Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan lyder Linn´s produkter?
Det kan selvfølgelig være svært for folk at svare på, men jer som kender dem, hvordan synes i at de lyder hvis i skulle beskrive det?
Jeg kender ikke præsis prislaget på deres produkter, det er vist også ret forskelligt, men hvad ville i som kender Linn mene at der evt kunne være af alternativer i samme prisklasse?.
Det som jeg først og fremmeste er ude efter en en flerkanals forstærker og cd/dvd.
Michael
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ta' en kigger paa hifisamling.dk
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker den side kendte jeg ikke :-)
Michael
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter: Jeg kan ikke få dit link til at virke, sikker på du har skrevet det rigtigt??
Michael
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: Takker nu virkede den ;-)
Michael
|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Linn er nok tæt på det mest neutrale og gaaabende kedelige jeg har hørt  , men smag og behag er jo forskellig __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj...det 'hifisamling'-side er ubetalelig morsom. Der strøes guldkorn i mængder, som er fantastisk. F.eks denne del af en konklusion hvor JB har 'testet' en E.C. forforstærker: [..] "jeg forstår i første omgang ikke hvorfor ikke flere HIFI-nørder ikke har denne stående men måske skyldes det, at den er meget besværlig lydmæssigt da den reagere prompte på ændringer" [..]
Vi lader billedet stå et øjeblik...
Hvis du keder dig en stund, så klik ind på www.hifisamling.dk !
Jeg tror også jeg vil teste (og diskvalificere) mit eget anlæg...
Hypotetisk: [..]..."og da jeg skiftede til det nye signalkabel, blev lyden meget anderledes og mørk. Det er temmelig besværligt, når lyden bliver forandret hver gang man skifter et kabel ud. Duer ikke! Ud med den forstærker!..[..]
Man kan selv fortsætte med Linnende eksperimenter.
Ivor lille verden må der gerne være forskel på eksempelvis kabler.
Med venlig hilsen
Niels L. ...almost
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jaa...det er altid sjovt at høre, hvor forskelligt folk oplever det samme anlæg.....men neutralt var godt nok det sidste ord jeg ville bruge om Linn !....."forkert" er min første indskydelse, det er som om focus på de enkelte instrumenter virkelig er malplaceret, feks. kan en fløjte, som skal ligge i baggrunden, lyde som en trompet for fuld udblæsning, og omvendt !?
Hørte engang Diana Krall (the girl in the other room)SACD- "demoet" på forskellige Linn-anlæg i Århus (ja der!) kort sagt, jeg var helt forvirret, skulle det virkelig lyde sådan ? - gik direkte hen til Pladekisten og købte pladen med hjem, for at høre hvordan "det skulle lyde" 
Dog kunne jeg godt tænke mig at høre CD12 i mit anlæg, da den efter sigende ikke er "Linn´sk" i lyden, og i øvrigt skulle være ganske forrygende?, men til en pris over 100.000,-kr "på Danske plader" har det nok lange udsigter....
---- __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Hej !
Jaa...det er altid sjovt at høre, hvor forskelligt folk oplever det samme anlæg.....men neutralt var godt nok det sidste ord jeg ville bruge om Linn !....."forkert" er min første indskydelse, det er som om focus på de enkelte instrumenter virkelig er malplaceret, feks. kan en fløjte, som skal ligge i baggrunden, lyde som en trompet for fuld udblæsning, og omvendt !?
Hørte engang Diana Krall (the girl in the other room)SACD- "demoet" på forskellige Linn-anlæg i Århus (ja der!) kort sagt, jeg var helt forvirret, skulle det virkelig lyde sådan ? - gik direkte hen til Pladekisten og købte pladen med hjem, for at høre hvordan "det skulle lyde" 
Dog kunne jeg godt tænke mig at høre CD12 i mit anlæg, da den efter sigende ikke er "Linn´sk" i lyden, og i øvrigt skulle være ganske forrygende?, men til en pris over 100.000,-kr "på Danske plader" har det nok lange udsigter....
----
|
|
|
Tjaaa... Linn lyder meget nydelig! men i mine øre ganske uinterasant!.. det er ikke særlig korekt og neutralt, men heller ikke helt ved siden af!.. ( pånær deres højtalere der har det med at skyde HELT! ved siden af!..)
jeg kan sige SÅ! meget at en 15 år. gammel Denon DCD3560 giver en Linn cd12. bøllebank på områder så som kontrol, perspektiv, mellemtone opløsning og neuancering i bunden, timing og dynamik!... eneste sted hvor de 15 år's udvikling og voldsomme tiltag fra denne 150000 kr. maskine gør sig gældende er en smule mere opløsning og fint skårede detaljer i toppen, lidt mere luft og udstrakthed, samt en lidt rundere og mere naturlig øvre mid samt top, hvor Denon'n er lidt grovere og digital.. ( med kærlig hånd og modeficering kan dette dog udlignes betragteligt.. ( men ikke helt i øverste top.. her har de gamle DAC's deres begrænsninger )
Men Denon maskinen spiller på en måde der giver mere smæk for "skillingen" og en oplevelse af mere musikalitet ( som ellers er Linns & JB's kæphæst) og gør herved cd12'n lidt uinterasant og kedelig..
Og nu ikke for af forhærlige Denon DCD3560 for meget! så kan jeg sige at samme oplevelse er oplevet med en fin god gammel Sony 777ES samt Pioneer PD95 ( alle kun lettere modeficerede )
TANKEVÆKKENDE!!!!! 
Der udover er der ikke noget at udsætte på Linn, det er ik værre eller bedre end så meget andet mainstream udstyr, det er blodt som B&O voldsomt overprissat, grundet design og navn!...
Som nogen siger! Linn er hifi verdens B&O!....
Og som sådan ganske ok!... ( hvis man er til den lyd??)
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
SNIP
Som nogen siger! Linn er hifi verdens B&O!....
SNIP
mvh.
|
|
|
Det troede jeg, B&O var?

__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bond skrev:
Jaa...det er altid sjovt at høre, hvor forskelligt folk oplever det samme anlæg.....men neutralt var godt nok det sidste ord jeg ville bruge om Linn ! |
|
|
Uden at jeg vil udtale mig om hvem der har ret: Problemet i at diskutere hvad der er neutralt og hvad der ikke er, er for det første at mindst 90% af hifi-entusiasterne (jeg vil tro jeg ligger i de 90%) har en forkert opfattelse af hvad neutralt egentlig er, og for det andet at "neutralt" kan defineres på forskellige måder. For nu at snakke Linn'sk: Er en B&W højttaler med en lineal-ret frekvensgang neutral, hvis diskantens aggressivitet sætter et tydeligt fingeraftryk på al musik? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Bond skrev:
Jaa...det er altid sjovt at høre, hvor forskelligt folk oplever det samme anlæg.....men neutralt var godt nok det sidste ord jeg ville bruge om Linn ! |
|
|
Uden at jeg vil udtale mig om hvem der har ret: Problemet i at diskutere hvad der er neutralt og hvad der ikke er, er for det første at mindst 90% af hifi-entusiasterne (jeg vil tro jeg ligger i de 90%) har en forkert opfattelse af hvad neutralt egentlig er, og for det andet at "neutralt" kan defineres på forskellige måder. For nu at snakke Linn'sk: Er en B&W højttaler med en lineal-ret frekvensgang neutral, hvis diskantens aggressivitet sætter et tydeligt fingeraftryk på al musik?
|
|
|
Ja, selv det at være neutral, kan skabe u-fred i verden ......nå, men min opfattelse er nok mere at helheden skal hænge naturligt sammen, altså feks. at et´ instrument ikke "stikker ud" på bekostning af et andet og dermed skaber forvirring og rod i lyd-billedet, sådan som jeg høre det med Linn. "korekte" målinger er, som du jo også skriver, heller ikke garant for neutral gengivelse.
I øvrigt ville jeg bare fortælle min lille historie/opfattelse med Linn, ikke starte en diskussion om, hvem der har ret ang. neutralitet 
PS. sjovt nok "stikker" deres plader/CDér ikke af....der er flere rigtig gode, neutrale ? indspilninger.....efter min mening 
----
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he sikke da en tråd  . JB ville have roteret i sengen hele natten,om han havde haft lov at respondere her i forum  . Linn lyd eri min verden en lidt sjov størrelse, fordi jeg husker ganske tydeligt engang i halvfemserne, hvor jeg hørte et aktivt HT system der vist hed Keltik eller noget i den retning. Hele herligheden kostede 1/2 mille tror jeg. Lyden var så blød, smatte og konturløs, at jeg slet ikke kunnekende mine skiver igen. Senere har jeg hørt et andet Linn set-up, hvor specielt bas ikke måtte være til stede. PT er det i mine ører en noget overfladisk lyd, uden ret megen dynamik, som dyrkes i skotland. Men når det er sagt, så vil jeg nu hellere kommentere de enkeltdele,som jeg faktisk kender ret godt fra Linn. LP12 f.eks. er en sjov pladespiller, som jeg ikke fatter populariteten af- jow da den kostede 1500 dask, og var et billigt alternativ til Thorens, AR og Ariston og den slags. Men nu til den pris den er sat til nu?????? Der hører den ikke hjemme overhovedet. Tilmed er den så fuld af konstruktionsfejl, at man må tage sig til hovedet. Jeg har også luttet lidt til CD 12, uden dog at kunne sige jeg kender den.Men lyden fra den mener jeg blot er tydeligt kendetregnet af de anvendte komponenter, FETs, BB, Phillips og ikke meget andet. Højttalerkablet er en monster sjov historie - prøv det siger jeg. Gerne et godt brugt eksemplar, de er så mudrede i lyden, at de savner sin mage. Af andre ting jeg har hørt, kan jeg nævne et par højttalermodeller, men jeg har aldrig fundet dem interessante fra nogensomhelst vinkel. De er ikke neutrale, de har en tydeligt betonet lyd, og så er 3D egenskaberne helt og aldeles glemt. Nogen nævner deres indspilninger som gode - jeg må protestere. De hæver sig sjældent over gængse popproduktioner, dog findes der rimeligt ukomprimerede bigband optagelser, som dog er besynderligt mikede. I øvrigt er det vist recording engineeren der også har stået for en del HT udvikling derovre, i mine ører lyder det sådan. Priserne på deres isenkram er og bliver dog nok det mest fantasifulde de har rystet ud af ærmet.
|
Til top |
|
|
tub61 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1089
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man savner næsten JB diskutioner og måden han kunne få folk op at kører på - så lige han har købt hus og er blevet gift, der er sku sket noget siden han boede på sit lille kammer og spiste "vandgrød" for at få råd til sin linn CD12 
Kender desværre intet til Linn , men kunne godt tænke mig at hører om det virkeligt er så dårligt som mange mener det er. __________________ BOSE lifestyle35 - Rega planer 25 - Rega Riia
Sennheiser HD650 - Sudgen Headmaster
Denon DCD3560 - Naim NAP140 , Naim NAC72
Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er det vel nok, især og mest af alle relationer taget prisen i
betragtning. HVis det ikke var så heavily overpriced, var det såmænd
okay.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge her på sitet og du vil se en del tråde der handler om Linn
og der er mange som har deltaget, deri blandt Scala Hifi.
|
Til top |
|
|
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er pudsigt, som Linn virkelig kan skille vandene - det er som om, debatten lige tager en ekstra passioneret drejning, når diskussionen går om netop dette mærke. (Jeg tænker her også på tidligere tråde om Linn - indtil videre er der jo stort set holdt en god og fordragelig omgangstone i denne tråd!)
Jeg har såmænd ikke den helt store erfaring med Linn, bortset fra Keilidh og Tukan højttalerne, og jeg ville bare bidrage med min erfaring, som er, at disse modeller er nogle rigtig fine og velspillende højttalere.
Thomas
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! Tjahh! Skille vandene kan de, men det er som regel bygget på, at man hos Linn har en særdeles urokkelig tro på egne fortræffeligheder. Ofte nævneshelt urealistiske udviklingsomkostninger i forbindelse med at man har fundet nye måder at gøre tingene på. Læs f.eks. om Chakra forstærkerne her på sitet, indslaget er skrevet af Linn og oversat af importøren, hvorefter Hifi4all har redigeret lidt i det. Man har efter ufatteligt mange år, præsteret det helt umulige, at få en poweropamp til at arbejde sammen med et sæt bipolare transistorer. Det har taget en krig af tid og penge at komme så langt iflg. Linn. Man har taget patent på princippet, hvor det specielle og patenterbare, skulle være koblingen mellem opamp og bipolare transistorer. Se så er det jeg spørger højlydt, "hvorfor dælen vil man have en opamp ind og sidde i en forstærker til så mange penge?????. Erfaringsmæssigt er opamps dybt skod, som er fremstillet for at spare masser af udviklingskroner og dog sikre et hæderligt resultat, eller i det mindste at forhindre de helt store katastrofer. Hvorfor bruge dem i ´dyrt grej, hvor der så rigeligt er økonomisk plads til at gøre tingene rigtigt. Svaret er selvfølgelig plads og økonomi. Apparaterne må ikke være ret store, idet designet er prioriteret over alt, hertil må de gerne være billige og nemme at fremstille. Måden man får folk til at betale prisen og sluge historien på, er markedsføring og så forhandlernes urokkelige tro på de tårnhøje avancernes nødvendighed, at Igor ikke kan tage fejl. Et af markedsføringsgimmik´sene er, at Linn skal spille sammen med Linn. Det er jo det samme som at sige, at man ikke kan lave et enkeltstående apparat rigtigt, og faktisk er det min mening, at det kan man ikke. Enkeltapparaterne har ofte underlige klanglige prioriteter, men når man så kender f.eks. deres HT kabel, så forstår man det hele lidt bedre. Der er dog den store fejltagelse i det, at man aldrig kan rette op på skader der er sket tidligere i kæden, ved senere at tilføje en ny fejl. Det er ganske enkelt umuligt, men det er faktisk den slags puslespil de forsøger at bringe sammen.
Prøv selv en LP12 op mod en rigtig god spille og prøv også gerne deres kabler. Højttalerne er også lidt spøjse, men jeg kender for få af dem. Men Ninkaerne lyder af polyprutmembran.
|
Til top |
|
|