Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 04:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor kan ingen hjælpe mig ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NuGga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2005
Status: Offline
Sendt: 26 August 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Skal til at flytte i lejlighed og den er ikke særlig stor så der er ikke plads til de gamle højttalere mere. Men de er heller ikke så meget værd mere (eller det har de aldrig været :P).

Så nu vil jeg gerne have sådan et lille smart Surround system med DVD. Ved udemærket at der ikke er ret meget Hifi over det.. når jeg  kun har ca. 2500 - 3000 kr. at bruge på det, men det er hvad der er til. Har i nogle forslag til havad der er godt og hvad man skal holde sig langt fra?

Mvh Mads

Til top Vis NuGga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuGga

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 August 2005 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

For ikke så langt tid siden var der en udsendelse i TV - "Kontanten". Her afprøvede man 3 forskellige surround højttalersæt. Uden forstærker og DVD var det billigste i den prisklasse du nævner - fabrikatet vil jeg højfligst undlade at nævne, for konklusionen var stort set "pap" - det er ikke værd at lytte på.

Folk er nok for højflige til at fortælle dig det - det er derfor du ikke får noget svar. Sådan er det her i verden - hvis man vil have noget der bare er en lille smule godt, så koster det som regel også en lille smule penge. For de 2.500 - 3.000 kan du få et sæt rimelige stereohøjttalere - så må du spare sammen til resten   Hvis du køber brugt kan du måske være heldig at få en stereoforstærker med for de samme penge.

NuGga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så mugligvis fundet noget jeg kunne bruge, det koster bare 2000 for meget  Ved ikke hvordan i har det med JBL, kender det bare fra bilverdenen og det er da blandt de bedste mærker. Har i nogen erfarring med JBL?

Mvh Mads

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

JBL er meget dynamiske og bliver ofte omtalte som "rock HT" der er både gode og dårlige meninger om JBL. Prøv at lave en søgning herinde.

NuGga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2005 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

En af mine venner vil gerne have ny forstærker og han har en gammel en han vil af med, det er en Yamaha DSP-A492. Vil høre om den er bedre end sådan et af de små anlæg jeg har tænkt på? Tænkte mest på om den måske kunne være lidt out of date, når man snakker surround?

Mvh Mads

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 August 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

NuGga skrev:

En af mine venner vil gerne have ny forstærker og han har en gammel en han vil af med, det er en Yamaha DSP-A492. Vil høre om den er bedre end sådan et af de små anlæg jeg har tænkt på? Tænkte mest på om den måske kunne være lidt out of date, når man snakker surround?

Mvh Mads

Efter hvad jeg kan læse mig til, så er det en model fra 1998, som ikke har hverken Dolby Digital eller DTS dekoder. Der er heller ikke mulighed for at købe en sådan, og så tilslutte den. Så ja, den er out-of-date. Ingen mulighed for dekodning af digitale surroundlydspor.

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2005 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Prøv at lytte til en af Pioneers Små komplette DVD surround løsninger man for meget for pengene, fx. DCS-222 eller DCS-232 de kan fås til de penge du nævner.

Mvh. Crede

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 August 2005 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

mit råd:

Køb brugt stereo og udvid efterhånden!

Du finder intet i den prisklasse, der er værd at spilde tiden på.......og iøvrigt....så vil du sikkert lære at stereo er ven frem;-)

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Monolith-III
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Hej Nugga,

På QXL er der 4 stk. Avance Alpha 44 til en købnupris på 600 kr. (Det er ikke mine, bare rolig).

Så mangler du en centerm hvilke der er mange af på DBA eller QXL.

Køb så en surroundreciever med DTS og du er kørende.

Der vil være mange forretninger som ønsker at fortælle dig at du sagtens kan få highend surround med 7,2 eller 6,1 ogs. Glem det, de ved ikke hvad god lyd er.

Med det setup du vil kunne få for dine små penge vil der altid være en stor risiko for at få noget l... så dybest set lav en liste med de elementer du mangler og køb dem brugt når et godt tilbud byder sig.

mvh. Asger

Til top Vis Monolith-III's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monolith-III

NuGga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 August 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Kiggede lidt på de Pioneer som Bøje snakkede om og DCS-333 kan lige fåes til de penge jeg har, fandt lige nogen der har -30% på den, så der blev til lidt extra. Til jer andre, der er ikke noget jeg hellere vil end at få rigtigt hifi, men har 3 problemer: ikke nok penge, kun 50 kvm' beboelse og så er der jo dem af det modsatte køn, de er ikke så glade for store højttalere der fylder. 

Mange tak for hjælpen

Mvh Mads

PS. kommer stærkt igen når der bliver plads

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes