Forfatter |
|
NuGga Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 26 August 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal til at flytte i lejlighed og den er ikke særlig stor så der er ikke plads til de gamle højttalere mere. Men de er heller ikke så meget værd mere (eller det har de aldrig været :P).
Så nu vil jeg gerne have sådan et lille smart Surround system med DVD. Ved udemærket at der ikke er ret meget Hifi over det.. når jeg kun har ca. 2500 - 3000 kr. at bruge på det, men det er hvad der er til. Har i nogle forslag til havad der er godt og hvad man skal holde sig langt fra?
Mvh Mads
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
For ikke så langt tid siden var der en udsendelse i TV - "Kontanten". Her afprøvede man 3 forskellige surround højttalersæt. Uden forstærker og DVD var det billigste i den prisklasse du nævner - fabrikatet vil jeg højfligst undlade at nævne, for konklusionen var stort set "pap" - det er ikke værd at lytte på.
Folk er nok for højflige til at fortælle dig det - det er derfor du ikke får noget svar. Sådan er det her i verden - hvis man vil have noget der bare er en lille smule godt, så koster det som regel også en lille smule penge. For de 2.500 - 3.000 kan du få et sæt rimelige stereohøjttalere - så må du spare sammen til resten Hvis du køber brugt kan du måske være heldig at få en stereoforstærker med for de samme penge.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
NuGga Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg så mugligvis fundet noget jeg kunne bruge, det koster bare 2000 for meget Ved ikke hvordan i har det med JBL, kender det bare fra bilverdenen og det er da blandt de bedste mærker. Har i nogen erfarring med JBL?
Mvh Mads
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL er meget dynamiske og bliver ofte omtalte som "rock HT" der er både
gode og dårlige meninger om JBL. Prøv at lave en søgning herinde.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
NuGga Forum Bruger

|
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner vil gerne have ny forstærker og han har en gammel en han vil af med, det er en Yamaha DSP-A492. Vil høre om den er bedre end sådan et af de små anlæg jeg har tænkt på? Tænkte mest på om den måske kunne være lidt out of date, når man snakker surround?
Mvh Mads
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
NuGga skrev:
En af mine venner vil gerne have ny forstærker og han har en gammel en han vil af med, det er en Yamaha DSP-A492. Vil høre om den er bedre end sådan et af de små anlæg jeg har tænkt på? Tænkte mest på om den måske kunne være lidt out of date, når man snakker surround?
Mvh Mads
|
|
|
Efter hvad jeg kan læse mig til, så er det en model fra 1998, som ikke har hverken Dolby Digital eller DTS dekoder. Der er heller ikke mulighed for at købe en sådan, og så tilslutte den. Så ja, den er out-of-date. Ingen mulighed for dekodning af digitale surroundlydspor. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til en af Pioneers Små komplette DVD surround løsninger man for meget for pengene, fx. DCS-222 eller DCS-232 de kan fås til de penge du nævner.
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit råd:
Køb brugt stereo og udvid efterhånden!
Du finder intet i den prisklasse, der er værd at spilde tiden på.......og iøvrigt....så vil du sikkert lære at stereo er ven frem;-)
|
Til top |
|
|
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 29 August 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nugga,
På QXL er der 4 stk. Avance Alpha 44 til en købnupris på 600 kr. (Det er ikke mine, bare rolig).
Så mangler du en centerm hvilke der er mange af på DBA eller QXL.
Køb så en surroundreciever med DTS og du er kørende.
Der vil være mange forretninger som ønsker at fortælle dig at du sagtens kan få highend surround med 7,2 eller 6,1 ogs. Glem det, de ved ikke hvad god lyd er.
Med det setup du vil kunne få for dine små penge vil der altid være en stor risiko for at få noget l... så dybest set lav en liste med de elementer du mangler og køb dem brugt når et godt tilbud byder sig.
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
NuGga Forum Bruger

|
Sendt: 29 August 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede lidt på de Pioneer som Bøje snakkede om og DCS-333 kan lige fåes til de penge jeg har, fandt lige nogen der har -30% på den, så der blev til lidt extra. Til jer andre, der er ikke noget jeg hellere vil end at få rigtigt hifi, men har 3 problemer: ikke nok penge, kun 50 kvm' beboelse og så er der jo dem af det modsatte køn, de er ikke så glade for store højttalere der fylder. 
Mange tak for hjælpen
Mvh Mads
PS. kommer stærkt igen når der bliver plads 
|
Til top |
|
|