to reoler til salg og de står nu i musikrummet

Der er plads til 3,6 meter plader hvilket ikke er nok, men resten må stå et andet sted.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 August 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik300.

Jeg har ingen idéer til plader, men kan kort fortælle hvad jeg bruger til mine cd'er, nemlig de såkaldte 'Benno' cd-hylder fra Ikea!

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?catalogId=10101&storeId=14&productId=11415&lang Id=-12&parentCats=10115*10170

Det er BILLIGT, og finishen er derefter. Jeg har dem i hvid folie, som desværre hurtigt bliver grim og nusset, men som også er rimelig nem at rengøre. De koster 149 (200 i birketræsfinér) for 100 cd'er. Opbygningen er 5 rum som vist på billedet. Nu fortryder jeg egentlig lidt at jeg ikke købte dem i finér, men hvis du leder efter noget billigt eller blot har ustyrligt mange skiver er dette value for money.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes