| Forfatter |
|
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med dette... Jeg købte fra 2 år siden et sæt Quad 21L, som jeg er super glade for.
Men da jeg så hørte musik idag, så var bassen i den venstre højtalere skrattende, meget skrattende. Den anden spillede fint.
Jeg prøvede at skrue skruerne omkring helt i bund, lige lidt hjalp det, så prøvede jeg at tage bassen af kabinetet, og under den ene side af bassen, var der hvid, istedet for sort. Og hvis man trykkede ned ovenover der hvor det hvide var forneden, så var bassen ikke skrattende mere. Men når man bare kigger på højtaleren så er der intet at se, så er denne bas defekt?
Hvis ja, hvad gør jeg så?
HJÆÆÆÆLP!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som om du har brændt enheden af, lugter der brændt? det lyder som om at du har brændt spolelakken, så udvider den sig og rammer imod når enheden bevæger sig, hvilket resulterer i den såkaldte skratten (jeg har lavet samme nummer med et sæt sa1750, hældte 3000 watt igennem dem  ) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke det lugter brændt, men lugtede dog ikke efter det igår og jeg tror skaden skete igår, da vi var igang med en bette fest
Hehe, hvor nice 
Men hvad gør man med dette problem?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
skift den... det er eneste løsning, det med det hvide lyder lidt underligt, kan du evt poste billeder af det?
forskellen på varm og brændt spolelak kan jeg ikke genkende, men nogle gange kan man være heldig at man lige præcis ikke har ødelagt noget, men umiddelbart lyder det ikke sådan i dit tilfælde
jeg måtte også skifte en enhed...
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330&K W=olsens&PN=0&TPN=9
der kan også svagt ses aftegninger af det hvide.. er det noget i den stil? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tror også den er færdig....
Skal jeg så bare henvende mig hos Quad, også simpelthen for en ny bas i?
Hvad koster denne "operation"?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt gå hen at koste dig en del.. enhederne er sjældent billige og samtidigt er der arbejdsløn oveni. evt henvende dig hos forhandleren og spørge om de kan hjælpe dig? men påregn noget tid og nogle penge før end at de spiller igen..  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 September 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Okay, tror også den er færdig....
Skal jeg så bare henvende mig hos Quad, også simpelthen for en ny bas i?
Hvad koster denne "operation"?
|
|
|
High End musikservice er med garanti klare til at hjælpe dig - jeg mener at de plejer at lave service på Quad-produkter.
Kontakt dem evt. her:
info@highendmusik.dk __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke selv skaffe basenheden ved ScanPeak, også lodde den på selv?
|
| Til top |
|
| |