Bruger siden: 06 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
Sendt: 26 August 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
Hej..
Jeg har købt et sæt MIT terminator2 bi-wire højtalerkabler til mine Audiovector M3-super fronthøjtalere.
Spørgsmålet er så: Hvilke terminaler skal forbindes på højtaleren(tri-wire). Er det: Bas/mellemtone til bas/mellemtone(mellemste og nederste terminal) eller er det diskant til bas/mellemtone(øverste og mellemste terminal).
Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
Sendt: 26 August 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
Du skal forbinde den ene til bas og den anden til ENTEN mellemtone eller diskant.
Du skal huske at fjerne den bøjle der kortslutter de 3 terminaler, og i stedet skal mellemtone og diskant indgangene kortsluttes (eller forbindes om man vil).
Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
Sendt: 26 August 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
Du har 3 terminalsæt: Bas - Mellemtone - Top/Diskant Det mest "normale" vil nok være at sammenkoble Mellemtone - Top/Diskant og lade bassen køre alene. Men Du kan jo prøve andre konstellationer. Og vælge den løsning, der lyder bedst hos dig. Den er der ikke nogen, der kan fortælle hvad er Så havde det jo ellers været let Det kan jo være, du finder ud af, det lyder bedst ikke at køre biwire, men at du bare skal sno de to sæt ledere sammen.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum